Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



20.07.2020

Baramundi

Pomoc w czasie pandemii.
20.07.2020

Stop infekcjom

CloudGuard
17.07.2020

Analiza zagrożeń

Kaspersky Threat Attribution Engine
17.07.2020

Strażnik danych

QGD-1602P
16.07.2020

Dysk przemysłowy

Transcend MTE352T
16.07.2020

Połączenie sił

Fugaku
16.07.2020

Brama bezpieczeństwa

Check Point 1570R
23.06.2020

PLNOG Online

PLNOG Online
23.06.2020

Nowe zagrożenie

Ramsay

Bezpieczeństwo platformy SHAREPOINT

Data publikacji: 02-07-2012 Autor: Michał Bojko
Zarządzanie administratorami...
Nadawanie uprawnień do list...

Prawidłowa implementacja i konfiguracja mechanizmów bezpieczeństwa platformy SharePoint mogą stanowić spore wyzwanie dla wielu użytkowników. Aby odpowiednio zabezpieczyć witryny, warto nie tylko przygotować plan działania, ale i zrozumieć obszary, w których trzeba będzie się poruszać.

Z rozumienie ról poszczególnych elementów kontroli bezpieczeństwa platformy SharePoint pozwala sprawnie wdrożyć politykę zapewniającą kontrolowany dostęp do danych oraz gwarantującą bezpieczeństwo przechowywanych informacji. W opisywanym przypadku zagadnienie wdrażania mechanizmów bezpieczeństwa warto podzielić przynajmniej na cztery obszary, dla których Microsoft przygotował szereg różnych konfiguracji. Najważniejszy wpływ na bezpieczeństwo rozwiązania mają ustawienia dotyczące takich elementów, jak:

  • administratorzy (najbardziej uprawniona grupa użytkowników platformy);
  • prawa dostępu (pojedyncze uprawnienia do pracy z platformą SharePoint);
  • poziomy dostępu (grupy uprawnień);
  • grupy (czyli obiekty z przypisanymi poziomami dostępu).

> UPRAWNIENIA GRUPY ADMINISTRATORZY

Pierwszym elementem, który należy odpowiednio zaplanować, jest stworzenie grup i nadanie praw administratorom farmy i kolekcji witryn. Administratorzy farmy to najważniejsza grupa administratorów, zarządzana z poziomu centralnej witryny administracyjnej (Centralna Administracja lub Central Administration). Członkowie tej grupy mają pełny dostęp do każdego obszaru zainstalowanej platformy SharePoint. Z kolei administratorzy kolekcji to grupa tworzona specjalnie pod kątem wybranej kolekcji witryn, dlatego członkowie tej grupy mają pełne uprawnienia do zarządzania zasobami wyłącznie na poziomie witryn.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

prenumerata Numer niedostępny Spis treści

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"