Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



20.07.2020

Baramundi

Pomoc w czasie pandemii.
20.07.2020

Stop infekcjom

CloudGuard
17.07.2020

Analiza zagrożeń

Kaspersky Threat Attribution Engine
17.07.2020

Strażnik danych

QGD-1602P
16.07.2020

Dysk przemysłowy

Transcend MTE352T
16.07.2020

Połączenie sił

Fugaku
16.07.2020

Brama bezpieczeństwa

Check Point 1570R
23.06.2020

PLNOG Online

PLNOG Online
23.06.2020

Nowe zagrożenie

Ramsay

Zarządzanie usługami IT

Data publikacji: 02-07-2012 Autor: Michał Florys
System zarządzania usługami...

Norma ISO/IEC 20000 to międzynarodowy formalny standard, definiujący sposób zarządzania usługami informatycznymi. Jednoznacznie określa, jak dostarczać usługi informatyczne, jak zorganizować procesy zarządzania usługami, jak powinna funkcjonować organizacja IT, wreszcie jak cały ten mechanizm doskonalić.

Certyfikat ISO/IEC 20000 jest uznawany na całym świecie. Jest przepustką do globalnej elity dostawców usług IT, niezależnym potwierdzeniem stosowania najlepszych praktyk zarządzania usługami informatycznymi i siłą napędzającą ustawiczne doskonalenie usług, procesów i organizacji IT. Procesy zdefiniowane w normie tworzą jeden spójny, dobrze przemyślany, kompletny i sprawdzony mechanizm.

Gdy jednak pytamy przedstawicieli firm informatycznych i działy IT o normę ISO/IEC 20000, często słyszymy, że kojarzy im się głównie z dokumentacją, procesami i procedurami. Dalsza interpretacja tych zwrotów bywa już jednak diametralnie różna. Część osób określenia te, a tym samym również normę ISO/IEC 20000, postrzega negatywnie – jako dodatkową pracę, biurokrację, papiery, podpisy, pieczątki, mniejszą decyzyjność, utratę elastyczności działania oraz procedury nieprzystające do życia.

 

Krótko mówiąc, coś, co chcieliby ominąć szerokim łukiem. Na szczęście, dla większości, te same określenia w kontekście normy ISO/IEC 20000 mają wymiar pozytywny i oznaczają uporządkowanie działania organizacji IT, czytelny i zrozumiały podział obowiązków, powtarzalność, gwarancję jakości, brak przykrych niespodzianek, eliminowanie zbędnej pracy, efektywność, skuteczność i stałe doskonalenie.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

prenumerata Numer niedostępny Spis treści

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"