Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Artykuły powiązane



10.06.2019

Inteligentne zarządzanie...

W dniach 11, 12 i 13 czerwca – odpowiednio – w Gdańsku, w Warszawie i w Katowicach,...
27.05.2019

Rozwiązania na platformie GCP

Citrix SD-WAN i Citrix ADC
27.05.2019

Chmura hybrydowa

Dell Technologies Cloud
27.05.2019

Uproszczona komunikacja

Cisco Webex
24.05.2019

Konferencja IT Manager of...

W dniach 12–14 czerwca w Sopocie odbędzie się konferencja IT Manager of Tomorrow 2019. To...
24.05.2019

Ochrona sieci

Fortinet FortiOS 6.2
24.05.2019

Mniejsza złożoność

Rittal VX25 Ri4Power
24.05.2019

All-in-one NAS

QNAP TDS-16489U R2
24.05.2019

Układy SoC

AMD Ryzen Embedded R1000

Bezpieczeństwo telefonii sieciowej

Data publikacji: 16-05-2012 Autor: Marcin Kosedowski
Tagi:    spam   proxy   linux   windows
Switchvox – jedna z...

Podsłuchiwanie rozmów, połączenia z numerami premium, phishing, a nawet DoS i telefoniczny spam – do tego wszystkiego cyberprzestępcy mogą wykorzystać usługi VoIP.

Trzydzieści procent wszystkich ataków w 2011 roku było wymierzonych w coraz popularniejsze usługi VoIP (Voice over IP), jak informuje firma Sipera Systems, monitorująca sieć w poszukiwaniu nowych zagrożeń. Według raportu CERT ataki na VoIP były szóstym, pod względem popularności, zagrożeniem, tak samo popularnym, jak ataki na SSH. Za jej miernik posłużyła liczba adresów IP, z których atakowano poszczególne porty. CERT ostrzega jednocześnie, że ataki na port 5060/UDP, kojarzony z protokołem SIP, mogą się nasilać. Co konkretnie nam grozi?

 

Ataki na VoIP zyskały na popularności z kilku powodów. Po pierwsze, gwałtowny rozwój usług VoIP w internecie spowodował, że wiele z nich nie jest do dziś dobrze zabezpieczonych. Po drugie, metody ataków na niezabezpieczone usługi są stosunkowo proste. Ponadto ataki na VoIP „dają dobre efekty” – stosunkowo niewielkim nakładem można sparaliżować ważne funkcje biznesowe lub osiąg­nąć bardzo duże korzyści materialne.

> Krótki przewodnik po VoIP

Technologia VoIP, popularnie zwana telefonią internetową, umożliwia przesyłanie sygnału dźwiękowego za pomocą sieci wykorzystujących protokół IP (w tym za pomocą internetu). VoIP pozwala łączyć się z innymi użytkownikami sieci oraz wykonywać połączenia do sieci operatorów stacjonarnych i komórkowych. W zastosowaniach domowych wystarcza do tego komputer z odpowiednim oprogramowaniem lub odpowiedni sprzęt – telefon IP, bramka VoIP. Coraz częściej routery „soho” mają zintegrowane bramki i oprogramowanie pozwalające w prosty sposób na połączenie z operatorem sieci VoIP.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

prenumerata Numer niedostępny Spis treści

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"