Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



23.06.2020

PLNOG Online

PLNOG Online
23.06.2020

Nowe zagrożenie

Ramsay
23.06.2020

Chmurowe kopie

Veeam Backup dla Microsoft Azure
19.06.2020

Nowości w kontenerach

Red Hat OpenShift 4.4
19.06.2020

Analityka bezpieczeństwa

FortiAI
19.06.2020

UPS dla obliczeń edge

Schneider APC Smart-UPS
16.06.2020

Przemysłowe SD

Nowe karty Transcend
16.06.2020

Storage dla SMB

QNAP TS-451DeU
16.06.2020

Pamięć masowa

Dell EMC PowerStore

Duże zbiory danych - wyzwania dla biznesu

Data publikacji: 22-07-2015 Autor: Sebasitan Kuniszewski

Według analiz firmy Salesforce dynamiczny przyrost danych generowanych przez organizacje, urządzenia i użytkowników będzie stawiał biznes przed nowymi wyzwaniami. Firmy będą konkurować przede wszystkim w trzech obszarach – szybkości reagowania na zdarzenia, personalizacji relacji z klientami i umiejętności selekcji danych.

Podczas dorocznej konferencji Salesforce Cloud Tour amerykańska firma przedstawiła prognozy wzrostu ilości danych generowanych w skali globalnej. Zdaniem analityków, obserwowana dynamika zjawiska, połączona z rozwojem mobilności i społeczności internetowych, już dziś stawia firmy przed nowymi wyzwaniami.

DUŻE TEMPO PRZYROSTU DANYCH…

W ciągu ostatnich 12 miesięcy na świecie wygenerowano niemal 90% wszystkich danych cyfrowych, jakie powstały w ciągu historii świata. Wzrost ten nieustannie postępuje. Zdaniem Salesforce, w skali globalnej, do 2020 roku ilość danych mobilnych wzrośnie 10-krotnie, ilość danych nieustrukturyzowanych 19-krotnie, a danych odnoszących się do sprzedawanych produktów będzie aż 50 razy więcej w stosunku do obecnego wolumenu. W obliczu takiego wzrostu firmy zmuszone są:

 

  • nauczyć się przetwarzać większe niż dotychczas wolumeny danych dla sprawnego prowadzenia procesów biznesowych;
  • umieć decydować, które z kategorii danych wykorzystywać w swojej działalności. Analizowanie wszystkich zebranych danych wiąże się ze zbyt dużymi nakładami, co z kolei obniża efektywność działania i daje konkurencji przewagę.

... I WYMAGAJĄCY KLIENCI

Równolegle z logarytmicznym przyrostem danych gromadzonych przez firmy zmienia się rynek. Klienci stają się coraz bardziej świadomi, wymagający i chętnie wymieniają się opiniami o produktach. Jest to zjawisko, którego biznes nie może lekceważyć. Wg Salesforce do roku 2017 ponad 2,3 mld ludzi (ok. 31% populacji globu) będzie członkami różnych społeczności internetowych i coraz więcej zakupów będzie realizowanych przez sieć. Już dziś większość odbiorców kieruje swoje zapytania do wyszukiwarek przez urządzenia mobilne. Dla biznesu oznacza to konieczność podnoszenia jakości obsługi, szybkiego reagowania, dokładności, terminowych realizacji i personalizowania relacji. Okazuje się, że nie jest to łatwe – obecnie aż 77% klientów twierdzi, że nie jest dostatecznie angażowanych w kupowane przez nich produkty i usługi.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"