Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



21.02.2019

Wdrażanie projektów AI

Infrastruktura OVH
21.02.2019

Certyfikacja kluczy

HEUTHES-CAK
21.02.2019

Kopie zapasowe

Veeam Availability for AWS
21.02.2019

Dysk SSD Samsung 970 EVO Plus

Dysk SSD Samsung 970 EVO Plus
21.02.2019

Szyfrowane USB

Kingston IronKey D300 Serialized
21.02.2019

Bezpieczeństwo sieci

Check Point Maestro i seria 6000
21.02.2019

Ochrona danych

Commvault IntelliSnap i ScaleProtect
21.02.2019

Ułatwienie telekonferencji

Plantronics Calisto 3200 i 5200
21.02.2019

Transformacja centrów danych

Fujitsu PRIMEFLEX for VMware vSAN

Wpływ automatyzacji i analityki na procesy IT

Data publikacji: 21-02-2019 Autor: Sebastian Kuniszewski
Narzędzie pomagające określić...

Wdrożenie przez Cisco nowego Indeksu Gotowości Operacyjnej IT firm (IT Operations Readiness Index), pozwala zobaczyć, jak dane zmieniają sposób zarządzania działami IT. Indeks stworzono na podstawie badania obejmującego doświadczenia 1500 liderów IT z całego świata. Celem było zrozumienie, na jakim etapie cyfrowej transformacji znajdują się firmy.

 

Obecnie około 78% budżetów IT przeznaczanych jest na bieżącą działalność biznesu. Dane te pokazują, jak niewiele zasobów pozostaje na wdrażanie innowacji. Istnieje jednak sposób relokacji firmowych funduszy, kładący nacisk na działania związane z cyfrową transformacją. Niektóre firmy już teraz czynią postępy we wdrażaniu modelu dojrzałości operacyjnej IT. Dla działów IT niezwykle istotne jest przede wszystkim zrozumienie, na którym poziomie dojrzałości operacyjnej znajduje się ich organizacja i gdzie chcieliby, aby się znalazła w ciągu dwóch najbliższych lat. We wnioskach z badania Cisco zaproponowano czterostopniowy model dojrzałości operacyjnej IT, skupiając uwagę na zachowaniach firm w obliczu różnych wyzwań.

ANALIZA I PREWENCJA

Organizacje o wyższym poziomie dojrzałości charakteryzuje wykorzystanie bardziej zaawansowanych narzędzi analitycznych przetwarzających większą ilość danych pozyskiwanych z całej infrastruktury IT oraz bardziej powszechne korzystanie z automatyzacji procesów.

Prowadzenie działań prewencyjnych wymaga analizy zebranych informacji, dzięki którym organizacje mogą przewidzieć niespodziewane sytuacje, takie jak np. brak prądu. Niezbędna jest także automatyzacja, która pozwala na ciągłe wprowadzanie zmian i utrzymanie firmy w optymalnej kondycji. – Organizacje działające zgodnie z takim modelem stale się rozwijają. Dogłębna analiza danych sprawia bowiem, że są one gotowe na to, co przyniesie przyszłość – podkreśla Joseph Bradley, globalny wiceprezes ds. IoT, blockchain, AI oraz Incubation Business w Cisco. – Dzięki analityce i automatyzacji dyrektorzy ds. informatyki nie muszą działać na oślep np. w przypadku braku dostępu do usług. Zamiast tego mogą skupić się na monitorowaniu i optymalizacji infrastruktury w oparciu o informacje dotyczące przewidywanego zapotrzebowania na zasoby. Przedsiębiorstwa są więc w stanie dostarczać strategiczne rozwiązania swoim partnerom biznesowym, co całkowicie eliminuje niespodziewane zagrożenia – dodaje Bradley.

 

[...] 

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"