Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



20.10.2017

Złote dyski WD

WD GOLD 12 TB
17.10.2017

Ultrapanorama

Philips 492P8
13.10.2017

Druk w bieli

Oki Pro8342WT
11.10.2017

PolCAAT’ 2017 już w...

30 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Marriott odbędzie się XIII edycja konferencji...
10.10.2017

Pełna ochrona

Kaspersky Total Security 2018, Internet Security 2018
06.10.2017

Przeprowadzka do chmury

Oracle Exadata Cloud
03.10.2017

Automatyzacja...

Red Hat Ansible
02.10.2017

Bezpieczeństwo danych zaczyna...

Aby zapewnić bezpieczeństwo danych, w tym informacji poufnych o klientach i pracownikach,...
27.09.2017

Dotykowe 75 cali

BenQ RP750K

Wykorzystanie streamingu w sieci IP, technologie chmurowe i SDN

Data publikacji: 02-12-2016 Autor: Stefan Kaczmarek

Do 2019 roku niemal 80% globalnego ruchu w internecie będą generowały treści wideo. Za taki stan rzeczy będzie odpowiadać nie tylko rosnące zainteresowanie telewizją Over-The-Top (Netflix), popyt na streaming z YouTube'a, Snapchata czy Facebooka, ale również rosnąca liczba internautów oglądających treści wideo także na swoich urządzeniach mobilnych.

Za trzy lata do globalnej sieci będzie podłączona ponad połowa światowej populacji. Tradycyjne techniki nadawcze (broadcasting) treści mutimedialnych będą doskonalone i stopniowo zastępowane streamingiem przesyłanym przez sieci IP. Ten ostatni będzie wspierany przez technologie chmurowe oraz środowisk Software Defined Network (SDN).

W 2014 r. materiały wideo odpowiadały za 63% światowego ruchu w sieci. Cisco przewiduje, że globalnie, w perspektywie najbliższych 3 lat, wartość ta wzrośnie do 79%, zaś w przypadku Stanów Zjednoczonych może to być nawet 85%. Żeby zobrazować sobie skalę opisywanego zjawiska, można wyobrazić sobie, że przejrzenie treści wideo umieszczonych w sieci w ciągu jednego miesiąca w 2019 r. zajęłoby jednemu człowiekowi 5 mln lat. Sporo…

> STREAMING ZAMIAST KABLÓWKI?

Popyt na streaming stymulować będą nie tylko takie serwisy, jak YouTube, Snapchat czy Facebook, ale także telewizja Over-The-Top (OTT), której najpopularniejszym dostawcą jest amerykański Netflix. Szacuje się, że już dzisiaj więcej osób korzysta z internetowego streamingu wideo niż z tradycyjnej telewizji kablowej.

Dostawcy i dystrybutorzy treści doskonale zdają sobie sprawę z tego, że zmienia się sposób konsumpcji treści i dostępu do nich, dlatego już od pewnego czasu starają się odpowiadać na potrzeby klientów. Na przykład CBS poszerzyło swoją ofertę treści wideo, Spotify postanowił rozszerzyć zakres usług o materiały filmowe, a HBO uruchomiło niezależną platformę strea­mingu na żądanie – HBO Now. W Polsce jest podobnie, wszyscy czołowi nadawcy telewizyjni aktywnie działają w obszarze online, udostępniając swoje treści na platformach typu VoD. Przykładami mogą być zarówno TVP ze swoim projektem online’owym, Polsat z Iplą oraz TVN z TVN Playerem. Warto też wspomnieć o producentach odbiorników telewizyjnych, takich jak Samsung czy LG, którzy tworzą swoje platformy wideo z materiałami w rozdzielczości Ultra High Definition (UHD). 

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2013 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"