Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



25.09.2020

Konferencja PIKE 2020 „Nowy...

Liderzy branży telekomunikacji i mediów o nowych wyzwaniach i przyszłości branży w...
31.08.2020

Sprawna migracja

Oracle Cloud VMware Solution
31.08.2020

Aktywne cybergangi

Grupa Lazarus
31.08.2020

Coraz groźniej

Ransomware
31.08.2020

Analityka w chmurze

SAS Viya 4
31.08.2020

Fujitsu

Fujitsu zaprezentowało odświeżone portfolio biurowych komputerów stacjonarnych Esprimo...
31.08.2020

Monitory dla biura

EIZO FlexScan
27.08.2020

ABBYY FineReader Server –...

Obecna sytuacja na świecie spowodowała, że musieliśmy się odnaleźć w nowych realiach...
27.08.2020

E-commerce ratuje gospodarkę

W tym roku rodzimy handel elektroniczny odnotowuje najwyższy – od kilkunastu lat –...

Najlepsze treści dla wyszukiwarki

Data publikacji: 02-12-2013 Autor: Grzegorz Kubera
Aby wyświetlić podobne do...
Łatwiej pozycjonuje się frazy...
Übersuggest to skuteczne i...

Treść jest jednym z najważniejszych aspektów, jeśli chodzi o SEO. Niemniej ze względu na to, że Google wprowadza nieustannie zmiany w algorytmach wyszukiwarki, wiele starych sztuczek przestało się sprawdzać. Są jednak takie, które wciąż działają.

Search Engine Optimization (SEO) to sztuka, którą powinien opanować każdy, kto chce, aby jego strona była widoczna w pierwszej dziesiątce w wynikach wyszukiwania Google’a. Jednym z kluczowych aspektów SEO jest dobrze przygotowana treść, którą udostępniamy użytkownikom czy klientom. Opracowywanie treści pod SEO nie jest proste, ale można się tego w miarę szybko nauczyć – wystarczy trzymać się określonych zasad.

Co trzeba wiedzieć o słowach kluczowych

Jeszcze nie tak dawno, aby wypozycjonować jakąś frazę kluczową, np. jak napisać książkę, należało często używać takiej frazy w treści, na którą miał trafić internauta z wyszukiwarki. Zabieg ten, określany jako keyword density, znacznie pomagał w pozycjonowaniu. A obecnie? Obecnie powinniśmy o tym czym prędzej zapomnieć! Oczywiście ważne jest, aby w treści używać słów kluczowych, które są powiązane tematycznie z tym, co chcemy przekazać, niemniej należy używać ich w sposób naturalny, wtedy, gdy naprawdę warto je wymienić.

W 2013 roku nikt już nie chce czytać tzw. contentu SEO – nawet same wyszukiwarki. Eksperci SEO są zgodni, że obecnie treść należy przygotowywać przede wszystkim z myślą o użytkownikach, nie zaś pod wyszukiwarkę. Należy skupić się na odbiorcach z krwi i kości, a nie na algorytmach Google’a.

Wracając jednak do słów kluczowych, warto wiedzieć, że należy korzystać także z fraz i wyrazów, które są podobne do głównych słów kluczowych, nie zapominając o korzystaniu z synonimów i różnych wariacji gramatycznych. Google korzysta z rozwiązania Latent Semantic Indexing (LSI), aby dopasowywać wyniki wyszukiwania do intencji osób, które przeprowadzają dane wyszukiwanie. Korzystając z synonimów czy wariacji gramatycznych, sprawimy, że nasza treść stanie się odpowiednia dla danej tematyki.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

prenumerata Numer niedostępny Spis treści

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"