Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



20.07.2020

Baramundi

Pomoc w czasie pandemii.
20.07.2020

Stop infekcjom

CloudGuard
17.07.2020

Analiza zagrożeń

Kaspersky Threat Attribution Engine
17.07.2020

Strażnik danych

QGD-1602P
16.07.2020

Dysk przemysłowy

Transcend MTE352T
16.07.2020

Połączenie sił

Fugaku
16.07.2020

Brama bezpieczeństwa

Check Point 1570R
23.06.2020

PLNOG Online

PLNOG Online
23.06.2020

Nowe zagrożenie

Ramsay

Deloitte TMT Predictions 2015. Trendy i strategie

Data publikacji: 02-03-2015 Autor: Sebastian Kuniszewski

Celem dorocznego raportu firmy doradczej Deloitte jest wskazanie najważniejszych czynników, które będą miały wpływ na biznesowe myślenie i realizowane strategie w branży TMT (technologie, media, telekomunikacja) w najbliższej przyszłości.

Czternasta już odsłona raportu TMT Predictions prezentuje globalne kierunki rozwoju na najbliższe 12–18 miesięcy w sektorach technologii, mediów i telekomunikacji. Jak co roku analitycy Deloitte przygotowali serię prognoz na bazie informacji wewnętrznych zbieranych na całym świecie, danych pochodzących od klientów firm członkowskich, danych przekazanych przez partnerów i menedżerów specjalizujących się w zagadnieniach TMT oraz dyskusji i rozmów z analitykami branżowymi i organizacjami handlowymi.

ZAKUPY MOBILNE I WIĘCEJ SMARTFONÓW

W 2015 r. wartość zakupów dokonywanych za pomocą smartfonów wzrośnie o ponad 1000% w porównaniu z 2014 r. Mimo tego, że portfele mobilne na razie nie zastąpią tradycyjnych rozwiązań, nadchodzące miesiące będą czasem upowszechniania się tej metody płatności. Autorzy raportu zwracają uwagę na ciekawe zjawisko, w najbliższym czasie w korzystaniu z nowoczesnych technologii będą dominować firmy, a nie prywatni konsumenci. Według prognoz Deloitte bieżący rok będzie pierwszym, w którym opcje płacenia smartfonem zostaną uproszczone i zabezpieczone metodami przyjaznymi dla użytkownika. To z kolei przyczyni się do popularyzacji tej formy płatności. Zostaną spełnione prawdopodobnie wszystkie najważniejsze wymogi związane z powszechną adaptacją płatności mobilnych – nie tylko ze strony klientów, ale także sprzedawców oraz instytucji finansowych. – Trendy rozwoju nowych technologii zasygnalizowane w tegorocznym raporcie mają coraz większy wpływ także na inne, bardziej tradycyjne sektory gospodarki. W Polsce obserwujemy to np. w sektorze bankowym, gdzie nowe technologie zaczynają decydować o kierunkach i dynamice rozwoju usług, wpływając w sposób coraz bardziej istotny na modele biznesowe i oferowane usługi – wyjaśnia Jakub Bojanowski, partner i lider Grupy TMT Deloitte w Polsce. Deloitte prognozuje, że około 10% smartfonów na świecie będzie wykorzystywanych do płatności mobilnych przynajmniej raz w miesiącu. W połowie ubiegłego roku płatności uiszczano za pośrednictwem mniej niż 0,5% smartfonów (z 450 mln znajdujących się wówczas w użytkowaniu). Jak dotąd największą popularnością ta forma płatności cieszyła się w Japonii.

Jeszcze do niedawna obawiano się, że sprzedaż smartfonów wejdzie wkrótce w fazę stagnacji, ale zdaniem analityków rynek ten ani nie jest jeszcze dojrzały, ani tym bardziej nie grozi mu zastój. Cykl wprowadzania znaczących ulepszeń się wydłuża, ale niezmiennie siłą napędową na tym rynku pozostają: rozmiar ekranu urządzenia, prędkość działania, wielkość pamięci i oprogramowanie.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"