Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



04.01.2022

Dane klientów HPE przejęte w...

HPE poinformowało, że dane klientów zostały przejęte w wyniku naruszenia dotyczącego jego...
04.01.2022

Bezpieczny dostęp

Citrix rozszerza swoje rozwiązania z zakresu bezpiecznego dostępu.
04.01.2022

Ochrona pracy zdalnej

Fortinet przedstawił spójną koncepcję zabezpieczania środowiska IT w firmach, które...
04.01.2022

Rozwiązania dla Linuxa

Red Hat poinformował o udostępnieniu rozwiązania Red Hat Enterprise Linux 8.5.
04.01.2022

Usługi chmurowe

Strefa lokalna AWS w Polsce
04.01.2022

Nowy laptop należący do serii...

ASUS VivoBook Pro 16X to nowy laptop należący do popularnej serii VivoBook. Przeznaczony...
04.01.2022

Do fizycznej wirtualizacji...

QNAP zaprezentował urządzenie nowej generacji do wirtualizacji sieci – QuCPE-7012 –...
04.01.2022

Dla przemysłu

Transcend prezentuje bezpieczne dyski SSD zgodne ze standardem Opal SSC 2.0. Oba dyski...
04.01.2022

SI w monitoringu

Firma i-PRO, mająca swoje korzenie w Panasonic, wprowadziła do swojej serii S kamery typu...

Firmy zwlekają z wdrażaniem automatyzacji

Data publikacji: 28-12-2018 Autor: Sebastian Kuniszewski

Według najnowszego raportu „Reshaping the future. Unlocking automation’s untapped value”, przygotowanego przez Capgemini, firmy nie wykorzystują w pełni swoich możliwości automatyzacji, koncentrując się na obniżaniu kosztów operacyjnych, a nie na celu strategicznym, którym jest długofalowy wzrost przychodów.

 

Z nowego raportu Instytutu Badawczego Capgemini wynika, że tylko 16% organizacji wdraża rozwiązania automatyzacyjne. Co ciekawe, ponad 40% badanych wskazało, że głównym celem ich inicjatyw automatyzacyjnych jest poprawa jakości procesów, podczas gdy tylko 23% firm ukierunkowanych jest na zwiększenie przychodów. W raporcie zwrócono również uwagę, że jedynie 32% badanych organizacji koncentruje się na projektach tzw. szybkich sukcesów, czyli operacjach, które są łatwe do wdrożenia i przynoszą znaczne zyski w krótkim terminie. – Rozpoczęcie projektów automatyzacji działań wymaga zdefiniowania mapy procesu planowanej transformacji firmy oraz mapowania kluczowych kompetencji pracowników. Co ważne, żeby pomyślnie przeprowadzić transformację, pracownicy muszą czuć się pewnie w swoim środowisku pracy i partycypować w zmianach – podkreśla Mirosław Bartecki, Chief Architect w Capgemini Business Services.

AUTOMATYZACJA SYSTEMÓW IT

Do badania, przeprowadzonego w lipcu 2018 r. na poziomie międzynarodowym, zaproszono 705 członków kadry zarządzającej z firm o przychodach przekraczających 500 mln dol. w roku finansowym 2017, którzy obecnie testują lub wdrażają technologie automatyzacji w kilku sektorach i krajach. 40% tych organizacji osiąga obroty przekraczające 10 mld dol.

W ramach badania przeanalizowano ponad 110 przypadków zastosowań w sześciu sektorach gospodarki. Wyniki pokazują, że firmy motoryzacyjne przodują we wdrażaniu dużych projektów automatyzacji (25% badanych organizacji), wyprzedzając przemysł i handel detaliczny (15%). Pod względem dojrzałości dominują Stany Zjednoczone (26%), Francja (21%) oraz Niemcy (17%). Wyniki odnoszą się do firm, które wdrażają rozwiązania automatyzacyjne na dużą skalę, czyli projektów wykraczających poza fazę testów pilotażowych i realizowanych w dużym zakresie: na kilku liniach biznesowych lub obszarach geograficznych przedsiębiorstwa. Wnioski z badania wskazują, że do 2022 r. firmy mogłyby zaoszczędzić do 471 mld dol. dzięki wprowadzeniu na szeroką skalę zautomatyzowanych rozwiązań, zwłaszcza w sektorach: motoryzacyjnym (32 mld dol.), detalicznym (125 mld dol.), użyteczności publicznej (149 mld dol.) i przemysłowym (165 mld dol.).

 

Jak pokazało badanie, ponad połowa firm, które korzystają z automatyzacji, zaimplementowała ją w swoich systemach informatycznych, a ponad jedna trzecia w sferze obsługi klienta. Funkcje zaplecza biurowego generują najlepszy zwrot z inwestycji: 18% dla funkcji zakupów i łańcucha dostaw oraz 15% dla zasobów ludzkich. Wśród firm, które wdrożyły rozwiązania automatyzacyjne, 29% zrobiło to dla funkcji front-office, takich jak sprzedaż i marketing.

 

[...] 

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"