Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



25.09.2020

Konferencja PIKE 2020 „Nowy...

Liderzy branży telekomunikacji i mediów o nowych wyzwaniach i przyszłości branży w...
31.08.2020

Sprawna migracja

Oracle Cloud VMware Solution
31.08.2020

Aktywne cybergangi

Grupa Lazarus
31.08.2020

Coraz groźniej

Ransomware
31.08.2020

Analityka w chmurze

SAS Viya 4
31.08.2020

Fujitsu

Fujitsu zaprezentowało odświeżone portfolio biurowych komputerów stacjonarnych Esprimo...
31.08.2020

Monitory dla biura

EIZO FlexScan
27.08.2020

ABBYY FineReader Server –...

Obecna sytuacja na świecie spowodowała, że musieliśmy się odnaleźć w nowych realiach...
27.08.2020

E-commerce ratuje gospodarkę

W tym roku rodzimy handel elektroniczny odnotowuje najwyższy – od kilkunastu lat –...

Google Chrome w firmie

Data publikacji: 01-12-2012 Autor: Konrad Kubecki

Chrome, pomimo dość krótkiej obecności na rynku, należy do grupy najczęściej używanych na świecie przeglądarek internetowych. Powoli trafia również do firm. Stawia to administratorów przed wyzwaniem polegającym na wdrożeniu i konfiguracji przeglądarki w sposób zautomatyzowany i uwzględniający centralne zarządzanie.

Rzesze użytkowników indywidualnych przekonały się do Google Chrome już jakiś czas temu. W ich ślady idą firmy i organizacje. Dzieje się tak dlatego, że coraz większa liczba producentów oprogramowania uwzględnia obsługę przeglądarki Google’a, a twórcy z Mountain View udostępniają m.in. szablony administracyjne dla usługi Active Directory oraz pozwalają na zarządzanie Chrome za pomocą plików konfiguracyjnych na systemach Linux i Mac OS. Taki trend bezpośrednio przekłada się na zadania stawiane działom IT.

> WIELE OPCJI PRZESIADKI

Wśród wielu ustawień aplikacji znajdują się takie, które wpływają na sposób jej działania oraz ułatwiają przenoszenie ustawień użytkownika z poprzedniej przeglądarki WWW. Administrator ma do dyspozycji narzędzia automatyzujące import historii, adresu strony startowej, wyszukiwarki, zakładek oraz zapisanych haseł. Na przykład zakładki zaimportowane z Internet Explorera pojawią się tuż pod paskiem adresu, w folderze Importowane z IE. W większych organizacjach z tych funkcji szczególnie zadowolone będą osoby z działów wsparcia technicznego, na których zazwyczaj spoczywa obowiązek konfiguracji przeglądarek instalowanych na komputerach pracowników. Wykorzystując ustawienia GPO, można łatwo wdrożyć Google Chrome na stacjach roboczych, przenieść konfigurację z dotychczas używanej aplikacji i dodatkowo oznaczyć nową przeglądarkę jako domyślną.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"