Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



26.11.2019

Baza cyberzagrożeń otwarta

Kaspersky Threat Intelligence Portal
26.11.2019

Kopia zapasowa w chmurze

Veeam Backup dla Office’a i Azure
26.11.2019

Automatyzacja jako usługa

QNAP Qmiix
25.11.2019

Jeszcze szybciej

Trzeci generacja Ryzen Threadripper
25.11.2019

Wirtualizacja na...

QNAP QGD-1600P
25.11.2019

Laserowy projektor

Optoma UHZ65UST
25.10.2019

Skalowalna infrastruktura

Red Hat OpenStack Platform 15
25.10.2019

Cienki klient 2.0

Windows Virtual Desktop
25.10.2019

Nowy sprzęt Microsoftu

Rodzina Surface się powiększa

Inwestycje w erze postcyfrowej

Data publikacji: 22-03-2019 Autor: Magdalena Ziemba

Standardem stały się rozwiązania cyfrowe, które jeszcze do niedawna zapewniały przewagę konkurencyjną. Obecnie największe szanse rozwoju będą miały te organizacje, które będą w stanie zaspokoić nawet najbardziej zindywidualizowane potrzeby klientów. Przydatna może się okazać świadomość istnienia pięciu trendów kształtujących postcyfrową rzeczywistość.

 

Jak przyznaje Paul Daugherty, Chief Technology and Innovation Officer w Accenture: – Postcyfrowy świat nie oznacza, że cyfryzacja się skończyła. Wręcz przeciwnie – stawiamy nowe pytanie: skoro wszystkie organizacje rozwijają swoje kompetencje cyfrowe, to jak można się wyróżnić? W tej erze sama cyfryzacja nie jest wystarczająca. Raport Technology Vision wskazuje, w jaki sposób organizacje muszą wykorzystywać nowe potężne technologie, aby wprowadzać innowacje w swoich modelach biznesowych i personalizować doświadczenia swoich klientów. Jednocześnie liderzy muszą zdawać sobie sprawę z tego, że wartości moralne, takie jak zaufanie i odpowiedzialność, są nie tylko hasłami, ale także kluczowymi czynnikami warunkującymi ich sukces.

Sporządzony przez Accenture raport Technology Vision przewiduje kluczowe trendy technologiczne, które wskazują kierunki inwestycji największych firm w ciągu najbliższych trzech lat. W ramach tegorocznej edycji badania przeprowadzono ankietę wśród 6672 przedstawicieli kadry zarządzającej z 27 krajów, po raz pierwszy również z Polski.

01
DARQ POWER


Symbolem przełomowych technologii i czynnikiem umożliwiającym firmom kształtowanie na nowo całych branż będzie DARQ. Jest to połączenie DLT (distributed ledger technology), AI, XR (extended reality) i quantum computing. Już teraz 89% organizacji eksperymentuje z co najmniej jednym z tych czterech rozwiązań, oczekując, że będą one kluczowymi elementami wyróżniającymi organizacje. Technologia rozproszonej księgi rachunkowej pozwala na współpracę na dużą skalę między podmiotami, które się nie znają, oraz przeprowadzanie transakcji bez pośrednictwa stron trzecich. Sztuczną inteligencję stosuje się w celu optymalizacji procesów i jako pomoc w podejmowaniu decyzji. Rozszerzona rzeczywistość wprowadza nowe sposoby, dzięki którym użytkownicy poznają produkty i usługi oraz angażują się w relacje z firmami. Technologia obliczeń kwantowych pozwala na tworzenie rozwiązań najtrudniejszych problemów obliczeniowych.

Według badania Accenture w najbliższym roku firmy na świecie najczęściej będą inwestować w AI (zdaniem 63% ankietowanych), internet rzeczy (60%) i blockchain (49%). Dla polskich przedsiębiorstw również sztuczna inteligencja okaże się kluczowa (60%), ale na kolejnych miejscach stawiają AR/VR (43%) i druk 3D (39%).

02
CYFROWY KLIENT


Około 83% menedżerów zarówno w Polsce, jak i na świecie twierdzi, że zrozumienie, jakich technologii i w jakim zakresie używają ich klienci, pomoże im lepiej zaspokoić potrzeby i zwiększyć lojalność konsumentów. Poznanie odbiorców jest teraz łatwiejsze dzięki nowym technologiom. Organizacje przetwarzają coraz więcej danych związanych z cyfrowymi zachowaniami użytkowników, aby odnajdywać nowe możliwości rynkowe. Na przykład John Hancock, jeden z największych ubezpieczycieli w Stanach Zjednoczonych, zaproponował swoim klientom interaktywne ubezpieczenia na życie uwzględniające zniżki w zamian za monitorowanie aktywności przez urządzenia do noszenia (wearables). Dzięki temu liczba inter­akcji między firmą a odbiorcami wzrosła z 1–2 do ok. 500 rocznie. 
 

[...] 

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"