Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



25.02.2020

Koszty w górę

Zmiany w licencjach VMware
24.02.2020

VPN na nowo

WireGuard w Linuksie
24.02.2020

Wydajność pod kontrolą

Citrix Analytics for Performance
24.02.2020

Zaawansowany backup

Veeam Availability Suite v10
20.02.2020

Serwery Enterprise

OVHCloud stawia na Ryzeny
20.02.2020

Monitory dla biznesu

Newline IP
20.02.2020

Przemysłowe SSD

Dyski Transcend M.2 NVMe
23.01.2020

Google Project Zero

Inicjatywa Google Project Zero
23.01.2020

Ochrona tylko w chmurze

Kaspersky Security Cloud Free

Webinaria w firmie

Data publikacji: 27-03-2015 Autor: Piotr Kubiszewski
Przykładowy ekran startowy...
Zapisy na webinarium...

Jeśli nasza organizacja prowadzi szkolenia albo seminaria dla pracowników i klientów rozsianych na terenie całego kraju, zaproponujmy swoim szefom nowocześniejsze rozwiązanie – webinaria.

Bezpośredni kontakt z klientami czy pracownikami jest bez wątpienia bardzo cenny, z reguły jednak nie udaje się zebrać w jednym czasie i miejscu wszystkich osób, nawet jeśli spotkanie zostało zaplanowane wiele miesięcy wcześniej. W takich sytuacjach przydatne może okazać się zorganizowanie seminarium webowego, czyli tzw. webinarium.

 

Ta forma kontaktu jest bardzo popularna w takich krajach, jak np. Stany Zjednoczone, gdzie ogromne przestrzenie nie zawsze pozwalają na uczestnictwo w nawet najbardziej potrzebnych konferencjach czy prezentacjach, organizowanych wieleset kilometrów od rodzimych miejscowości. Webinaria stopniowo zyskują jednak na popularności także w naszym kraju.

> Dostępność

Pierwsza dobra informacja jest taka, że prezentacje online można organizować – po zapoznaniu się z ich specyfiką oraz oprogramowaniem – własnymi siłami. Druga – że jednorazowe wynajęcie popularnego systemu do przeprowadzania webinarium kosztuje niewiele – około 250 zł dla 100 użytkowników. Porównując to z kosztami wynajęcia sali, najskromniejszego choćby cateringu i dodając do tego koszty delegacji osób, które muszą dojechać, cena ta wydaje się wyjątkowo atrakcyjna.

 

Co więcej, do przeprowadzenia webinarium nie potrzeba ani „mocnych” komputerów, ani serwerów. Może być ono nadawane praktycznie z dowolnego komputera osobistego. W przypadku prelegentów i moderatorów wymagane jest tylko łącze internetowe o przepustowości 1–2 Mbit/s (upload, nie download). Webinarium jest transmitowane na serwer znajdujący się w chmurze i dopiero stamtąd nadawane do uczestników (patrz: infografika). Wymagania techniczne w stosunku do urządzeń odbiorców i parametrów dostępu do internetu dla nich są jeszcze skromniejsze – zdecydowana większość obecnie użytkowanych łączy oraz urządzeń – pecetów, laptopów, a także tabletów będzie w zupełności wystarczająca. Jedynym wymogiem jest konieczność użycia aplikacji umożliwiającej uczestnictwo w webinarium, która z reguły uruchamiana jest jako wtyczka bezpośrednio w przeglądarce internetowej.

 

Oczywiście na początku koszty mogą się okazać nieco wyższe. Przy organizacji pierwszego webinarium nie można przecież zawieść! Liczba detali związanych z organizacją wydarzenia, zwłaszcza za pierwszym razem, może nas po prostu przerosnąć, dlatego warto skorzystać przynajmniej raz z usług profesjonalistów. Praktycy podkreślają, że w razie ewentualnej wpadki uczestnicy webinarium nie chcą w nim uczestniczyć kolejny raz. Dlatego pierwsze seminarium webowe lepiej przeprowadzić we współpracy z firmą specjalizującą się w tego typu przedsięwzięciach w celu zdobycia odpowiedniego doświadczenia. Kolejne webinaria mogą spróbować przeprowadzić samodzielnie, co w praktyce sprowadzi koszty do wymienionej wcześniej kwoty „wynajęcia” oprogramowania. Firm specjalizujących się w przeprowadzaniu webinariów nie ma w Polsce zbyt wiele, większość zajmuje się tą tematyką przy okazji.

 

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"