Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



20.12.2019

Lekki i wydajny

Dynabook Satellite Pro L50-G
20.12.2019

Bezpieczna sieć

Fortinet FortiGate 60F
20.12.2019

Więcej danych

Karty SD i microSD Transcend
26.11.2019

Baza cyberzagrożeń otwarta

Kaspersky Threat Intelligence Portal
26.11.2019

Kopia zapasowa w chmurze

Veeam Backup dla Office’a i Azure
26.11.2019

Automatyzacja jako usługa

QNAP Qmiix
25.11.2019

Jeszcze szybciej

Trzeci generacja Ryzen Threadripper
25.11.2019

Wirtualizacja na...

QNAP QGD-1600P
25.11.2019

Laserowy projektor

Optoma UHZ65UST

Monitorowanie Active Directory w SCOM 2007 R2

Data publikacji: 02-02-2012 Autor: Łukasz Rutkowski
Tagi:    active directory   windows

Oprogramowanie pozwalające na scentralizowane monitorowanie i badanie usługi katalogowej Windows pozwala zapanować nad ogromem informacji napływających z różnych systemów, usług i aplikacji. Jednym z ciekawszych rozwiązań tego typu jest System Center Operations Manager.

Informacje o zdarzeniach napływających z systemów informatycznych można analizować na kilka sposobów. Niektórzy administratorzy codziennie rano siadają przy komputerach i logują się do dziesiątek zdalnych pulpitów lub otwierają kilka konsol w celu sprawdzenia, czy ich systemy nie raportują wystąpienia zdarzeń krytycznych. Inni, bardziej zaradni, tworzą skrypty, które pobierają raporty i kopiują je w jedno wyznaczone miejsce. Jeszcze innym sposobem jest korzystanie z darmowych lub płatnych systemów monitorowania pozwalających na kategoryzację, analizę i przechowywanie zdarzeń w celu ich dalszej obróbki. Im większe i bardziej złożone środowisko informatyczne, tym narzędzia używane do zarządzania zdarzeniami są coraz bardziej złożone. O ile przeglądanie logów na kilku serwerach nie jest zbyt pracochłonne, o tyle ręczne monitorowanie setek serwerów wymagałoby zatrudnienia rzeszy pracowników.

> ZARZĄDZANIE ZDARZENIAMI

Warto zdać sobie sprawę z istnienia procesów, które usprawniają zarządzanie zdarzeniami i są częścią większych procesów zarządzania całą infrastrukturą IT. Do tych ostatnich należą m.in. ITIL lub MOF (Microsoft Operations Framework). Biorąc pod uwagę MOF, użytkownik ma do dyspozycji trzy elementy – proces planowania, proces wdrożenia i proces operacji. Narzędzia do zarządzania zdarzeniami wpisują się głównie w proces operacyjny, który polega na obsłudze zdarzeń i obsłudze bazy wiedzy oraz przydzielaniu odpowiednim zespołom rozwiązywania problemów i raportowaniu realizowanych działań. Trzeba bowiem pamiętać, że wiele zdarzeń często się powtarza i dzięki prowadzeniu bazy wiedzy oraz znajomości procesu obsługi takiego zdarzenia administrator lub operator systemu monitorowania może sprawnie obsłużyć taki proces, a nawet – przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi – zautomatyzować jego rozwiązywanie.

 

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

prenumerata Numer niedostępny Spis treści

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"