Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



31.12.2020

Cykl webinarów

weinnovators.club
30.12.2020

Integracja z Teams

Veeam Backup
30.12.2020

Namierzanie zagrożeń

Flowmon Networks i Fortinet
30.12.2020

Wsparcie dla przedsiębiorstw

VMware Cloud on AWS
29.12.2020

Nowe NAS-y Thunderbolt 3

QNAP QuTS TVS-h1288X i TVS-h1688X
29.12.2020

Modele kompaktowe

VPL-PHZ60 i VPL-PHZ50
28.12.2020

Dedykowane przemysłowi

Seria TJ
28.12.2020

Nowa generacja

Router QHora-301W

Odzyskujemy Active Directory

Data publikacji: 24-10-2011 Autor: Marcin Hańczaruk
Tagi:    active directory   windows

Co zrobić, gdy centralna baza tożsamości przestała działać? Kiedy przywracać dane z kopii bezpieczeństwa, a kiedy naprawiać uszkodzoną infrastrukturę Active Directory ? Podpowiadamy, jak diagnozować i sprawnie usuwać problemy usługi katalogowej Windows.

Obecnie trudno wyobrazić sobie firmową infrastrukturę informatyczną bez usług katalogowych. Wygodę centralnego zarządzania tożsamością i uprawnieniami oraz korzystania z systemów pojedynczego logowania SSO (ang. single sign-on) już dawno docenili zarówno administratorzy, jak i użytkownicy sieci komputerowych. Co więcej, wiodąca pozycja systemów operacyjnych z rodziny Windows spowodowała dominację związanej z nimi usługi katalogowej Active Directory (w skrócie AD). Rozwiązanie to sprawdza się bowiem zarówno w dużych organizacjach, jak i kilkuosobowych firmach z jednym serwerem typu Windows Small Business czy Foundation.

 

Problemy zaczynają się, gdy usługa AD przestaje działać poprawnie. Najczęstszym tego powodem są różnego rodzaju problemy sprzętowe, jak np. uszkodzone macierze dyskowe, awaria zasilania czy całkowite uszkodzenie serwera.

> Dwa kontrolery

Metody ratowania usługi katalogowej zależą w dużej mierze od wykorzystywanego środowiska i – co najważniejsze – od tego, czy regularnie wykonujemy kopie bezpieczeństwa. Najlepszym rozwiązaniem jest korzystanie z więcej niż jednego kontrolera domeny oraz regularne wykonywanie backupu. Jest to konfiguracja optymalna, która pozwala administratorowi spać spokojnie. Niedziałający serwer z rolą kontrolera domeny lub pojawienie się na ekranie monitora komunikatu Directory Services cannot start („Nie można uruchomić usług katalogowych”) nie oznaczają wtedy informatycznego paraliżu firmy, a jedynie konieczność rozwiązania pewnego problemu.

 

 

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

prenumerata Numer niedostępny Spis treści

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"