Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



25.02.2020

Koszty w górę

Zmiany w licencjach VMware
24.02.2020

VPN na nowo

WireGuard w Linuksie
24.02.2020

Wydajność pod kontrolą

Citrix Analytics for Performance
24.02.2020

Zaawansowany backup

Veeam Availability Suite v10
20.02.2020

Serwery Enterprise

OVHCloud stawia na Ryzeny
20.02.2020

Monitory dla biznesu

Newline IP
20.02.2020

Przemysłowe SSD

Dyski Transcend M.2 NVMe
23.01.2020

Google Project Zero

Inicjatywa Google Project Zero
23.01.2020

Ochrona tylko w chmurze

Kaspersky Security Cloud Free

Różne podejście do pracy, produktywności i technologii IT

Data publikacji: 21-09-2015 Autor: Sebastian Kuniszewski

Ponad 40% pracowników polskich małych i średnich firm deklaruje, że spędza w pracy od 40 do 50 godzin tygodniowo. Podobny odsetek zatrudnionych w tym sektorze w innych krajach europejskich przyznaje, że pracy poświęca o 10 godzin mniej. Wyniki można uzasadnić wyższym stopniem zaangażowania rodzimych pracowników, ale również niższą produktywnością wynikającą z mniejszego wykorzystania technologii informatycznych, które podnoszą wydajność pracy.

Badania przeprowadzone przez Ipsos MORI w marcu 2015 roku na zlecenie Microsoft wyraźnie pokazują, że 76% rodzimych respondentów podkreśla konieczność wykonywania swoich obowiązków z biura. Średni europejski wynik to 61%. Jako jedną z głównych przyczyn takiej sytuacji Polacy wskazują problemem z realizacją pracy w sposób zdalny (45% respondentów). Przedstawiciele polskich MŚP pracują też dłużej od swoich europejskich kolegów i są bardziej skłonni do odbierania telefonów poza tradycyjnymi godzinami pracy (94% polskich pracowników vs 83% europejskich pracowników). Badanie objęło 5555 pracowników firm zatrudniających do 250 pracowników w następujących krajach: Belgia, Czechy, Dania, Finlandia, Grecja, Hiszpania, Holandia, Norwegia, Polska, Rumunia, Szwajcaria, Szwecja, Ukraina, Węgry, Wielka Brytania i Włochy.

Mobilny dostęp do zasobów

Respondenci przyznają, że nowe technologie mogłyby im pomóc w zyskaniu dodatkowego czasu i poprawie produktywności. Niemal 2/3 uczestników badania twierdzi, że rozwiązania mobilne pomagają zaoszczędzić czas, a połowa respondentów przyznaje, że zapewniają one większą produktywność poza biurem. Równocześnie wg badanych skala wykorzystania w firmach smartfonów i tabletów jest wciąż niska. Tu jednak wyniki dla Polski i krajów Europy są zbliżone – w Polsce 40% pracowników używa smartfonów i 15% tabletów, natomiast w Europie odpowiednio 44% i 22%. Przyczyną niższej wydajności pracy jest więc nie tyle brak dostępu do mobilnych urządzeń, ale raczej sposób ich wykorzystania. Kluczem do szybkiej i efektywnej realizacji zadań jest bowiem dostęp do niezbędnych zasobów firmy z poziomu urządzenia przenośnego, a nie samo jego posiadanie.

Papier zamiast nowych technologii

Badanie pokazało sporą różnicę w stopniu stosowania usług i rozwiązań ICT w polskich i europejskich firmach. W przypadku 31% polskich przedsiębiorstw z sektora MŚP wciąż dominuje praca oparta na dokumentach papierowych. W Europie odsetek ten jest niższy o 8%. Dla przykładu w Wielkiej Brytanii jedynie 19% firm opiera swoją działalność na obiegu papierowych dokumentów, zaś 36% przyznaje się do pełnej cyfryzacji procesów. W Holandii wyniki te są jeszcze wyższe – „cyfrowych” organizacji jest w tym kraju aż 42%.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"