Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



08.07.2019

Narzędzie EDR

ESET Enterprise Inspector
08.07.2019

Usuwanie skutków awarii

Veeam Availability Orchestrator v2
08.07.2019

Indywidualna konfiguracja

baramundi Management Suite 2019
05.07.2019

Technologia Ceph

SUSE Enterprise Storage 6
05.07.2019

Szybkie i bezpieczne...

Konica Minolta bizhub i-Series
05.07.2019

Edge computing

Atos BullSequana Edge
04.07.2019

Terabitowa ochrona

Check Point 16000 i 26000
04.07.2019

Obsługa wideokonferencji

Poly G7500
04.07.2019

Laptop biznesowy

Fujitsu LIFEBOOK U939X

Wpływ automatyzacji i analityki na procesy IT

Data publikacji: 21-02-2019 Autor: Sebastian Kuniszewski
Narzędzie pomagające określić...

Wdrożenie przez Cisco nowego Indeksu Gotowości Operacyjnej IT firm (IT Operations Readiness Index), pozwala zobaczyć, jak dane zmieniają sposób zarządzania działami IT. Indeks stworzono na podstawie badania obejmującego doświadczenia 1500 liderów IT z całego świata. Celem było zrozumienie, na jakim etapie cyfrowej transformacji znajdują się firmy.

 

Obecnie około 78% budżetów IT przeznaczanych jest na bieżącą działalność biznesu. Dane te pokazują, jak niewiele zasobów pozostaje na wdrażanie innowacji. Istnieje jednak sposób relokacji firmowych funduszy, kładący nacisk na działania związane z cyfrową transformacją. Niektóre firmy już teraz czynią postępy we wdrażaniu modelu dojrzałości operacyjnej IT. Dla działów IT niezwykle istotne jest przede wszystkim zrozumienie, na którym poziomie dojrzałości operacyjnej znajduje się ich organizacja i gdzie chcieliby, aby się znalazła w ciągu dwóch najbliższych lat. We wnioskach z badania Cisco zaproponowano czterostopniowy model dojrzałości operacyjnej IT, skupiając uwagę na zachowaniach firm w obliczu różnych wyzwań.

ANALIZA I PREWENCJA

Organizacje o wyższym poziomie dojrzałości charakteryzuje wykorzystanie bardziej zaawansowanych narzędzi analitycznych przetwarzających większą ilość danych pozyskiwanych z całej infrastruktury IT oraz bardziej powszechne korzystanie z automatyzacji procesów.

Prowadzenie działań prewencyjnych wymaga analizy zebranych informacji, dzięki którym organizacje mogą przewidzieć niespodziewane sytuacje, takie jak np. brak prądu. Niezbędna jest także automatyzacja, która pozwala na ciągłe wprowadzanie zmian i utrzymanie firmy w optymalnej kondycji. – Organizacje działające zgodnie z takim modelem stale się rozwijają. Dogłębna analiza danych sprawia bowiem, że są one gotowe na to, co przyniesie przyszłość – podkreśla Joseph Bradley, globalny wiceprezes ds. IoT, blockchain, AI oraz Incubation Business w Cisco. – Dzięki analityce i automatyzacji dyrektorzy ds. informatyki nie muszą działać na oślep np. w przypadku braku dostępu do usług. Zamiast tego mogą skupić się na monitorowaniu i optymalizacji infrastruktury w oparciu o informacje dotyczące przewidywanego zapotrzebowania na zasoby. Przedsiębiorstwa są więc w stanie dostarczać strategiczne rozwiązania swoim partnerom biznesowym, co całkowicie eliminuje niespodziewane zagrożenia – dodaje Bradley.

 

[...] 

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"