Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



20.12.2018

Większa moc

QNAP Mustang-200
20.12.2018

Nowa era Wi-Fi

NETGEAR Nighthawk AX8
20.12.2018

Szybkie skanowanie

Brother ADS-1700W i ADS-1200
06.12.2018

Niższe moce

UPS Eaton 9SX
03.12.2018

Monitory dla MŚP

AOC E1
29.11.2018

Wykrycie szkodliwego...

Sophos Intercept X Advanced
27.11.2018

Automatyzacja zabezpieczeń

Red Hat Ansible Automation
23.11.2018

Nieograniczona skalowalność

SUSE Enterprise Storage 5.5
20.11.2018

Dwa procesory Threadripper

AMD Ryzen Threadripper 2970WX i 2920X

Bezpieczeństwo telefonii sieciowej

Data publikacji: 16-05-2012 Autor: Marcin Kosedowski
Tagi:    spam   proxy   windows   linux
Switchvox – jedna z...

Podsłuchiwanie rozmów, połączenia z numerami premium, phishing, a nawet DoS i telefoniczny spam – do tego wszystkiego cyberprzestępcy mogą wykorzystać usługi VoIP.

Trzydzieści procent wszystkich ataków w 2011 roku było wymierzonych w coraz popularniejsze usługi VoIP (Voice over IP), jak informuje firma Sipera Systems, monitorująca sieć w poszukiwaniu nowych zagrożeń. Według raportu CERT ataki na VoIP były szóstym, pod względem popularności, zagrożeniem, tak samo popularnym, jak ataki na SSH. Za jej miernik posłużyła liczba adresów IP, z których atakowano poszczególne porty. CERT ostrzega jednocześnie, że ataki na port 5060/UDP, kojarzony z protokołem SIP, mogą się nasilać. Co konkretnie nam grozi?

 

Ataki na VoIP zyskały na popularności z kilku powodów. Po pierwsze, gwałtowny rozwój usług VoIP w internecie spowodował, że wiele z nich nie jest do dziś dobrze zabezpieczonych. Po drugie, metody ataków na niezabezpieczone usługi są stosunkowo proste. Ponadto ataki na VoIP „dają dobre efekty” – stosunkowo niewielkim nakładem można sparaliżować ważne funkcje biznesowe lub osiąg­nąć bardzo duże korzyści materialne.

> Krótki przewodnik po VoIP

Technologia VoIP, popularnie zwana telefonią internetową, umożliwia przesyłanie sygnału dźwiękowego za pomocą sieci wykorzystujących protokół IP (w tym za pomocą internetu). VoIP pozwala łączyć się z innymi użytkownikami sieci oraz wykonywać połączenia do sieci operatorów stacjonarnych i komórkowych. W zastosowaniach domowych wystarcza do tego komputer z odpowiednim oprogramowaniem lub odpowiedni sprzęt – telefon IP, bramka VoIP. Coraz częściej routery „soho” mają zintegrowane bramki i oprogramowanie pozwalające w prosty sposób na połączenie z operatorem sieci VoIP.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2013 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"