Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Artykuły powiązane



26.05.2020

Cloud Native Universe

Jako patron medialny zapraszamy programistów wdrażających lub integrujących się z dowolną...
26.03.2020

Koniec certyfikatów...

MCSA, MCSD i MCSA
26.03.2020

Odświeżony OS

FortiOS 6.4
26.03.2020

Bezpieczeństwo w chmurze

Cisco SecureX
26.03.2020

Modernizacja IT

Nowości w VMware Tanzu
26.03.2020

Krytyczne zagrożenie dla...

Nowa groźna podatność
26.03.2020

Laptopy dla wymagających

Nowe ThinkPady T, X i L
26.03.2020

Serwerowe ARM-y

Ampere Altra
26.03.2020

Energooszczędny monitor

Philips 243B1

Bezpieczeństwo telefonii sieciowej

Data publikacji: 16-05-2012 Autor: Marcin Kosedowski
Tagi:    spam   proxy   linux   windows
Switchvox – jedna z...

Podsłuchiwanie rozmów, połączenia z numerami premium, phishing, a nawet DoS i telefoniczny spam – do tego wszystkiego cyberprzestępcy mogą wykorzystać usługi VoIP.

Trzydzieści procent wszystkich ataków w 2011 roku było wymierzonych w coraz popularniejsze usługi VoIP (Voice over IP), jak informuje firma Sipera Systems, monitorująca sieć w poszukiwaniu nowych zagrożeń. Według raportu CERT ataki na VoIP były szóstym, pod względem popularności, zagrożeniem, tak samo popularnym, jak ataki na SSH. Za jej miernik posłużyła liczba adresów IP, z których atakowano poszczególne porty. CERT ostrzega jednocześnie, że ataki na port 5060/UDP, kojarzony z protokołem SIP, mogą się nasilać. Co konkretnie nam grozi?

 

Ataki na VoIP zyskały na popularności z kilku powodów. Po pierwsze, gwałtowny rozwój usług VoIP w internecie spowodował, że wiele z nich nie jest do dziś dobrze zabezpieczonych. Po drugie, metody ataków na niezabezpieczone usługi są stosunkowo proste. Ponadto ataki na VoIP „dają dobre efekty” – stosunkowo niewielkim nakładem można sparaliżować ważne funkcje biznesowe lub osiąg­nąć bardzo duże korzyści materialne.

> Krótki przewodnik po VoIP

Technologia VoIP, popularnie zwana telefonią internetową, umożliwia przesyłanie sygnału dźwiękowego za pomocą sieci wykorzystujących protokół IP (w tym za pomocą internetu). VoIP pozwala łączyć się z innymi użytkownikami sieci oraz wykonywać połączenia do sieci operatorów stacjonarnych i komórkowych. W zastosowaniach domowych wystarcza do tego komputer z odpowiednim oprogramowaniem lub odpowiedni sprzęt – telefon IP, bramka VoIP. Coraz częściej routery „soho” mają zintegrowane bramki i oprogramowanie pozwalające w prosty sposób na połączenie z operatorem sieci VoIP.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

prenumerata Numer niedostępny Spis treści

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"