Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



25.10.2019

Skalowalna infrastruktura

Red Hat OpenStack Platform 15
25.10.2019

Cienki klient 2.0

Windows Virtual Desktop
25.10.2019

Nowy sprzęt Microsoftu

Rodzina Surface się powiększa
24.10.2019

Serwery ARM

Oracle stawia na Ampere Computing
24.10.2019

Wszechstronny i elegancki

Dell XPS 15
10.10.2019

CYBERSEC EXPO - największe w...

Bezpieczeństwo cyfrowe nie jest problemem dotyczącym jedynie działów IT. Obecnie stanowi...
30.09.2019

Nowości w wirtualizacji

VMware World 2019
30.09.2019

Bezpieczeństwo mobile-first

Android 10

Tylko jedna na pięć firm dba o jakość danych

Data publikacji: 22-03-2019 Autor: Sebastian Kuniszewski

Biznes coraz większą wagę przywiązuje do jakości danych i sposobów ich monetyzacji. Według Deloitte będzie to kluczowy trend w najbliższych latach, jednak na razie sytuacja nie wygląda zbyt różowo. Firmom coraz trudniej jest odnaleźć się w potopie cyfrowych danych, spośród których aż 33% uznawanych jest za ROT – dane zbędne, przestarzałe lub nieistotne (Redundant, Obsolete or Trivial).

 

Jeżeli dane porównać do paliwa napędzającego biznes (tzw. model data-driven business), systemy analityczne będą pełniły funkcję silnika, dzięki któremu przedsiębiorstwa te mogą się rozwijać i podążać w wyznaczonym kierunku, podejmując świadome decyzje biznesowe. Jednak aby projekty analityczne powiodły się i przyniosły oczekiwane korzyści, niezwykle ważna jest pewność, że organizacja posiada właściwe dane. Tymczasem, jak wynika z badania SAS, tylko 20% firm monitoruje jakość danych, zarządza nią i dba o jej poprawę. Widać jednak pozytywny trend – odsetek firm, które w minionym roku poprawiły dostęp do swoich kluczowych danych, wynosi 76%.

JAKOŚĆ POSIADANYCH INFORMACJI

Obserwowane zjawisko polegające na demokratyzacji analityki jest z jednej strony wynikiem ewolucji systemów analitycznych, które generują przejrzyste i zrozumiałe dla wszystkich osób w organizacji raporty, a z drugiej – coraz łatwiejszego dostępu do narzędzi klasy Business Intelligence dla mniejszych organizacji i start-u­pów. Nie oznacza to jednak, że przedsiębiorstwa są przekonane o wysokiej jakości posiadanych informacji. Tylko 12% respondentów badania SAS przyznało, że dysponuje aktualnymi danymi, 9% badanych jest przekonanych, że są one właściwe, a już tylko 6% badanych twierdzi, że dane, które posiada, są kompletne. Zdaniem ekspertów SAS brak zaufania do jakości posiadanych informacji i równocześnie wiara w to, że decyzje podjęte na ich podstawie będą trafne i wpłyną pozytywnie na prowadzony biznes, mogą istotnie wpływać na spowolnienie rozwoju działalności tak funkcjonujących przedsiębiorstw.
 

[...] 

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"