Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



20.07.2020

Baramundi

Pomoc w czasie pandemii.
20.07.2020

Stop infekcjom

CloudGuard
17.07.2020

Analiza zagrożeń

Kaspersky Threat Attribution Engine
17.07.2020

Strażnik danych

QGD-1602P
16.07.2020

Dysk przemysłowy

Transcend MTE352T
16.07.2020

Połączenie sił

Fugaku
16.07.2020

Brama bezpieczeństwa

Check Point 1570R
23.06.2020

PLNOG Online

PLNOG Online
23.06.2020

Nowe zagrożenie

Ramsay

Pomoc techniczna na odległość

Data publikacji: 01-02-2012 Autor: Artur Pęczak

Oprogramowanie do zdalnej administracji serwerami oraz świadczenia pomocy technicznej na odległość zwiększa szybkość reakcji działu technicznego na zdarzenia oraz pozwala lepiej wykorzystać czas informatyków.

Wybór oprogramowania do zdalnego świadczenia pomocy oraz sterowania komputerem jest bardzo duży. Do przeglądu wybraliśmy trzy aplikacje: pulpit zdalny Windows (Remote Desktop Services), UltraVNC oraz TeamViewer. Pozwalają one realizować następujące scenariusze:

  • zarządzanie stacjami roboczymi i serwerami na odległość;
  • świadczenie pomocy zdalnej;
  • prowadzenie wirtualnych prezentacji i spotkań;
  • przesyłanie plików między komputerami;
  • zestawianie bezpiecznych tuneli umożliwiających dostęp do danych i aplikacji wewnątrz sieci firmowej.

Usługi pulpitu zdalnego

Usługi pulpitu zdalnego (Remote Desk­top Services), dawniej nazywane usługami terminalowymi, to zestaw technologii zapewniających dostęp do programów i pulpitu systemu Windows na odległość. Nowe nazewnictwo zostało wprowadzone wraz z pojawieniem się na rynku Windows Server 2008 R2. Terminal Server to teraz Remote Desktop Session Host (RD Session Host). Nazwę Terminal Ser­vices Gateway zastąpiono Remote Desktop Gateway (RD Gateway), a Terminal Services Licensing przemianowano na Remote Desktop Licensing (RD Licensing).

 

Klient i serwer usług pulpitu zdalnego są jednym z kluczowych komponentów systemu Windows. Oprogramowanie to zapewnia dostęp do aplikacji i danych na odległych komputerach przez sieć lokalną lub internet. Usługi pulpitu zdalnego wykorzystują rozwijany przez Microsoft protokół Remote Desktop Protocol (RDP). Klient RDP dostępny jest dla systemu Windows, Linux, Unix, Mac OS oraz urządzeń mobilnych.

 

Protokół RDP zapewnia 32-bitową głębię kolorów sesji zdalnej z możliwością wyświetlania obrazu na wielu monitorach. Dla zapewnienia najlepszych efektów wizualnych usługi pulpitu zdalnego obsługują efekty Windows Aero oraz wygładzanie czcionek ClearType. Protokół RDP ma wbudowane mechanizmy przenoszenia dźwięku i zasobów lokalnych, takich jak drukarki, schowek systemowy, porty, karty inteligentne, dyski twarde oraz inne urządzenia obsługujące Plug and Play. Wraz z Windows Server 2008 R2 SP1 pojawiła się technologia RemoteFX, która umożliwia wykorzystanie akceleracji sprzętowej 3D kart graficznych do wykonywania operacji graficznych w sesji zdalnej. Dla użytkownika oznacza to lepszą wydajność w takich zastosowaniach, jak gry wideo w rozdzielczości HD oraz płynna obsługę efektów Aero. RemoteFX wprowadza także pełną obsługę przekierowania urządzeń podłączanych do systemu hosta przez port USB.

 

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

prenumerata Numer niedostępny Spis treści

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"