Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



25.02.2020

Koszty w górę

Zmiany w licencjach VMware
24.02.2020

VPN na nowo

WireGuard w Linuksie
24.02.2020

Wydajność pod kontrolą

Citrix Analytics for Performance
24.02.2020

Zaawansowany backup

Veeam Availability Suite v10
20.02.2020

Serwery Enterprise

OVHCloud stawia na Ryzeny
20.02.2020

Monitory dla biznesu

Newline IP
20.02.2020

Przemysłowe SSD

Dyski Transcend M.2 NVMe
23.01.2020

Google Project Zero

Inicjatywa Google Project Zero
23.01.2020

Ochrona tylko w chmurze

Kaspersky Security Cloud Free

Outsourcing IT w małych i średnich firmach

Data publikacji: 27-03-2015 Autor: Sebastian Kuniszewski

Wzrasta rola outsourcingu jako alternatywnego do wewnętrznego działu IT modelu świadczenia usług dla działów biznesowych przedsiębiorstw. Według badania Orange Insights z oferty wyspecjalizowanych firm zewnętrznych korzysta już ponad połowa polskich firm z sektora MŚP.

Koncepcję biznesową outsourcingu świetnie obrazuje stwierdzenie Henry’ego Forda z 1923 r. – „Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej niż my”. Stosowana od lat forma współpracy pomiędzy podmiotami staje się coraz popularniejsza zwłaszcza w obszarze ICT. Jak pokazało badanie Orange Insights, zrealizowane przez ICAN Research na zlecenie Orange Polska wśród małych i średnich firm zatrudniających mniej niż 250 pracowników i działających w Polsce, znacząca większość przedstawicieli MŚP (74%) uważa, że outsourcing jest ważny w informatyzacji przedsiębiorstwa. Korzysta z niego już ponad połowa badanych (55%). Tematem raportów i pogłębionych wywiadów było postrzeganie outsourcingu i informatyzacji przez osoby decyzyjne (prezesi i właściciele firm) w zakresie inwestycji w sprzęt, oprogramowanie i technologie teleinformatyczne.

OPTYMALIZACJA I STANDARYZACJA

Najważniejsze korzyści z outsourcingu IT wskazywane przez przedsiębiorców to: optymalizacja kosztów usług IT, standaryzacja usług IT, możliwość koncentracji na głównej działalności biznesowej firmy oraz możliwość uwolnienia wewnętrznych zasobów IT i wykorzystania ich do realizacji strategicznych projektów. Ważnym argumentem przemawiającym za outsourcingiem w obszarze nowych technologii jest też coraz większy problem z pozyskaniem na lokalnych rynkach pracy i utrzymaniem w zespole IT odpowiednich specjalistów.

55% badanych firm z sektora MŚP korzysta już  z outsourcingu rozwiązań IT

 

Jak pokazują wyniki raportu, trzy czwarte małych i średnich firm zgodnie twierdzi, że outsourcing IT jest ważny w informatyzacji przedsiębiorstwa. Według respondentów jest on najważniejszy dla firm działających w sektorach handlu (75%), usług (74%) i produkcji (72%). Zdaniem niemal połowy badanych firm (49%) outsourcing IT wzmacnia efektywność biznesu i jego znaczenie wzrasta. W przypadku tych dwóch twierdzeń warto przyjrzeć się różnym sektorom rynku. Największe korzyści z zewnętrznych usług IT zauważają przedstawiciele z sektora usług (54%), handlu (48%) i produkcji (39%).

 

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"