Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Artykuły powiązane



22.03.2019

Pożegnanie z systemem Windows...

System operacyjny Windows 7 wciąż cieszy się dużą popularnością wśród użytkowników...
22.03.2019

Segmentacja sieci

Fortinet FortiGate 3600E, 3400E, 600E i 400E
22.03.2019

Monitoring IP

TP-Link TL-SL1218MP
22.03.2019

Efektywność energetyczna

UPS Eaton 93E
21.02.2019

Wdrażanie projektów AI

Infrastruktura OVH
21.02.2019

Certyfikacja kluczy

HEUTHES-CAK
21.02.2019

Kopie zapasowe

Veeam Availability for AWS
21.02.2019

Dysk SSD Samsung 970 EVO Plus

Dysk SSD Samsung 970 EVO Plus
21.02.2019

Szyfrowane USB

Kingston IronKey D300 Serialized

Bezpieczeństwo telefonii sieciowej

Data publikacji: 16-05-2012 Autor: Marcin Kosedowski
Tagi:    spam   proxy   linux   windows
Switchvox – jedna z...

Podsłuchiwanie rozmów, połączenia z numerami premium, phishing, a nawet DoS i telefoniczny spam – do tego wszystkiego cyberprzestępcy mogą wykorzystać usługi VoIP.

Trzydzieści procent wszystkich ataków w 2011 roku było wymierzonych w coraz popularniejsze usługi VoIP (Voice over IP), jak informuje firma Sipera Systems, monitorująca sieć w poszukiwaniu nowych zagrożeń. Według raportu CERT ataki na VoIP były szóstym, pod względem popularności, zagrożeniem, tak samo popularnym, jak ataki na SSH. Za jej miernik posłużyła liczba adresów IP, z których atakowano poszczególne porty. CERT ostrzega jednocześnie, że ataki na port 5060/UDP, kojarzony z protokołem SIP, mogą się nasilać. Co konkretnie nam grozi?

 

Ataki na VoIP zyskały na popularności z kilku powodów. Po pierwsze, gwałtowny rozwój usług VoIP w internecie spowodował, że wiele z nich nie jest do dziś dobrze zabezpieczonych. Po drugie, metody ataków na niezabezpieczone usługi są stosunkowo proste. Ponadto ataki na VoIP „dają dobre efekty” – stosunkowo niewielkim nakładem można sparaliżować ważne funkcje biznesowe lub osiąg­nąć bardzo duże korzyści materialne.

> Krótki przewodnik po VoIP

Technologia VoIP, popularnie zwana telefonią internetową, umożliwia przesyłanie sygnału dźwiękowego za pomocą sieci wykorzystujących protokół IP (w tym za pomocą internetu). VoIP pozwala łączyć się z innymi użytkownikami sieci oraz wykonywać połączenia do sieci operatorów stacjonarnych i komórkowych. W zastosowaniach domowych wystarcza do tego komputer z odpowiednim oprogramowaniem lub odpowiedni sprzęt – telefon IP, bramka VoIP. Coraz częściej routery „soho” mają zintegrowane bramki i oprogramowanie pozwalające w prosty sposób na połączenie z operatorem sieci VoIP.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"