Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



17.10.2017

Ultrapanorama

Philips 492P8
13.10.2017

Druk w bieli

Oki Pro8342WT
11.10.2017

PolCAAT’ 2017 już w...

30 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Marriott odbędzie się XIII edycja konferencji...
10.10.2017

Pełna ochrona

Kaspersky Total Security 2018, Internet Security 2018
06.10.2017

Przeprowadzka do chmury

Oracle Exadata Cloud
03.10.2017

Automatyzacja...

Red Hat Ansible
02.10.2017

Bezpieczeństwo danych zaczyna...

Aby zapewnić bezpieczeństwo danych, w tym informacji poufnych o klientach i pracownikach,...
27.09.2017

Dotykowe 75 cali

BenQ RP750K
22.09.2017

Wydajne CPU

AMD Ryzen Threadripper

Atlassian Confluence – zaawansowana współpraca

Data publikacji: 27-01-2017 Autor: Jacek Kurek

System firmowej bazy wiedzy warto budować w oparciu o środowisko dostarczające przyjazny, zachęcający do pracy interfejs oraz skuteczne mechanizmy wyszukiwania zgromadzonych treści. Dobrym przykładem takiego narzędzia jest Atlassian Confluence.

Dzięki dynamicznemu rozwojowi technologii informatycznych oraz postępującemu tempu ich popularyzacji trudno dziś wskazać organizację zupełnie niezależną od usług realizowanych za pośrednictwem sieci i systemów informatycznych – tak wewnętrznych, jak też dostarczanych przez podmioty trzecie. Generalnie taki stan rzeczy cieszy, choć do osiągnięcia stanu zbliżonego do ideału droga jeszcze daleka, bo możliwości zinformatyzowania kolejnych dziedzin życia i gospodarki jest mnóstwo.

Ścisłe powiązania z systemami informatycznymi mają jednak drugą stronę medalu. W wypadku zaistnienia jakiejkolwiek usterki pojawiają się komplikacje wprost proporcjonalne do stopnia zależności organizacji od dostępności poszczególnych systemów i dostarczanych przez nie usług. W wypadku działalności opartej choćby o handel internetowy niedostępność poszczególnych usług stanowi poważny paraliż, pociągający za sobą wymierne straty finansowe. O ile katastrofom trudno jest przeciwdziałać, o tyle wielu awariom można zapobiegać, stosując właściwe rozwiązania systemowe, likwidując wąskie gardła i pojedyncze punkty awarii oraz dbając o zapewnienie bieżącego wsparcia producenckiego dla sprzętu i oprogramowania.

> PO PIERWSZE: DOKUMENTACJA

Na nic jednak zda się redundancja i wszelkie zaprojektowane zabezpieczenia, jeśli w sytuacji awaryjnej nagle okaże się, że architekt danego rozwiązania dawno temu opuścił szeregi naszej organizacji, i tak naprawdę nikt z obecnego zespołu nie ma odpowiednio rozległej wiedzy na dany temat. Co gorsze, nie jesteśmy w stanie w żaden sposób dotrzeć do odpowiedniego źródła informacji o wybranym komponencie, który właśnie odmówił posłuszeństwa, a strzępy informacji, jakie posiadamy, okazują się nieaktualne.

Nakreślona na potrzeby tego artykułu wizja może wydawać się zbyt katastroficzna, aby mogła być prawdziwa. Ale czy na pewno? Wielu z nas doświadczyło z pewnością konsekwencji braku na bieżąco aktualizowanej dokumentacji dotyczącej infrastruktury IT. Bez problemu możemy też prawdopodobnie podać przykłady nieszczególnie ergonomicznych, mało funkcjonalnych i niezbyt bezpiecznych sposobów budowania firmowej bazy wiedzy, w której odnalezienie potrzebnych informacji (szczególnie w sytuacjach kryzysowych) przyprawia o dodatkowe emocje. Do tego w wielu organizacjach aspekt dokumentowania pracy, tak indywidualnej, jak i zespołowej, oraz budowanych środowisk i systemów jest ciągle traktowany z nienależytą starannością, co w pewnej perspektywie czasowej na pewno będzie źródłem problemów.

W takich właśnie okolicznościach (chociaż nie tylko w takich) z pomocą przyjdzie Confluence. Aplikacja tworzona przez firmę Atlassian jest w istocie prostym w obsłudze i przyjaznym dla użytkownika portalem typu wiki, który może stać się dobrym silnikiem do zbudowania portalu wewnętrznej bazy wiedzy naszej organizacji. Nie jest to jednak zwykłe wiki, jak wiele innych tego typu projektów. Tym, co wyróżnia Confluence'a i przemawia na jego korzyść w zastosowaniach biznesowych, jest możliwość współpracy grupowej nad edytowanymi treściami. Dzięki dostępnym modułom dodatkowym, takim jak Confluence Questions czy Confluence Calendar Team do zarządzania wspólnym terminarzem, aplikacja usprawnia także realizację innych zadań związanych z przekazywaniem wiedzy.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2013 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"