Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



24.05.2019

Konferencja IT Manager of...

W dniach 12–14 czerwca w Sopocie odbędzie się konferencja IT Manager of Tomorrow 2019. To...
24.05.2019

Ochrona sieci

Fortinet FortiOS 6.2
24.05.2019

Mniejsza złożoność

Rittal VX25 Ri4Power
24.05.2019

All-in-one NAS

QNAP TDS-16489U R2
24.05.2019

Układy SoC

AMD Ryzen Embedded R1000
23.05.2019

Wzmocniony model

Panasonic Toughbook FZ-N1
23.05.2019

Szybsze sieci

D-Link Smart Mesh Wi-Fi AC1900/AC2600/AC3000
23.05.2019

Curved 4K

Samsung LU32R590
14.05.2019

Bezpłatna konferencja OSEC...

Jako patron medialny serdecznie zapraszamy na bezpłatną konferencję OSEC Forum 2019, któa...

Odzyskujemy Active Directory

Data publikacji: 24-10-2011 Autor: Marcin Hańczaruk
Tagi:    active directory   windows

Co zrobić, gdy centralna baza tożsamości przestała działać? Kiedy przywracać dane z kopii bezpieczeństwa, a kiedy naprawiać uszkodzoną infrastrukturę Active Directory ? Podpowiadamy, jak diagnozować i sprawnie usuwać problemy usługi katalogowej Windows.

Obecnie trudno wyobrazić sobie firmową infrastrukturę informatyczną bez usług katalogowych. Wygodę centralnego zarządzania tożsamością i uprawnieniami oraz korzystania z systemów pojedynczego logowania SSO (ang. single sign-on) już dawno docenili zarówno administratorzy, jak i użytkownicy sieci komputerowych. Co więcej, wiodąca pozycja systemów operacyjnych z rodziny Windows spowodowała dominację związanej z nimi usługi katalogowej Active Directory (w skrócie AD). Rozwiązanie to sprawdza się bowiem zarówno w dużych organizacjach, jak i kilkuosobowych firmach z jednym serwerem typu Windows Small Business czy Foundation.

 

Problemy zaczynają się, gdy usługa AD przestaje działać poprawnie. Najczęstszym tego powodem są różnego rodzaju problemy sprzętowe, jak np. uszkodzone macierze dyskowe, awaria zasilania czy całkowite uszkodzenie serwera.

> Dwa kontrolery

Metody ratowania usługi katalogowej zależą w dużej mierze od wykorzystywanego środowiska i – co najważniejsze – od tego, czy regularnie wykonujemy kopie bezpieczeństwa. Najlepszym rozwiązaniem jest korzystanie z więcej niż jednego kontrolera domeny oraz regularne wykonywanie backupu. Jest to konfiguracja optymalna, która pozwala administratorowi spać spokojnie. Niedziałający serwer z rolą kontrolera domeny lub pojawienie się na ekranie monitora komunikatu Directory Services cannot start („Nie można uruchomić usług katalogowych”) nie oznaczają wtedy informatycznego paraliżu firmy, a jedynie konieczność rozwiązania pewnego problemu.

 

 

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

prenumerata Numer niedostępny Spis treści

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"