Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



01.12.2022

Wyższy poziom programowania

Progress oferuje nowe narzędzia programistyczne: Progress Telerik, Progress Kendo UI i...
01.12.2022

Łączność w podróży

VMware SD-WAN VMware zaprezentował rozwiązanie SD-WAN nowej generacji, w tym nowego...
01.12.2022

Bezpieczne e-maile

Nowa aplikacja firmy Cypherdog Security Inc. umożliwia bezpieczną wymianę maili i...
01.12.2022

Pierwszy w branży

Schneider Electric wprowadza na rynek APC Smart-UPS Ultra. To pierwszy w branży...
01.12.2022

Przełączniki 10G dla MŚP

Nowe urządzenia to przełączniki 10G kompatybilne z systemem Omada SDN.
01.12.2022

Zarządzanie danymi

Firma Synology wprowadziła na rynek czterokieszeniowy DiskStation DS923+.
01.12.2022

Nowatorski system chłodzenia

OVHcloud zaprezentował nową, autorską technologię hybrydowego zanurzeniowego chłodzenia...
01.12.2022

Linia smart routerów

D-Link zaprezentował najnowszą rodzinę routerów Smart Wi-Fi z algorytmami sztucznej...
04.11.2022

Nowa platforma Red Hat

Nowa platforma Red Hat Enterprise Linux (RHEL) w wersjach 8.7 i 9.1 Beta obsługuje...

Produkty, usługi i doświadczenia użytkowników

Data publikacji: 07-09-2016 Autor: Grzegorz Kubera
Microsoft bardzo stawia na...

User experience, czyli satysfakcja użytkownika, staje się kluczowa przy tworzeniu produktów i usług. Ze względu na to, że coraz więcej konsumenckich technologii trafia do świata biznesu, w najbliższych latach UX będzie priorytetem w strategiach rozwoju najlepszych firm.

W firmach coraz częściej wykorzystywane są sprzęty i usługi domyślnie tworzone dla konsumentów, a nie menedżerów IT. Trudno jednak zmusić pracowników np. do korzystania ze starszego telefonu, jeśli ci mają własnego iPhone’a 6S albo Galaxy S7. Co więcej, sami menedżerowie wykorzystują na co dzień sporo aplikacji i rozwiązań typowo konsumenckich, przez co przyzwyczajają się do maksymalnie uproszczonych, intuicyjnych interfejsów, które w dodatku cieszą oko. Stosowanie „domowych” urządzeń i oprogramowania w biurze doprowadziło do powstania zjawiska zwanego konsumeryzacją IT. To z kolei pociągnęło za sobą jeszcze jeden, coraz silniejszy trend. Jest nim design thinking, czyli myślenie projektowe – metoda projektowania sprzętów i oprogramowania w taki sposób, aby łączyć ze sobą nie tylko potrzeby biznesowe i funkcjonalność, ale też doświadczenia, rozumiane przede wszystkim jako wygoda i łatwość użytkowania (user experience, UX).

> DESIGN THINKING I UX

Firma powinna stawiać na pierwszym miejscu swojego użytkownika, a tworzenie produktów i usług powinno być nieustannym procesem wprowadzania ulepszeń, które są oparte na obiektywnych danych na temat zachowań użytkowników i klientów. Na tej podstawie powinny być wprowadzane zmiany projektowe, które wpływają na satysfakcję użytkowników i przekładają się na wartość biznesową.
Źródło: Gartner, Dobre praktyki UX

Design thinking stosowany jest przede wszystkim przez start-upy, które tworzą np. usługi online dostarczane odbiorcom w ramach modelu SaaS (Software as a Service). Takie usługi zazwyczaj cechuje nie tylko wysoka jakość i przemyślana funkcjonalność, ale też duża łatwość obsługi, atrakcyjne i nowoczesne interfejsy. W ostatecznym rozrachunku sprawiają wrażenie, jakby powstawały dla konsumentów, nie zaś wymagających informatyków i administratorów IT. Jeśli ktoś miał okazję testować np. usługę Business Intelligence firmy Tableau, oprogramowanie do HR firmy Zenefits albo system CRM firmy Salesforce, na pewno zauważył, że design thinking odegrał tam dużą rolę. Powoli dochodzimy do sytuacji, że firmy i klienci po prostu przestają używać oprogramowania (lub zmuszeni, używają go niechętnie), które nie jest tworzone z uwzględnieniem zasad UX. Najczęściej wybierają alternatywę, która jest bardziej intuicyjna w obsłudze.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

prenumerata Numer niedostępny Spis treści

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik \"IT Professional\"