Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



23.06.2020

PLNOG Online

PLNOG Online
23.06.2020

Nowe zagrożenie

Ramsay
23.06.2020

Chmurowe kopie

Veeam Backup dla Microsoft Azure
19.06.2020

Nowości w kontenerach

Red Hat OpenShift 4.4
19.06.2020

Analityka bezpieczeństwa

FortiAI
19.06.2020

UPS dla obliczeń edge

Schneider APC Smart-UPS
16.06.2020

Przemysłowe SD

Nowe karty Transcend
16.06.2020

Storage dla SMB

QNAP TS-451DeU
16.06.2020

Pamięć masowa

Dell EMC PowerStore

Oprogramowanie i rozwiązania chmurowe - Narzędzia

Data publikacji: 01-12-2016

Spiceworks Network Monitor 1.5

MagikINFO MagikHELPDESK 14.0

Wybór czytelników - Spiceworks Network Monitor 1.5

Narzędzia z logo Spiceworks cieszą się nieustannym uznaniem wśród administratorów. Network Monitor, jak sama nazwa wskazuje, to narzędzie do monitoringu sieci, a konkretniej wszystkich urządzeń w niej pracujących. Nie ma tu znaczenia platforma systemowa serwera czy stacji roboczej – oprogramowanie potrafi raportować status wszystkich urządzeń w formie wykresów graficznych w czasie rzeczywistym. Wykorzystanie zasobów CPU, pamięci czy zajętość dysków twardych to zestaw najpopularniejszych wskaźników informujących o ogólnej kondycji infrastruktury. Ponadto możliwe jest śledzenie wykorzystania pasma z dokładnością do pojedynczego portu urządzenia sieciowego. W przypadku wykrycia niedziałającej usługi możliwe jest jej zdalne uruchomienie z poziomu aplikacji.

Network Monitor może kontrolować infrastrukturę za pośrednictwem kilku mechanizmów, takich jak: protokół SNMP, SSH czy WMI. Sprawdzanie dostępności usług może odbywać się z wykorzystaniem zapytania ICMP albo za pośrednictwem protokołów HTTP(S), SSH, SIP czy dowolnego portu TCP. Dzięki temu możliwe jest diagnozowanie stanu różnych usług sieciowych. Wersja 1.5 wprowadza możliwość przeglądania danych historycznych. Poza podglądem na żywo można także skonfigurować własny system powiadomień e-mail. Network Monitor dostępny jest całkowicie za darmo!

Wybór REDAKCJI - MagikINFO MagikHELPDESK 14.0

Pakiet oprogramowania firmy MagikINFO zdobył 9/10 punktów w naszym teście, co skutkowało zasłużonym wyróżnieniem. MagikHELPDESK to jeden z trzech modułów wchodzących w skład pakietu. Jest to rozbudowany system obsługi zgłoszeń serwisowych, potocznie zwanych ticketami. Obsługa zgłoszeń odbywa się zgodnie ze standardami ITIL, a same zgłoszenia mogą dotyczyć wielu dziedzin i działów firmy, nie tylko problemów związanych z IT. MagikHELPDESK obsługujemy, korzystając z interfejsu webowego.

 

Wbudowana i w pełni zarządzalna baza wiedzy ułatwia przetwarzanie powtarzających się zgłoszeń.

Integracja z modułem MagikAUDIT umożliwia szybką i szczegółową identyfikację zasobów IT użytkownika, co w sposób istotny ułatwia rozpoznanie zgłaszanego problemu. Zgłaszanie problemów oraz ich obsługa wykorzystuje komunikację e-mailową, co stanowi standard w tego typu rozwiązaniach. Standardowo można również zgłaszać problemy za pośrednictwem formularza dostępnego z poziomu portalu MagikHELPDESK. Dostępna kategoryzacja i priorytety zgłoszeń umożliwiają przypisanie odpowiednich poziomów SLA dla wybranych zdarzeń. Wbudowana i w pełni zarządzalna baza wiedzy ułatwia przetwarzanie powtarzających się zgłoszeń. Administrator lub kierownik działu ma również do dyspozycji zestaw predefiniowanych raportów i statystyk ułatwiających analizę działania pionu wsparcia technicznego.

prenumerata Numer niedostępny Spis treści

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"