Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



26.05.2020

Cloud Native Universe

Jako patron medialny zapraszamy programistów wdrażających lub integrujących się z dowolną...
26.03.2020

Koniec certyfikatów...

MCSA, MCSD i MCSA
26.03.2020

Odświeżony OS

FortiOS 6.4
26.03.2020

Bezpieczeństwo w chmurze

Cisco SecureX
26.03.2020

Modernizacja IT

Nowości w VMware Tanzu
26.03.2020

Krytyczne zagrożenie dla...

Nowa groźna podatność
26.03.2020

Laptopy dla wymagających

Nowe ThinkPady T, X i L
26.03.2020

Serwerowe ARM-y

Ampere Altra
26.03.2020

Energooszczędny monitor

Philips 243B1

Zarządzanie jako usługa. Platforma Cisco Intersight

Data publikacji: 27-10-2017 Autor: Jerzy Michalczyk
Dashboard – panel kontrolny...

Cisco zaprezentowało Cisco Intersight – nową platformę do zarządzania i automatyzacji funkcji systemów UCS (Cisco Unified Computing System) oraz Cisco HyperFlex Systems, która upraszcza działanie centrów danych, dostarczając narzędzi do zarządzania systemami IT w modelu usługowym (Management as-a-Service) i ograniczając potrzebę utrzymywania różnych elementów firmowej infrastruktury administracyjnej.

O architekturze hiperkonwergentnej pisaliśmy m.in. w maju ubiegłego roku, prezentując Cisco HyperFlex System – modularną platformą serwerową w pełni definiowaną programowo. Praktyczny test tego systemu przedstawimy w przyszłym miesiącu, a teraz prezentujemy platformę Cisco Intersight umożliwiającą kompleksowe zarządzanie systemem IT tego typu w całym cyklu jego życia dzięki wykorzystaniu technik uczenia maszynowego, analityki i automatyzacji.

Obecnie wiele firm wdraża środowiska chmurowe i hybrydowe, co stwarza zapotrzebowanie na skalowalne i spójne środowisko administracyjne, pozwalające na jednolite zarządzanie zarówno firmowym centrum danych, jak i chmurami prywatnymi oraz publicznymi. Użytkownicy poszukują też rozwiązań pozwalających na spójne zarządzanie i wymuszanie zasad firmowej polityki w środowiskach składających się z fizycznych serwerów, a także infrastruktury konwergentnej i hiperkonwergentnej. Cisco Intersight dostarcza właśnie możliwości połączenia i zarządzania wszystkimi tymi elementami.

Obserwujemy również transformację architektury aplikacji w kierunku systemów pozwalających na łatwe skalowanie i uruchamianie w rozproszonych centrach danych, co jest możliwe przy wykorzystaniu technologii kontenerów i systemów stosujących mikrousługi. Dodatkowo wdrażanie modelu DevOps zwiększa szybkość opracowywania nowych aplikacji i pozwala na ciągłe dostarczanie nowych funkcji. Cisco Intersight odpowiada na te wyzwania, ułatwiając pracownikom IT optymalizację wykonywanych zadań przy wykorzystaniu bardziej niż dotąd intuicyjnego interfejsu.

Koszty nieplanowanych przestojów w centrum danych mogą sięgać tysięcy dolarów na minutę. Dodatkowym nieprzewidzianym wydatkiem mogą okazać się koszty związane z naruszeniem bezpieczeństwa firmowego systemu, często wskutek błędów ludzkich. Narzędzia zarządzające nowej generacji są przeznaczone dla ponad 60 tysięcy użytkowników systemów UCS, HyperFlex oraz Cisco Converged Infrastructure.

Klientom, którzy planują modernizację systemów IT przy wykorzystaniu rozwiązań UCS, HyperFlex i Intersight, Cisco oferuje kompleksowy zestaw usług związanych z zarządzaniem cyklem życia centrum danych, poczynając od wstępnego doradztwa, przez optymalizację i techniczne usługi zarządzania po konsultacje w zakresie zwiększania ekonomicznej efektywności systemu i minimalizacji ryzyka. Usługi Cisco wykorzystują globalne doświadczenia firmy, dobrze sprawdzone procesy oraz innowacyjne metodologie ułatwiające użytkownikom przyspieszenie i uproszczenie zadań operacyjnych w systemach IT.

Inteligentne zarządzanie

System Intersight został zaprojektowany tak, by dostarczyć nowych mechanizmów administracyjnych zapewniających wyższy niż dotąd poziom inteligencji i łatwości wykorzystania. Działają intuicyjnie, a jednocześnie uczą się i ewoluują w czasie. Oto najważniejsze cechy nowego systemu:

 

  • Prostota działania – Cisco Intersight jest wyposażony w dynamiczny interfejs użytkownika, który może zostać dopasowany do jego roli w firmie. Jako że usługa jest oparta na chmurze, nowe funkcje są dostarczane przez portal usługowy. Użytkownicy nie muszą się więc martwić o aktualizację oprogramowania, a po wdrożeniu nowych systemów IT zostają one automatycznie wprowadzone do puli zarządzanej infrastruktury. Jednocześnie oprogramowanie zostało tak zaprojektowane, by ciągle się uczyć i ułatwiać pracownikom IT wykonywanie codziennych, standardowych zadań. Mechanizmy analityczne są ściśle zintegrowane z centrum TAC (Cisco Technical Assistance Center), co pozwala na ciągłe ulepszanie wsparcia dostarczanego przez moduł prezentujący informacje i rekomendacje.
  • Współdzielona wiedza – dzięki integracji z TAC i wykorzystaniu wiedzy dostarczanej przez Cisco oraz środowisko użytkowników systemów UCS, Intersight dostarcza wartościowych rekomendacji i informacji o najlepszych praktykach.
  • Ciągła optymalizacja – dostarczane przez platformę Intersight możliwości praktycznego wykorzystania mechanizmów sztucznej inteligencji będą rosły z czasem dzięki zastosowaniu opartych na chmurze funkcji uczenia maszynowego. Pozwalają one na wykorzystanie zbiorowego doświadczenia społeczności użytkowników systemów UCS, jak również najlepszych praktyk opracowywanych przez ekspertów Cisco i innych. Umożliwia to ulepszenie mechanizmów analityki predykcyjnej i wykorzystania zasobów wiedzy dostarczanych przez moduł prezentujący praktyczne rekomendacje.
  • Elastyczne rozwiązanie – Cisco Intersight jest oparty na bibliotekach programistycznych API, a Cisco UCS i HyperFlex są systemami w pełni programowalnymi, co zapewnia możliwość współpracy z zestawami narzędzi wykorzystywanymi do opracowywania nowych aplikacji, ich integracji i dostarczania nowych usług. Dzięki temu działy IT mogą szybko odpowiadać na wymagania biznesu i wprowadzać częste modyfikacje oprogramowania przy zachowaniu zasad wymuszania zgodności z firmową polityką, która ma zapewnić bezpieczne i niezawodne funkcjonowanie usług biznesowych.
  • Ciągła ochrona – usługi Cisco Intersight są zgodne z rygorystycznymi standardami bezpieczeństwa Cisco InfoSec, co zapewnia możliwość bezpiecznej komunikacji między platformą Cisco Intersight SaaS oraz zarządzanymi przez nią punktami końcowymi i pozwala na bezpieczne uruchamianie i aktualizowanie aplikacji.


[...]

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

prenumerata Numer niedostępny Spis treści

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"