Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



01.12.2022

Wyższy poziom programowania

Progress oferuje nowe narzędzia programistyczne: Progress Telerik, Progress Kendo UI i...
01.12.2022

Łączność w podróży

VMware SD-WAN VMware zaprezentował rozwiązanie SD-WAN nowej generacji, w tym nowego...
01.12.2022

Bezpieczne e-maile

Nowa aplikacja firmy Cypherdog Security Inc. umożliwia bezpieczną wymianę maili i...
01.12.2022

Pierwszy w branży

Schneider Electric wprowadza na rynek APC Smart-UPS Ultra. To pierwszy w branży...
01.12.2022

Przełączniki 10G dla MŚP

Nowe urządzenia to przełączniki 10G kompatybilne z systemem Omada SDN.
01.12.2022

Zarządzanie danymi

Firma Synology wprowadziła na rynek czterokieszeniowy DiskStation DS923+.
01.12.2022

Nowatorski system chłodzenia

OVHcloud zaprezentował nową, autorską technologię hybrydowego zanurzeniowego chłodzenia...
01.12.2022

Linia smart routerów

D-Link zaprezentował najnowszą rodzinę routerów Smart Wi-Fi z algorytmami sztucznej...
04.11.2022

Nowa platforma Red Hat

Nowa platforma Red Hat Enterprise Linux (RHEL) w wersjach 8.7 i 9.1 Beta obsługuje...

Na wysokim biegu

Data publikacji: 07-09-2016 Autor: Michał Jaworski

Programy w stylu Top Gear biją rekordy popularności od lat. Prowadzący szczegółowo omawiają przyspieszenia, moce silników, liczbę biegów i szybkość ich przełączania. Kiedy przestają się ekscytować parametrami technicznymi, przechodzą do dźwięku silnika, designu i wyposażenia mającego podnieść komfort jazdy…

Kształt foteli, podświetlenie zegarów, wykładziny czy rodzaje lakieru wypełniają drugą część programu. Na koniec kilka wiadomości prozaicznych, takich jak cena, liczba lat gwarancji czy konsumpcja paliwa. Czyżby czegoś brakowało?

Od czasu do czasu samochody są rozbijane ku uciesze oglądających lub przekazywane są informacje o wynikach testów, zwłaszcza gdy jakiś model nie przejdzie testu łosia lub po zderzeniu złoży się jak harmonijka. Bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów praktycznie nie występuje jako temat do dyskusji. A przecież gdyby pozbawić współczesne samochody wszystkich systemów wspomagających i podnoszących bezpieczeństwo, to przy dzisiejszych osiągach, mocach i przyspieszeniach pozabijalibyśmy się szybciej, niż nam się wydaje! Co więcej, warto przypomnieć, że wprowadzanie systemów bezpieczeństwa było powodem bólu głowy księgowych w firmach motoryzacyjnych (bo podnosiło koszty), debat parlamentarnych nad regulacjami oraz aktów strzelistych miłośników wolności za kółkiem. To wszystko to ostatnie 50 lat motoryzacji!

Dlaczego zatem Clarkson i jemu podobni tak rzadko poruszają temat bezpieczeństwa? Dokładnie z tego samego powodu, dla którego firmy informatyczne – z wyjątkiem tych wyspecjalizowanych w cybersecurity – nie poświęcają tej dziedzinie zbyt wiele miejsca podczas przygotowania swoich sprzedawców. Nawet jeśli te firmy dużo inwestują w bezpieczeństwo i mają spore osiągnięcia. Bezpieczeństwo nie sprzedaje. Bezpieczeństwo nie jest powodem do zmiany istniejącego systemu. Bezpieczeństwo nie jest podstawową przyczyną do upgrade’u. Dokładnie tak samo jak mało kto podejmuje decyzję o zakupie samochodu na podstawie liczby poduszek powietrznych. System informatyczny, który jest bezpieczniejszy, wcale nie musi być wygodniejszy, nie musi przynieść natychmiastowej poprawy wydajności ani nie pozwoli zmniejszyć kosztów eksploatacji. Bezpieczeństwo służy tylko i wyłącznie jako dodatkowe uzasadnienie zakupu.

Wyjątkiem są instytucje, które już mają za sobą „wypadek samochodowy”, czyli zmierzyły się z „problemami wynikającymi z cyberzagrożeń”. Takie przedsiębiorstwa przykładają już stosowną atencję do informacji wskazujących, że intruzi grasują w firmowych sieciach średnio ponad 250 dni, czy też do faktu, że korzystają z oprogramowania, na które nie tworzy się już poprawek bezpieczeństwa. Podstawowym powodem nowych inwestycji są w dalszym ciągu przyczyny biznesowe, ale bezpieczeństwo IT obowiązkowo rozważa się przy zakupie.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

prenumerata Numer niedostępny Spis treści

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik \"IT Professional\"