Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



07.08.2019

Kurzinformation it-sa, 8-10...

It-sa is one of the leading international trade fairs for IT security. With around 700...
08.07.2019

Narzędzie EDR

ESET Enterprise Inspector
08.07.2019

Usuwanie skutków awarii

Veeam Availability Orchestrator v2
08.07.2019

Indywidualna konfiguracja

baramundi Management Suite 2019
05.07.2019

Technologia Ceph

SUSE Enterprise Storage 6
05.07.2019

Szybkie i bezpieczne...

Konica Minolta bizhub i-Series
05.07.2019

Edge computing

Atos BullSequana Edge
04.07.2019

Terabitowa ochrona

Check Point 16000 i 26000
04.07.2019

Obsługa wideokonferencji

Poly G7500

Uzupełnienie dla Cloud IAM

Data publikacji: 22-03-2019 Autor: Grzegorz Kubera
W formularzach Kontaktów...

Decydując się na wdrożenie Google Cloud Identity and Access Management (Cloud IAM), możemy korzystać również z usług powiązanych, takich jak Google Contacts oraz Google Groups for Business. Dzięki temu zyskamy spójną i pełnoprawną platformę do komunikacji od jednego dostawcy, której obsługa będzie łatwa i intuicyjna, a przesyłanie danych pomiędzy usługami efektywne i wygodne.

 

Google Groups pozwala na łatwe prowadzenie komunikacji pomiędzy pracownikami lub klientami. Administratorzy G Suite mogą tworzyć grupy i zarządzać nimi z poziomu jednej konsoli Google'a. Dodatkowo jeśli chcemy uzyskać więcej funkcji, możemy aktywować wersję Groups for Business. Jakie konkretnie możliwości oferują te usługi?

Google Groups pozwala na tworzenie prostych grup dyskusyjnych, do których poszczególnych użytkowników możemy dopisywać jak do list mailingowych. Po dodaniu mogą oni wysyłać poprzez e-maila wiadomości do członków grupy, zapraszać wybrane osoby na spotkania (np. wirtualny chat) oraz udostępniać dokumenty. Z poziomu konsoli można wówczas:
 

  • prowadzić komunikację z całą grupą – przykładowo możemy stworzyć grupę dla wybranego działu firmy, na potrzeby jednego projektu lub dla osób z wybranej lokalizacji,
  • zarządzać dostępem do dokumentów, stron i kalendarzy – użytkownicy mogą udostępniać i otwierać wskazane przez nas dokumenty bezpośrednio w grupie, bez konieczności wysyłania ich do współpracowników lub klientów,
  • zarządzać dostępem do uprawnień administratora – możemy tworzyć grupy z ograniczonymi uprawnieniami administracyjnymi, aby niektórzy użytkownicy mogli częściowo zarządzać treściami na grupie i częściowo odciążyć od pracy głównego administratora; przykładowo użytkownik z ograniczonymi uprawnieniami może uzyskiwać dostęp do wiadomości wybranych osób i nimi zarządzać (edytować, dopuszczać do publikacji itp.) pod nieobecność osoby odpowiedzialnej za administrację,
  • zarządzać dostępem do usług Google'a

    – możliwe jest aktywowanie wybranych funkcji G Suite dla konkretnych grup odbiorców, a nie dla całej firmy. W ten sposób można łatwo kontrolować dostęp do określonych zasobów bez wprowadzania zmian w strukturze organizacyjnej organizacji.

Powyższe funkcje są dostępne w Google Groups, natomiast w wersji Groups for Business znajdziemy funkcje opisane powyżej oraz dodatkowo:
 

  • Tworzenie własnych grup – opcja, za pomocą której można zezwolić użytkownikom na tworzenie własnych grup, w ramach których będą oni mogli m.in. zarządzać członkostwem, wysyłać wiadomości czy wyświetlać listy dopisanych osób. W każdej chwili możemy cofnąć dane uprawnienia lub przekazać je komuś innemu. 
  • Tworzenie forów i współdzielonych skrzynek odbiorczych – użytkownicy mogą zamieszczać dyskusje społecznościowe, przetwarzać zgłoszenia do pomocy technicznej (tickety) lub zapytania dotyczące sprzedaży. Wszystko to realizowane jest w grupach biznesowych i pozwala zastąpić w ten sposób np. system CRM.
  •  Moderowanie wiadomości – funkcja ta pozwala na przeczytanie i upewnienie się, czy dane treści są odpowiednie dla wszystkich członków, zanim wiadomości zostaną udostępnione w danej grupie.
  • Wyszukiwanie – opcja wyszukiwania adresów e-mail w archiwach poszczególnych dyskusji.


> TWORZENIE GRUP

Aby stworzyć grupę, wystarczy przejść do panelu administracyjnego, kliknąć przycisk Utwórz grupę, podać jej nazwę, adres e-mail grupy, krótki opis i stosowany język komunikacji (domyślnie: polski). Ważnym elementem jest wybór typu grupy. Do wyboru mamy cztery typy:
 

  • Lista adresów e-mail – pozwala użytkownikom na publikowanie treści przez interfejs WWW lub e-mail. To standardowy typ grupy.
  • Forum internetowe – umożliwia inter­akcje w obrębie grupy i uczestniczenie w dyskusjach. Oferuje narzędzia do moderowania, działa jako aplikacja webowa w przeglądarce. Członkowie grupy publikują tematy i odpowiedzi za pośrednictwem interfejsu WWW, ale mogą równocześnie otrzymywać pocztą e-mail powiadomienia o aktualizacjach i treści wiadomości.

[...]

 

Założyciel firmy doradczo-technologicznej; pełnił funkcję redaktora naczelnego w magazynach i serwisach informacyjnych z branży ICT. Dziennikarz z ponad 12-letnim doświadczeniem i autor książek nt. start-upów i przedsiębiorczości. 

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"