Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



01.12.2022

Wyższy poziom programowania

Progress oferuje nowe narzędzia programistyczne: Progress Telerik, Progress Kendo UI i...
01.12.2022

Łączność w podróży

VMware SD-WAN VMware zaprezentował rozwiązanie SD-WAN nowej generacji, w tym nowego...
01.12.2022

Bezpieczne e-maile

Nowa aplikacja firmy Cypherdog Security Inc. umożliwia bezpieczną wymianę maili i...
01.12.2022

Pierwszy w branży

Schneider Electric wprowadza na rynek APC Smart-UPS Ultra. To pierwszy w branży...
01.12.2022

Przełączniki 10G dla MŚP

Nowe urządzenia to przełączniki 10G kompatybilne z systemem Omada SDN.
01.12.2022

Zarządzanie danymi

Firma Synology wprowadziła na rynek czterokieszeniowy DiskStation DS923+.
01.12.2022

Nowatorski system chłodzenia

OVHcloud zaprezentował nową, autorską technologię hybrydowego zanurzeniowego chłodzenia...
01.12.2022

Linia smart routerów

D-Link zaprezentował najnowszą rodzinę routerów Smart Wi-Fi z algorytmami sztucznej...
04.11.2022

Nowa platforma Red Hat

Nowa platforma Red Hat Enterprise Linux (RHEL) w wersjach 8.7 i 9.1 Beta obsługuje...

Czy jesteśmy przygotowani na cyfrową transformację i kto za nią odpowiada?

Data publikacji: 06-09-2016 Autor: Jerzy Michalczyk
Źródło: Raport Digital...
Źródło: Raport Digital...
Źródło: Raport Digital...
Źródło: Raport Digital...
Spektakularny atak na domowy...

Ankieta IFS dotycząca cyfrowej transformacji ujawnia, jak przedstawiciele kadry kierowniczej najwyższego szczebla w ponad 20 krajach postrzegają konieczność przeprowadzenia cyfrowej transformacji, jakie technologie będą służyć jej wprowadzaniu i kto w firmie będzie odpowiedzialny za ten obszar.

Choć cyfrowa transformacja bywa różnie definiowana, to pojęcie to najczęściej oznacza integrację nowych technologii cyfrowych, komunikacyjnych i mocy obliczeniowych we wszelkiego rodzaju urządzeniach, dzięki czemu stają się one inteligentniejsze i pomagają optymalizować procesy biznesowe. Niestety, o ile istnienie samego zjawiska potwierdzają rosnące statystyki sprzedaży, o tyle gotowość firm na cyfrową transformację nie jest taka oczywista. W wielu przypadku brakuje zarówno strategii na jej wykorzystanie w biznesie, jak i koncepcji, kto będzie odpowiedzialny za jej wdrażanie.

Firma IFS, dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, opublikowała wyniki ankiety obejmującej niemal 500 osób decyzyjnych najwyższego szczebla reprezentujących firmy z sektora produkcji przemysłowej, sektora konstrukcyjno-budowlanego, handlu detalicznego, sektora ropy i gazu, motoryzacyjnego, energetyki i użyteczności publicznej oraz innych. Zdaniem 86% respondentów cyfrowa transformacja odegra istotną rolę na ich rynkach, ale 40% z nich nie opracowało związanej z nią strategii.

Podział odpowiedzialności

86% vs 40%
Zdaniem 86% respondentów cyfrowa transformacja odegra kluczową rolę na ich rynku w ciągu najbliższych pięciu lat, jednak 40% jeszcze nie opracowało przejrzystej strategii postępowania.

Brakuje przejrzystości w kwestii wewnętrznego podziału odpowiedzialności w zakresie cyfrowej transformacji. Na pytanie o osobę odpowiedzialną w ich firmie za wprowadzenie cyfrowej transformacji respondenci wymienili dyrektora ds. IT (CIO, 40% respondentów), prezesa (CEO, 39%) i dyrektora finansowego (CFO, 35%), z kolei dyrektor ds. technologii (CTO, 20%) i dyrektor ds. marketingu (CMO, 6%) nie są uznawani za osoby decyzyjne w tym obszarze. Pytani o osobę, która powinna być odpowiedzialna za cyfrową transformację, przedstawiciele kadry kierowniczej najwyższego szczebla często wymieniają siebie. Zdaniem 53% prezesów odpowiedzialność spoczywa właśnie na nich.

Cyfrowa rewolucja

Jak wynika z raportu analityków amerykańskiej firmy doradczej Gartner, do końca 2016 roku w ramach internetu rzeczy podłączonych będzie 6,4 miliarda urządzeń, co oznacza wzrost o 30 proc. w ciągu roku. Szacuje się, że tylko w tym roku każdego dnia do sieci podłączanych będzie około 5,5 mln różnego rodzaju nowych przedmiotów codziennego użytku. Za cztery lata liczba aktywnych urządzeń podłączonych w ramach globalnej sieci IoT wzrośnie do 20,8 miliarda. Według różnych analiz do tego czasu wartość całego rynku dawno przekroczy barierę biliona dolarów. Na świecie idea ta jest już określona mianem teleinformatycznej rewolucji.

Według krajowych raportów idea IoT w Polsce ma największy potencjał nabywczy w przypadku inteligentnych urządzeń RTV i AGD oraz naszpikowanych elektroniką domów i mieszkań. Według raportu IAB Polska polscy klienci najbardziej doceniają potencjalne korzyści IoT związane z oszczędnością energii (44 proc.), większym poczuciem kontroli nad urządzeniami i sprzętami (41 proc.), a także bezpieczeństwem (38 proc.).

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

prenumerata Numer niedostępny Spis treści

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik \"IT Professional\"