Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



20.07.2020

Baramundi

Pomoc w czasie pandemii.
20.07.2020

Stop infekcjom

CloudGuard
17.07.2020

Analiza zagrożeń

Kaspersky Threat Attribution Engine
17.07.2020

Strażnik danych

QGD-1602P
16.07.2020

Dysk przemysłowy

Transcend MTE352T
16.07.2020

Połączenie sił

Fugaku
16.07.2020

Brama bezpieczeństwa

Check Point 1570R
23.06.2020

PLNOG Online

PLNOG Online
23.06.2020

Nowe zagrożenie

Ramsay

Wirtualizacja w MŚP

Data publikacji: 29-10-2015 Autor: Michał Kaźmierczyk

Czy w małej firmie ma sens wdrażanie wirtualizacji? Spróbujemy odpowiedzieć na to pytanie, wskazując, w jakich sytuacjach wirtualizacja ma więcej zalet niż środowisko fizyczne, i oszacujemy koszt realizacji takiego projektu.

W Polsce zgodnie z definicją do sektora małych i średnich przedsiębiorstw zaliczamy firmy o obrotach nieprzekraczających 50 mln euro (przedsiębiorstwo średnie), zatrudniające do 250 pracowników. Jednak firm powyżej 50/100 pracowników jest relatywnie mało, a gros polskiego biznesu stanowią mikro i małe przedsiębiorstwa zatrudniające do 50 pracowników, a często poniżej 10.

Potrzeby firmy niekoniecznie muszą być proporcjonalne do jej wielkości. Polskie przedsiębiorstwa coraz szybciej się rozwijają i powoli, acz konsekwentnie stają się coraz bardziej innowacyjne. Rozwój firmy, niezależny nie tylko od wielkości firmy, ale także od rodzaju i liczby klientów, stanowi również wyzwanie dla świata IT. Wymaga bowiem odpowiedzi na pytanie, jak pogodzić rosnące potrzeby i wymagania z ograniczonym budżetem.

> Najczęściej spotykane

Zastanówmy się, jakiego rodzaju systemy można spotkać w naszych małych firmach. Niemal w każdej znajdziemy systemy handlowo-magazynowe i księgowo-kadrowe. Coraz częściej zobaczymy również CRM-y. W większych firmach standardem staje się oprogramowanie typu ERP. Dodatkowo wiele firm, zwłaszcza z sektora produkcyjnego, wykorzystuje IT do zarządzania procesem produkcji czy do obsługi wykorzystywanego parku maszynowego.

Mobilność i zmieniające się warunki rynkowe wymuszają natomiast na firmach zapewnienie dostępu do swoich systemów pracownikom zdalnym, najlepiej za pośrednictwem WWW, czy też przygotowanie systemu B2B, za pomocą którego utrzymywane będę relacje z klientami czy partnerami.


Dodając do tego nawet najprostsze systemy wspomagające pracę, takie jak serwer plików czy usługę katalogową oraz pocztę elektroniczną, mamy (w uproszczeniu):

 

  • system ERP – baza + aplikacja – 2 serwery;
  • system B2B (powiązany z ERP) – 1–2 serwery;
  • terminal dla pracowników zdalnych – 1 serwer;
  • system zarządzania produkcją/sprzedażą/Business Intelligence – 1–2 serwery;
  • Active Directory + serwer plików – 1 serwer;
  • poczta elektroniczna – 1 serwer;
  • DNS – 1 serwer.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

prenumerata Numer niedostępny Spis treści

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"