Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Artykuły powiązane



17.09.2019

PLNOG23 czyli sieci 5G,...

Największa polska konferencja telekomunikacyjna powraca do Krakowa! Wśród nowości ścieżka...
05.09.2019

Cloudya – nowa usługa NFON

Po ponad dekadzie ciągłego rozwoju technologii Cloudya, swobodna i niczym nie ograniczona...
02.09.2019

Na dużą skalę

Kaspersky Hybrid Cloud Security
02.09.2019

Bezpieczny brzeg sieci

Fortinet Secure SD-Branch
02.09.2019

Nowoczesne centra danych

AMD EPYC
30.08.2019

Dostęp do AI i ML

VMware Cloud Foundation
30.08.2019

Lekkość i moc

Toshiba Portégé A30-E
30.08.2019

Bez przestojów

APC Easy UPS On-Line
29.08.2019

Duże moce

Lenovo ThinkSystem SR635 i SR655

Odzyskujemy Active Directory

Data publikacji: 24-10-2011 Autor: Marcin Hańczaruk
Tagi:    active directory   windows

Co zrobić, gdy centralna baza tożsamości przestała działać? Kiedy przywracać dane z kopii bezpieczeństwa, a kiedy naprawiać uszkodzoną infrastrukturę Active Directory ? Podpowiadamy, jak diagnozować i sprawnie usuwać problemy usługi katalogowej Windows.

Obecnie trudno wyobrazić sobie firmową infrastrukturę informatyczną bez usług katalogowych. Wygodę centralnego zarządzania tożsamością i uprawnieniami oraz korzystania z systemów pojedynczego logowania SSO (ang. single sign-on) już dawno docenili zarówno administratorzy, jak i użytkownicy sieci komputerowych. Co więcej, wiodąca pozycja systemów operacyjnych z rodziny Windows spowodowała dominację związanej z nimi usługi katalogowej Active Directory (w skrócie AD). Rozwiązanie to sprawdza się bowiem zarówno w dużych organizacjach, jak i kilkuosobowych firmach z jednym serwerem typu Windows Small Business czy Foundation.

 

Problemy zaczynają się, gdy usługa AD przestaje działać poprawnie. Najczęstszym tego powodem są różnego rodzaju problemy sprzętowe, jak np. uszkodzone macierze dyskowe, awaria zasilania czy całkowite uszkodzenie serwera.

> Dwa kontrolery

Metody ratowania usługi katalogowej zależą w dużej mierze od wykorzystywanego środowiska i – co najważniejsze – od tego, czy regularnie wykonujemy kopie bezpieczeństwa. Najlepszym rozwiązaniem jest korzystanie z więcej niż jednego kontrolera domeny oraz regularne wykonywanie backupu. Jest to konfiguracja optymalna, która pozwala administratorowi spać spokojnie. Niedziałający serwer z rolą kontrolera domeny lub pojawienie się na ekranie monitora komunikatu Directory Services cannot start („Nie można uruchomić usług katalogowych”) nie oznaczają wtedy informatycznego paraliżu firmy, a jedynie konieczność rozwiązania pewnego problemu.

 

 

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

prenumerata Numer niedostępny Spis treści

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"