Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Artykuły powiązane



07.08.2019

Kurzinformation it-sa, 8-10...

It-sa is one of the leading international trade fairs for IT security. With around 700...
08.07.2019

Narzędzie EDR

ESET Enterprise Inspector
08.07.2019

Usuwanie skutków awarii

Veeam Availability Orchestrator v2
08.07.2019

Indywidualna konfiguracja

baramundi Management Suite 2019
05.07.2019

Technologia Ceph

SUSE Enterprise Storage 6
05.07.2019

Szybkie i bezpieczne...

Konica Minolta bizhub i-Series
05.07.2019

Edge computing

Atos BullSequana Edge
04.07.2019

Terabitowa ochrona

Check Point 16000 i 26000
04.07.2019

Obsługa wideokonferencji

Poly G7500

Bezpieczeństwo telefonii sieciowej

Data publikacji: 16-05-2012 Autor: Marcin Kosedowski
Tagi:    spam   proxy   linux   windows
Switchvox – jedna z...

Podsłuchiwanie rozmów, połączenia z numerami premium, phishing, a nawet DoS i telefoniczny spam – do tego wszystkiego cyberprzestępcy mogą wykorzystać usługi VoIP.

Trzydzieści procent wszystkich ataków w 2011 roku było wymierzonych w coraz popularniejsze usługi VoIP (Voice over IP), jak informuje firma Sipera Systems, monitorująca sieć w poszukiwaniu nowych zagrożeń. Według raportu CERT ataki na VoIP były szóstym, pod względem popularności, zagrożeniem, tak samo popularnym, jak ataki na SSH. Za jej miernik posłużyła liczba adresów IP, z których atakowano poszczególne porty. CERT ostrzega jednocześnie, że ataki na port 5060/UDP, kojarzony z protokołem SIP, mogą się nasilać. Co konkretnie nam grozi?

 

Ataki na VoIP zyskały na popularności z kilku powodów. Po pierwsze, gwałtowny rozwój usług VoIP w internecie spowodował, że wiele z nich nie jest do dziś dobrze zabezpieczonych. Po drugie, metody ataków na niezabezpieczone usługi są stosunkowo proste. Ponadto ataki na VoIP „dają dobre efekty” – stosunkowo niewielkim nakładem można sparaliżować ważne funkcje biznesowe lub osiąg­nąć bardzo duże korzyści materialne.

> Krótki przewodnik po VoIP

Technologia VoIP, popularnie zwana telefonią internetową, umożliwia przesyłanie sygnału dźwiękowego za pomocą sieci wykorzystujących protokół IP (w tym za pomocą internetu). VoIP pozwala łączyć się z innymi użytkownikami sieci oraz wykonywać połączenia do sieci operatorów stacjonarnych i komórkowych. W zastosowaniach domowych wystarcza do tego komputer z odpowiednim oprogramowaniem lub odpowiedni sprzęt – telefon IP, bramka VoIP. Coraz częściej routery „soho” mają zintegrowane bramki i oprogramowanie pozwalające w prosty sposób na połączenie z operatorem sieci VoIP.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

prenumerata Numer niedostępny Spis treści

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"