Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Data publikacji: 22-07-2015 | Autor: | Jerzy Michalczyk |
Tak zwany „czynnik ludzki” to jeden z powodów utraty cennych zasobów lub narażenia ich na dostęp ze strony osób niepowołanych. Pod tym pojęciem kryją się wszelkiego typu błędy, pomyłki i zaniedbania popełniane przez pracowników, współpracowników i inne osoby mające dostęp do zasobów IT w organizacji. W pierwszej i największej grupie znalazły się pomyłki polegające na… złej adresacji przesyłek. I dotyczy to zarówno przesyłek fizycznych, jak i ich elektronicznych odpowiedników. Z danych dostarczonych przez ekspertów firmy Verizon wynika, że aż 44% wszystkich błędów to właśnie źle doręczona korespondencja, która dociera do niewłaściwego adresata, powodując ujawnienie informacji dla niego nieprzeznaczonych.
Drugą pod względem liczby incydentów grupę stanowią błędy związane z publikacją informacji. Umieszczenie na serwerze WWW plików o charakterze tajnym lub poufnym, albo jawna publikacja informacji tego typu zdarza się w 22% przypadków.
Trzecia grupa przypadków, niemal tak samo liczna jak poprzednia (20%), związana jest z niewłaściwą utylizacją urządzeń, komponentów elektronicznych, ale również papierowej dokumentacji. Pozbywając się ich, bardzo często zapominamy o zniszczeniu informacji, która była w nich zapisana. W rezultacie sami przekazujemy cenne dane w niepowołane ręce.
Przypadki, kiedy błędy wynikające ze złej konfiguracji, nieprawidłowego działania, przeoczeń i pomyłek doprowadzają do kompromitacji danych, stanowią poniżej 15% wszystkich sytuacji tego typu.
Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.
Transmisje online zapewnia: StreamOnline