Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



11.12.2017

Dla biznesu

BenQ MH760
07.12.2017

Pamięć masowa SDS

SUSE Enterprise Storage 5
05.12.2017

Bezpieczna platforma

Red Hat OpenStack Platform 12
30.11.2017

ITewolucja w bezpieczeństwie....

9 listopada w katowickim hotelu Novotel odbyła się kolejna odsłona konferencji z cyklu...
28.11.2017

Smukle i elegancko

HP Spectre 13 i x360
23.11.2017

Z IEEE 802.3bz

Przełączniki Netgear
21.11.2017

4K z USB-C

EIZO FlexScan EV2785
16.11.2017

Wielofunkcyjne MFP

Canon imageRUNNER ADVANCE C256i, C356i oraz C356P
14.11.2017

Fabryka Przyszłości w drodze...

W dniach 25 i 26 października we Wrocławiu odbyła się czwarta edycja konferencji...

Wykorzystanie streamingu w sieci IP, technologie chmurowe i SDN

Data publikacji: 02-12-2016 Autor: Stefan Kaczmarek

Do 2019 roku niemal 80% globalnego ruchu w internecie będą generowały treści wideo. Za taki stan rzeczy będzie odpowiadać nie tylko rosnące zainteresowanie telewizją Over-The-Top (Netflix), popyt na streaming z YouTube'a, Snapchata czy Facebooka, ale również rosnąca liczba internautów oglądających treści wideo także na swoich urządzeniach mobilnych.

Za trzy lata do globalnej sieci będzie podłączona ponad połowa światowej populacji. Tradycyjne techniki nadawcze (broadcasting) treści mutimedialnych będą doskonalone i stopniowo zastępowane streamingiem przesyłanym przez sieci IP. Ten ostatni będzie wspierany przez technologie chmurowe oraz środowisk Software Defined Network (SDN).

W 2014 r. materiały wideo odpowiadały za 63% światowego ruchu w sieci. Cisco przewiduje, że globalnie, w perspektywie najbliższych 3 lat, wartość ta wzrośnie do 79%, zaś w przypadku Stanów Zjednoczonych może to być nawet 85%. Żeby zobrazować sobie skalę opisywanego zjawiska, można wyobrazić sobie, że przejrzenie treści wideo umieszczonych w sieci w ciągu jednego miesiąca w 2019 r. zajęłoby jednemu człowiekowi 5 mln lat. Sporo…

> STREAMING ZAMIAST KABLÓWKI?

Popyt na streaming stymulować będą nie tylko takie serwisy, jak YouTube, Snapchat czy Facebook, ale także telewizja Over-The-Top (OTT), której najpopularniejszym dostawcą jest amerykański Netflix. Szacuje się, że już dzisiaj więcej osób korzysta z internetowego streamingu wideo niż z tradycyjnej telewizji kablowej.

Dostawcy i dystrybutorzy treści doskonale zdają sobie sprawę z tego, że zmienia się sposób konsumpcji treści i dostępu do nich, dlatego już od pewnego czasu starają się odpowiadać na potrzeby klientów. Na przykład CBS poszerzyło swoją ofertę treści wideo, Spotify postanowił rozszerzyć zakres usług o materiały filmowe, a HBO uruchomiło niezależną platformę strea­mingu na żądanie – HBO Now. W Polsce jest podobnie, wszyscy czołowi nadawcy telewizyjni aktywnie działają w obszarze online, udostępniając swoje treści na platformach typu VoD. Przykładami mogą być zarówno TVP ze swoim projektem online’owym, Polsat z Iplą oraz TVN z TVN Playerem. Warto też wspomnieć o producentach odbiorników telewizyjnych, takich jak Samsung czy LG, którzy tworzą swoje platformy wideo z materiałami w rozdzielczości Ultra High Definition (UHD). 

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2013 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"