Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



20.07.2020

Baramundi

Pomoc w czasie pandemii.
20.07.2020

Stop infekcjom

CloudGuard
17.07.2020

Analiza zagrożeń

Kaspersky Threat Attribution Engine
17.07.2020

Strażnik danych

QGD-1602P
16.07.2020

Dysk przemysłowy

Transcend MTE352T
16.07.2020

Połączenie sił

Fugaku
16.07.2020

Brama bezpieczeństwa

Check Point 1570R
23.06.2020

PLNOG Online

PLNOG Online
23.06.2020

Nowe zagrożenie

Ramsay

Mobilne strony internetu

Data publikacji: 22-06-2015 Autor: Grzegorz Kubera
PageSpeed Insights analizuje...

Google pod koniec kwietnia br. wprowadził zmiany w wyszukiwarce mobilnej – teraz ocenia ona nie tylko treść, ale też doświadczenia użytkowników. Nie masz strony dostosowanej do mobilnych urządzeń? Będziesz miał gorszy wynik w Google.

Niektórzy analitycy sugerują, że już teraz 60% ruchu w internecie generują urządzenia mobilne, a najwięcej smartfony. Posiadanie responsywnej strony internetowej (responsive web design, RWD), albo przynajmniej jej mobilnej wersji, stało się ważniejsze niż kiedykolwiek. Google oficjalnie poinformował, że od 21 kwietnia br. jednym z czynników rankingowych będzie to, czy dana strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych, czy nie. Zwłaszcza że już od dłuższego czasu projektanci sugerują domyślne tworzenie stron RWD, aby użytkownik korzystający ze smartfona nie irytował się, gdy na kilkucalowym ekranie zobaczy stronę dostosowaną do komputera – z małymi linkami, drobnym tekstem i dużą liczbą zdjęć. Aby nie stracić ruchu kierowanego z wyszukiwarki mobilnej, firmy będą musiały zatroszczyć się o to, aby ich strony spełniały określone warunki.


APLIKACJA CZY STRONA MOBILNA?

Decyzja o tym, czy warto stworzyć aplikację zamiast strony mobilnej, powinna zależeć w dużym stopniu od przyjętego modelu biznesowego i być skonsultowana z menedżerami firmy. Stworzenie aplikacji polecamy przede wszystkim wtedy, gdy chcemy oferować użytkownikom doświadczenia i możliwości, których nie da się udostępniać poprzez WWW – przykładowo opcja korzystania z narzędzi offline, takich jak edytor grafiki, czy używanie niektórych funkcji usługi wraz z akcelerometrem lub odbiornikiem GPS. W takich przypadkach prawdopodobnie lepszym wyborem będzie stworzenie aplikacji. W przypadku stworzenia strony dla smartfonów i tabletów warto ją przetestować. Niestety, test Google’a, sprawdzający, czy strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych, jest binarny – strona albo go przejdzie, albo nie (nie można uzyskać np. wyniku 70%).


Wprowadzone przez Google'a zmiany nie powinny być zaskoczeniem. Coraz więcej osób korzysta ze smartfonów i tabletów, a celem Google'a jest sprawienie, aby wrażenia z użytkowania wyszukiwarki były jak najlepsze. – Jeśli dana strona sprzyja wygodzie użytkownika mobilnego, dlaczego nie mielibyśmy jej premiować? Przecież wszystkie stare, długo ładujące się strony zdecydowanie nie uprzyjemniają korzystania z sieci – zauważa Grzegorz Bosak, general manager w Rocket Media.

> PROSTE KRYTERIA

O tym, że strona spełnia kryteria i jest przyjazna użytkownikom mobilnym, świadczy kilka czynników. Po pierwsze, nie są używane technologie niedostępne dla smartfonów (np. Flash). Po drugie, należy stosować taką wielkość czcionki, która nie wymaga powiększania na urządzeniu mobilnym. I po trzecie – trzeba tak dostosowywać zawartość strony do rozmiarów ekranu urządzenia, aby nie było konieczne przewijanie poziome przez użytkownika. – Trzeba też zadbać o odpowiednie odległości pomiędzy przyciskami i linkami, dzięki czemu możliwe jest ich bezproblemowe i precyzyjne wybieranie – dodaje Maciej Dobkowicz, SEO account manager z agencji SEMTEC należącej do Cube Group. Trudno się nie zgodzić: użytkownicy irytują się, gdy muszą powiększać i pomniejszać strony w telefonie, kiedy chcą kliknąć wybrany odnośnik albo zaznaczyć tekst. Ponadto Google zwraca uwagę na szybkość ładowania się stron.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"