Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



26.10.2020

Nowa wersja nVision

Można już pobierać nową wersję nVision
26.10.2020

Monitorowanie infrastruktury

Vertiv Environet Alert
23.10.2020

Telefonia w chmurze

NFON Cloudya
23.10.2020

Nowości w EDR

Bitdefender GravityZone
23.10.2020

Wykrywanie anomalii

Flowmon ADS11
23.10.2020

Mobilny monitor

AOC 16T2
22.10.2020

HP Pavilion

HP zaprezentowało nowe laptopy z linii Pavilion.
22.10.2020

Inteligentny monitoring

WD Purple SC QD101
22.10.2020

Przełącznik 2,5GbE

QNAP QSW-1105-5T

Prezentacje na wielkim ekranie

Data publikacji: 02-03-2015 Autor: Grzegorz Kubera

Jasność i rozdzielczość to podstawowe parametry, które trzeba wziąć pod uwagę przy wyborze projektora dla firmy. Oprócz nich liczą się też inne, często pomijane elementy wyposażenia. Podpowiadamy, na co zwracać uwagę przy zakupie projektora biznesowego, i polecamy najciekawsze modele.

Przy wyborze projektora biznesowego najważniejszym parametrem jest jasność. Eksperci zalecają, aby wynosiła ona nie mniej niż 3000 ANSI lumenów. – Oczywiście zależy to od wielkości i jasności pomieszczenia, w którym będzie pracował projektor. Dla standardowych pomieszczeń biurowych z rozsądnym oświetleniem proponujemy 3000 lumenów lub więcej – radzi Joss Kaldenberg z firmy ViewSonic. Jeżeli osoba korzystająca z projektora będzie z nim często podróżować (np. przedstawiciel handlowy) i wyświetlać prezentacje w różnych pomieszczeniach i przy różnych warunkach oświetleniowych, wtedy 3000 ANSI lumenów powinno wystarczyć, chyba że urządzenie trafi w bardzo słoneczny dzień do sali z oknami bez rolet. Jednocześ­nie warto pamiętać, że nie da się kupić projektora, który byłby „za jasny”. Wyświetlany obraz zawsze można przyciemnić. Dlatego jeśli mamy zabudżetowane pieniądze na zakup bardzo jasnego modelu i wiemy, że będzie on używany w różnych pomieszczeniach, warto zdecydować się na właśnie taki model. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na natężenie światła białego i barwnego. – Jeśli wartości te są na tym samym poziomie, kolory na obrazie będą nasycone i wiernie odwzorowane – zauważa Aleksandra Jasińska z Presentation & Communication Business Group w Sony. Jednak nie wszyscy producenci podają te wartości, dlatego warto przy zakupie o nie zapytać. Andrzej Bieniek z firmy Epson, podkreśla, że obecnie 86% treści i obrazów wyświetlanych na projektorach jest kolorowych, a więc równe natężenie światła barwnego i białego jest bardzo istotne i zapewnia wysoką jakość obrazu.

> PANORAMA TO MINIMUM

Standardem w projektorach biznesowych pozostaje WXGA, czyli rozdzielczość 1280 × 800 pikseli. Jeśli jednak spojrzymy na zestawienie najpopularniejszych rozdzielczości, na pierwszym miejscu jest 1366 × 768, a WXGA zajmuje drugą pozycję. Trzecia najczęściej używana rozdzielczość to Full HD – 1920 × 1080 pikseli. Bardzo wygodnie jest, jeżeli projektor oferuje identyczną rozdzielczość jak ekran monitora, na którym przygotowywane są treści do wyświetlania na dużym ekranie. W przypadku rozdzielczości projektora warto stosować zasadę „im więcej, tym lepiej”. Na pewno nie opłaca się już zakup projektora o rozdzielczości XGA (1024 x 768). Dawniej była to bardzo popularna rozdzielczość wśród projektorów biznesowych, ponieważ większość treści stanowiły prezentacje PowerPoint o proporcjach 4:3. Obecnie zdecydowanie lepiej wybrać model pracujący w trybie WXGA. Takie projektory są relatywnie tanie i można na nich wyświetlać materiał wideo w jakości HD. W sytuacji, gdy możemy na projektor wydać nieco więcej pieniędzy, wybór powinien paść na urządzenie z rozdzielczością Full HD. Taki projektor zapewni bardzo dobrą jakość obrazu i z powodzeniem będzie można go używać praktycznie we wszystkich branżach, również specjalistycznych, takich jak finanse, medycyna czy CAD/CAM. Biorąc pod uwagę fakt, że projektory biznesowe Full HD kosztują mniej niż 3000 zł, większość firm nie powinna mieć problemu z zakupem takiego urządzenia.

Na jakość obrazu ma wpływ również technologia wykonania. Najlepszą jakość i naturalność obrazu oferuje LCoS (Liquid crystal on silicon), ale urządzenia, w których umieszczono warstwę ciekłych kryształów pomiędzy szkłem a lustrem odbijającym światło, kosztują często dziesiątki tysięcy złotych. 

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"