Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



26.05.2020

Cloud Native Universe

Jako patron medialny zapraszamy programistów wdrażających lub integrujących się z dowolną...
26.03.2020

Koniec certyfikatów...

MCSA, MCSD i MCSA
26.03.2020

Odświeżony OS

FortiOS 6.4
26.03.2020

Bezpieczeństwo w chmurze

Cisco SecureX
26.03.2020

Modernizacja IT

Nowości w VMware Tanzu
26.03.2020

Krytyczne zagrożenie dla...

Nowa groźna podatność
26.03.2020

Laptopy dla wymagających

Nowe ThinkPady T, X i L
26.03.2020

Serwerowe ARM-y

Ampere Altra
26.03.2020

Energooszczędny monitor

Philips 243B1

Pieniądze na celowniku

Data publikacji: 13-01-2015 Autor: Sebastian Kuniszewski

Cyberprzestępcy są coraz pewniejsi siebie, a ich celem są już nie tylko użytkownicy serwisów bankowych i systemów płatności online, będący słabym ogniwem w łańcuchu bezpieczeństwa. W bieżącym roku eksperci spodziewają się coraz częstszych ataków ukierunkowanych na same banki oraz bankomaty.

Według badania przeprowadzonego przez B2B International oraz Kaspersky Lab aż 98% użytkowników internetu korzysta z usług bankowości online oraz kupuje w sieci, a 38% używa do tego celu urządzeń mobilnych. Niemal powszechne stosowanie płatności elektronicznych sprawiło, że kradzież pieniędzy stała się zyskownym zajęciem dla cyberprzestępców. Badanie pokazało, że w ciągu poprzednich 12 miesięcy 62% użytkowników natknęło się na cyberzagrożenia ukierunkowane na ich konta bankowe.

STARE I NOWE METODY

Popularne obecnie rozwiązania, takie jak hasła tymczasowe, potwierdzenia SMS, tokeny i generatory haseł jednorazowych, wykorzystywane przez banki i systemy płatności elektronicznych do ochrony ich klientów, powoli stają się przestarzałe. Analitycy Gartnera zwracają uwagę, że „konieczny jest rozwój innowacji w dziedzinie metod ochrony przed oszustwami finansowymi, ponieważ cyberprzestępcy szybko obchodzą stare techniki, takie jak identyfikacja urządzenia" (za Gartner, Magic Quadrant for Web Fraud Detection). Z tego powodu konieczne jest wprowadzanie nowych rozwiązań, zapewniających bezpieczeństwo transakcji. Jednym z tego typu narzędzi jest stworzona z myślą o bankach, systemach płatności oraz firmach działających w branży handlu elektronicznego platforma Kaspersky Fraud Prevention, zapewniająca bezpieczeństwo transakcji i ochronę przechowywanych danych finansowych na serwerach instytucji (Clientless Engine) oraz na komputerach klientów firmy (Fraud Prevention for Endpoints). Producent udostępnia też pakiet SDK dla firm tworzących własne aplikacje mobilne lub chcących rozbudować wdrożone mechanizmy ochronne.

OBAWY UŻYTKOWNIKÓW

Według cytowanego badania aż 44% europejskich użytkowników internetu nie czuje się bezpiecznie, robiąc zakupy online lub dokonując transakcji internetowych. Z kolei 38% Europejczyków korzystałoby częściej z systemów płatności online, gdyby miało pewność, że są dobrze chronieni przed zagrożeniami. Takie podejście świadczy o tym, że firmy obsługujące płatności internetowe mogą doświadczać braku zaufania klientów związanego ze stosowanymi środkami bezpieczeństwa. Ponadto 44% użytkowników przyznało się do przerwania operacji finansowej z powodu braku przekonania co do bezpieczeństwa transakcji, a 34% ankietowanych realizujących płatności online uważa, że nawet oficjalne aplikacje mobilne oferowane przez firmy finansowe wymagają większej ochrony, aby można je było uznać za naprawdę bezpieczne.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"