Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



10.06.2019

Inteligentne zarządzanie...

W dniach 11, 12 i 13 czerwca – odpowiednio – w Gdańsku, w Warszawie i w Katowicach,...
27.05.2019

Rozwiązania na platformie GCP

Citrix SD-WAN i Citrix ADC
27.05.2019

Chmura hybrydowa

Dell Technologies Cloud
27.05.2019

Uproszczona komunikacja

Cisco Webex
24.05.2019

Konferencja IT Manager of...

W dniach 12–14 czerwca w Sopocie odbędzie się konferencja IT Manager of Tomorrow 2019. To...
24.05.2019

Ochrona sieci

Fortinet FortiOS 6.2
24.05.2019

Mniejsza złożoność

Rittal VX25 Ri4Power
24.05.2019

All-in-one NAS

QNAP TDS-16489U R2
24.05.2019

Układy SoC

AMD Ryzen Embedded R1000

Tylko jedna na pięć firm dba o jakość danych

Data publikacji: 22-03-2019 Autor: Sebastian Kuniszewski

Biznes coraz większą wagę przywiązuje do jakości danych i sposobów ich monetyzacji. Według Deloitte będzie to kluczowy trend w najbliższych latach, jednak na razie sytuacja nie wygląda zbyt różowo. Firmom coraz trudniej jest odnaleźć się w potopie cyfrowych danych, spośród których aż 33% uznawanych jest za ROT – dane zbędne, przestarzałe lub nieistotne (Redundant, Obsolete or Trivial).

 

Jeżeli dane porównać do paliwa napędzającego biznes (tzw. model data-driven business), systemy analityczne będą pełniły funkcję silnika, dzięki któremu przedsiębiorstwa te mogą się rozwijać i podążać w wyznaczonym kierunku, podejmując świadome decyzje biznesowe. Jednak aby projekty analityczne powiodły się i przyniosły oczekiwane korzyści, niezwykle ważna jest pewność, że organizacja posiada właściwe dane. Tymczasem, jak wynika z badania SAS, tylko 20% firm monitoruje jakość danych, zarządza nią i dba o jej poprawę. Widać jednak pozytywny trend – odsetek firm, które w minionym roku poprawiły dostęp do swoich kluczowych danych, wynosi 76%.

JAKOŚĆ POSIADANYCH INFORMACJI

Obserwowane zjawisko polegające na demokratyzacji analityki jest z jednej strony wynikiem ewolucji systemów analitycznych, które generują przejrzyste i zrozumiałe dla wszystkich osób w organizacji raporty, a z drugiej – coraz łatwiejszego dostępu do narzędzi klasy Business Intelligence dla mniejszych organizacji i start-u­pów. Nie oznacza to jednak, że przedsiębiorstwa są przekonane o wysokiej jakości posiadanych informacji. Tylko 12% respondentów badania SAS przyznało, że dysponuje aktualnymi danymi, 9% badanych jest przekonanych, że są one właściwe, a już tylko 6% badanych twierdzi, że dane, które posiada, są kompletne. Zdaniem ekspertów SAS brak zaufania do jakości posiadanych informacji i równocześnie wiara w to, że decyzje podjęte na ich podstawie będą trafne i wpłyną pozytywnie na prowadzony biznes, mogą istotnie wpływać na spowolnienie rozwoju działalności tak funkcjonujących przedsiębiorstw.
 

[...] 

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"