Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



19.01.2018

Wysoka gęstość

D-Link DGS-3630
16.01.2018

Odporne na korozję

Kamery Panasonic WV-X6531NS i WV-S1531LNS
12.01.2018

Bezpieczny AP

Ubiquiti UAP-AC-SHD
09.01.2018

Zarządzanie i dostępność

Veeam Availability Suite 9.5 U3
04.01.2018

Usługi w chmurze

Citrix XenApp i XenDesktop
27.12.2017

Nowe macierze All-Flash

Dell EMC SC All-Flash SC5020F/SC7020F
21.12.2017

Jak cyberzagrożenia zmieniły...

Na pytanie odpowiada Mukul Chopra, Director, Digital Transformation Centre, COMPAREX
21.12.2017

Rekord świata w SPEC CPU

HPE ProLiant DL385
18.12.2017

Ultrabooki z LTE

Toshiba Tecra X40-D

Komunikatory usprawniają pracę. Wymiana informacji w zespołach projektowych

Data publikacji: 29-09-2017 Autor: Sebastian Kuniszewski

Według badań zrealizowanych na zlecenie Ricoh przez Censuswide największymi pożeraczami czasu w pracy są duża liczba wiadomości e-mail i spotkania. Jednym ze skutecznych rozwiązań, które niwelują wspomniane czynniki i poprawiają efektywność działania zespołów projektowych, są komunikatory typu Slack.

Trudno obecnie znaleźć firmę, która nie korzysta z poczty e-mail. Wiadomości przesyłane w ten tradycyjny sposób służą nie tylko wymianie korespondencji z kontrahentami, lecz równie często są używane do przekazywania nieformalnych wiadomości pomiędzy pracownikami. 41% pracowników, którzy wzięli udział w badaniu Censuswide, za najbardziej czasochłonny element dnia pracy uznało właśnie dużą liczbę wiadomości e-mail. Na drugim miejscu uplasowały się liczne spotkania firmowe, które wskazało 37% badanych. W wielu przypadkach liczbę e-maili i spotkań znacząco można ograniczyć, decydując się m.in. na wdrożenie w organizacji wewnętrznego komunikatora.

EFEKTYWNOŚĆ I SATYSFAKCJA Z PRACY

Jakie inne rozwiązania mogą usprawnić działanie zatrudnionych? Badanie przeprowadzone na próbie 3600 pracowników z 21 krajów, w tym Polski, pokazało, że 98% badanych nowoczesne narzędzia pomagają lepiej wykonywać codzienne obowiązki. Dzieje się tak głównie ze względu na szybki dostęp do danych (44%), możliwość pracy zdalnej (42%) i konieczność wykonywania mniejszej liczby powtarzalnych zadań (41%). Co więcej, dostęp do nowoczesnych technologii oraz innowacyjne środowisko pracy są ważnym elementem bezpośrednio wpływającym na satysfakcję z pracy. Te czynniki obok wysokiej pensji wskazywali Polacy (77%), Niemcy (63%) i Francuzi (53%). Z drugiej strony pracownicy obawiają się, że brak inwestycji w nowoczesne narzędzia ma niekorzystny wpływ na pozycję rynkową ich przedsiębiorstwa. 46% jest zdania, że bezpośredni konkurenci mają nad nimi technologiczną przewagę. 36% uznaje, że taka sytuacja może doprowadzić nawet do upadku firmy.

Jakie jeszcze wyciągnięto wnioski z badania zrealizowanego na zlecenie Ricoh? 65% pracowników odpowiadających na pytania uznało, że na ich efektywność pozytywnie wpływa wprowadzanie automatyzacji pewnych procesów. Co ciekawe, aż 52% uznało, że wdrożenie narzędzi wykorzystujących potencjał sztucznej inteligencji będzie miało pozytywny wpływ na sposób, w jaki pracują. 45% z tych respondentów wskazało, że dzięki nim byliby w stanie zaoszczędzić nawet dwie godziny dziennie.

OPENSOURCOWE ALTERNATYWY DLA SLACKA

Wybierając rozwiązanie do współpracy zespołowej online, warto samodzielnie porównać wygodę obsługi aplikacji i możliwości integracji z wykorzystywanymi dotychczas w firmie narzędziami. Opisane poniżej rozwiązania często oferują bardzo podobny zestaw funkcji, a różnice sprowadzają się głównie do wygody używania ich i liczby integracji (UX).

#01
Rocket Chat


Bardzo popularne, rozbudowane i ciągle rozwijane narzędzie na licencji open source, pozwalające na wprowadzenie w organizacji jednego spójnego kanału wymiany informacji. Rocket Chat, podobnie jak Slack, umożliwia komunikację przy użyciu kanałów: publicznego, prywatnego i rozmów indywidualnych. Standardowo pozwala na dostęp do treści za pomocą aplikacji mobilnej, desktopowej oraz z poziomu przeglądarki internetowej (Windows, Linux, MacOS, Android, iOS). Praktycznym rozwiązaniem są  m.in. konferencje audio i wideo, udostępnianie ekranu oraz chat helpdesk – dzięki możliwości osadzenia okna czatu na stronie można w łatwy sposób udostępnić kanał komunikacji osobom odwiedzającym daną witrynę. Rocket Chat pozwala też na łatwą integrację z wieloma usługami zewnętrznymi (na przykład Jira) oraz z LDAP lub SSO, dzięki czemu w organizacji można korzystać ze spójnej polityki uprawnień.
rocket.chat

#02
Mattermost


Popularne i wyposażone w wiele funkcji narzędzie na licencji open source. Pozwala na stosunkowo proste wdrożenie w firmie, komunikację i integrację z oprogramowaniem zewnętrznym poprzez API oraz pełną kontrolę nad wymienianymi danymi i współdzielonymi plikami. Przesyłanie plików i transmisji wideo to standardowe funkcje, których nie może zabraknąć w tego typu aplikacji. Podczas korzystania z programu można jednak mieć odczucie braku innowacyjności – to klasyczny komunikator, którego obsługa i wygląd są niemal identyczne jak produktów konkurencyjnych. To, co pozostaje potencjalnemu użytkownikowi, chcącemu wdrożyć tego typu rozwiązanie, to poznać detale różniące poszczególne projekty. Jest to jednak jedno z dobrych i solidnych rozwiązań, które powinny wziąć pod uwagę osoby nieprzekonane do korzystania z usług dostawców w modelu SaaS, i chcące mieć pełną kontrolę nad tego typu kanałem komunikacyjnym działającym w firmie.
mattermost.com

 

[...]

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2013 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"