Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



05.09.2022

Łatwiejsza migracja do chmur

Commvault i Oracle rozszerzyły partnerską współpracę i wspólnie oferują rozwiązanie...
01.09.2022

Badanie sieci

QNAP ogłosił wprowadzenie oprogramowania ADRA Network Detection and Response (NDR) dla...
01.09.2022

5G w Polsce

Z badania Kearney 5G Readiness Index 2022 wynika, że Polska jest jednym z najgorzej...
01.09.2022

Zarządzanie działaniami

Fortinet zaprezentował chmurową usługę, która koreluje informacje dotyczące...
01.09.2022

Selektywna rejestracja

Naukowcy z UCLA przedstawili projekt inteligentnej kamery, która pozwala wybrać, jaki...
01.09.2022

Więcej mocy, komputer...

Profesjonalny komputer Dell Precision 7865 Tower z AMD Ryzen Threadripper PRO 5000...
01.09.2022

Rekord prędkości

Firma Aorus zapowiada superszybki dysk, następcę modelu Gen4 7000s SSD, który ma oferować...
01.09.2022

Beprzewodowe drukowanie

Firma Brother wprowadziła do swojego portfolio nowe urządzenie wielofunkcyjne z systemem...
01.09.2022

Obraz dobrze zaprogramowany

Monitor interaktywny Lyra to połączenie Androida 11, szyby antybakteryjnej, wbudowanego...

Monitorowanie Active Directory w SCOM 2007 R2

Data publikacji: 02-02-2012 Autor: Łukasz Rutkowski

Oprogramowanie pozwalające na scentralizowane monitorowanie i badanie usługi katalogowej Windows pozwala zapanować nad ogromem informacji napływających z różnych systemów, usług i aplikacji. Jednym z ciekawszych rozwiązań tego typu jest System Center Operations Manager.

Informacje o zdarzeniach napływających z systemów informatycznych można analizować na kilka sposobów. Niektórzy administratorzy codziennie rano siadają przy komputerach i logują się do dziesiątek zdalnych pulpitów lub otwierają kilka konsol w celu sprawdzenia, czy ich systemy nie raportują wystąpienia zdarzeń krytycznych. Inni, bardziej zaradni, tworzą skrypty, które pobierają raporty i kopiują je w jedno wyznaczone miejsce. Jeszcze innym sposobem jest korzystanie z darmowych lub płatnych systemów monitorowania pozwalających na kategoryzację, analizę i przechowywanie zdarzeń w celu ich dalszej obróbki. Im większe i bardziej złożone środowisko informatyczne, tym narzędzia używane do zarządzania zdarzeniami są coraz bardziej złożone. O ile przeglądanie logów na kilku serwerach nie jest zbyt pracochłonne, o tyle ręczne monitorowanie setek serwerów wymagałoby zatrudnienia rzeszy pracowników.

> ZARZĄDZANIE ZDARZENIAMI

Warto zdać sobie sprawę z istnienia procesów, które usprawniają zarządzanie zdarzeniami i są częścią większych procesów zarządzania całą infrastrukturą IT. Do tych ostatnich należą m.in. ITIL lub MOF (Microsoft Operations Framework). Biorąc pod uwagę MOF, użytkownik ma do dyspozycji trzy elementy – proces planowania, proces wdrożenia i proces operacji. Narzędzia do zarządzania zdarzeniami wpisują się głównie w proces operacyjny, który polega na obsłudze zdarzeń i obsłudze bazy wiedzy oraz przydzielaniu odpowiednim zespołom rozwiązywania problemów i raportowaniu realizowanych działań. Trzeba bowiem pamiętać, że wiele zdarzeń często się powtarza i dzięki prowadzeniu bazy wiedzy oraz znajomości procesu obsługi takiego zdarzenia administrator lub operator systemu monitorowania może sprawnie obsłużyć taki proces, a nawet – przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi – zautomatyzować jego rozwiązywanie.

 

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

prenumerata Numer niedostępny Spis treści

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik \"IT Professional\"