Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



07.06.2022

Red Hat Enterprise Linux 9

Red Hat zaprezentował system operacyjny Red Hat Enterprise Linux 9 (RHEL 9)...
07.06.2022

Technologiczna piaskownica

Koalicja partnerów KIR, IBM, Chmura Krajowa, PKO Bank Polski, Urząd Komisji Nadzoru...
07.06.2022

Sztuczna inteligencja w...

OVHcloud wprowadziło na rynek AI Notebooks – najnowszy element w ofercie usług...
07.06.2022

Spójna ochrona brzegu sieci

Fortinet zaprezentował FortiOS 7.2 – najnowszą wersję swojego flagowego systemu...
07.06.2022

Zarządzanie transferem

Firma Progress wypuściła nową wersję oprogramowania do zarządzania transferem plików...
07.06.2022

Notebook ekstremalny

Panasonic przedstawił 14-calowy Toughbook 40, notebook do pracy w ekstremalnych...
07.06.2022

Zestaw startowy dla robotyki

Firma AMD przedstawiła najnowszy produkt w portfolio adaptacyjnych modułów SOM...
07.06.2022

Precyzja kadrowania

Najnowsze rozwiązania klasy pro firmy Poly mają sprostać zmieniającym się potrzebom...
07.06.2022

Serwer klasy korporacyjnej

QNAP zaprezentował nowy model serwera NAS, TS-h1886XU-RP R2, który działa na systemie...

Slack – najpopularniejszy zamiennik e-maila

Data publikacji: 31-01-2017 Autor: Grzegorz Kubera
Slack, jak również inne tego...
Jednym z najpopularniejszych...

Nowoczesne systemy zarządzania projektami dostosowane są do popularnego obecnie, mobilnego stylu pracy i pozwalają zoptymalizować komunikację w zespołach. Podpowiadamy, jak i dlaczego warto traktować je jako alternatywę dla przestarzałej już poczty e-mail, oraz opisujemy możliwości odpowiedniego narzędzia.

Entuzjaści produktywności od pewnego czasu przekonują, że nie warto korzystać już z poczty e-mail – szczególnie jeśli chodzi o komunikację wewnętrzną w grupach projektowych, i zalecają przenieść komunikację do innego narzędzia. W tym miejscu warto wyjaśnić, że jako projekt określane są tu prace, które składają się z określonej liczby zadań, po zrealizowaniu których można stwierdzić, że projekt się zakończył.

Projektem może być więc zarówno tworzenie prostego rozszerzenia do przeglądarki internetowej, jak i zajmująca kilka tygodni praca nad raportem rocznym i prognozami sprzedażowymi na przyszłe lata. Projektem nie można jednak nazwać np. aktualizowania strony WWW – sama praca nad tworzeniem strony może być projektem, natomiast codzienne publikowanie wpisów i aktualności to praca, która się nie kończy. Prace, które nie są realizowane w sposób projektowy, zwykle wykonywane są przez pojedynczych specjalistów, natomiast projekty – poza kilkoma wyjątkami – wymagają współpracy. Zanim przejdziemy do narzędzi, wspomagających zarządzanie projektami, przyjrzyjmy się słabym stronom poczty elektronicznej przemawiającym za tym, aby z używania jej zrezygnować.

> KOMUNIKACJA E-MAIL A EFEKTYWNY STYL PRACY

Używanie e-maili może znacznie spowalniać i utrudniać realizację projektów. Elektroniczna poczta sprawdza się przede wszystkim przy komunikacji asynchronicznej i ułatwia dostarczanie dokumentów. Niektóre firmy, choć nie jest to zalecane, często wykorzystują skrzynki e-mailowe również do archiwizowania danych. Tymczasem projekty to zwykle lista konkretnych czynności do zrealizowania – project manager wie, jakie zadania należy wykonać, rozdysponowuje je wśród członków zespołu, który następnie przystępuje do ich realizacji. Osoba zarządzająca projektami musi m.in. wiedzieć, kto jest dostępny i czym aktualnie się zajmuje, jakie są postępy i harmonogram prac, jakie są priorytety i czy należy je zmienić ze względu na pojawienie się nieoczekiwanych zdarzeń itp. Jeżeli mielibyśmy wziąć pod uwagę wszystkie wspomniane zadania, a następnie zacząć zarządzać projektem, korzystając z tradycyjnej poczty, byłoby to zupełnie nierozsądne. Tymczasem e-mail jest właśnie szybszym odpowiednikiem poczty tradycyjnej.

Ponadto większość osób korzystająca z e-maili ma niezbyt sprzyjający produktywności nawyk ciągłego sprawdzania poczty i pracę z otwartym programem do jej odbierania. Gdy tylko pojawi się nowa wiadomość i wyskakuje powiadomienie, pracownik sprawdza, czy otrzymany e-mail nie wymaga natychmiastowej reakcji. Jeżeli tak nie jest, wraca do czynności wykonywanych przed odebraniem wiadomości, i tak do kolejnego e-maila, który znów odciąga uwagę. Większość pracowników działa tak każdego dnia, sprawdzając i skanując pocztę na bieżąco. Z badania przeprowadzonego w 2015 r. przez firmę analityczną McKinsey wynika, że taki sposób korzystania z poczty e-mail zabiera codziennie ok. 30% czasu pracy pracownika umysłowego w Stanach Zjednoczonych.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"