Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



25.08.2016

Coraz wydajniejsze

QNAP TVS-x82 / TVS-x82T
24.08.2016

PLNOG17 odbędzie sie w...

Kulisy Euro 2016 i dziennikarz muzyczny Hirek Wrona na konferencji telekomunikacyjnej...
23.08.2016

Integracja usług

F5 BIG-IP 12.1, BIG-IQ CM 5.0
19.08.2016

Pełna ochrona

Sophos Clean
16.08.2016

Dla smartfonów i tabletów

Logitech K780 Multi-De­vice Wireless Keyboard
11.08.2016

Canon wielu funkcji

imageRUNNER ADVANCE C5500
09.08.2016

Monitoring wizyjny

Axis Camera Station
04.08.2016

Lepszy kontakt

InsERT nexo 11
01.08.2016

NGFW dla chmur

Barracuda NextGen Firewall F-Series 7.0

SM kontratakuje

Data publikacji: 02-04-2013 Autor: Bartosz Bielawski
Dzięki kreatorowi, który jest...

PowerShell w wersji trzeciej jest narzędziem wygodnym nie tylko w trakcie tworzenia nowych maszyn wirtualnych czy instalowania na nich systemu operacyjnego, ale również przy kolejnych etapach jego życia – np. podczas konfiguracji.

W pierwszej części cyklu dotyczącego wykorzystania PowerShella w pracy z Windows Server 2012 („IT Professional” 2/2013, s. 29) skupiliśmy się na instalowaniu systemu i konfigurowaniu „klonów” – grupy maszyn nieróżniących się konfiguracją i zbudowanych na wspólnym, bazowym dysku wirtualnym. Jedyne cechy, jakie je wyróżniały między sobą, to nazwa i adres IP.

 

W drugiej części skupimy się na konfiguracji: przyjrzymy się temu, jakie możliwości oferuje nie tylko sam PowerShell, ale też narzędzie silnie go wykorzystujące: nowy Server Manager. Pokażemy, jak w prosty sposób można przełączać się pomiędzy interfejsem graficznym i konsolą. Postaramy się przy tym, by nazwy, które nadaliśmy uprzednio, uzasadnić odpowiednimi rolami – zainstalowanymi i skonfigurowanymi na każdej z maszyn wirtualnych. Na początek przypomnijmy, jakie „klony” stworzyliśmy poprzednio:

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2013 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"