Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



25.10.2019

Skalowalna infrastruktura

Red Hat OpenStack Platform 15
25.10.2019

Cienki klient 2.0

Windows Virtual Desktop
25.10.2019

Nowy sprzęt Microsoftu

Rodzina Surface się powiększa
24.10.2019

Serwery ARM

Oracle stawia na Ampere Computing
24.10.2019

Wszechstronny i elegancki

Dell XPS 15
10.10.2019

CYBERSEC EXPO - największe w...

Bezpieczeństwo cyfrowe nie jest problemem dotyczącym jedynie działów IT. Obecnie stanowi...
30.09.2019

Nowości w wirtualizacji

VMware World 2019
30.09.2019

Bezpieczeństwo mobile-first

Android 10

Alfabet usług w Office 365

Data publikacji: 23-05-2019 Autor: Beata Zalewa
Aplikacja Delve w Office 365.

Office 365 to ten sam pakiet Office, który wszyscy znamy, ale wiele osób twierdzi, że jest lepszy od poprzedników. Office 365 to biuro obsługiwane w chmurze, dzięki czemu możemy uzyskać dostęp do swoich aplikacji i plików z niemal każdego miejsca – komputera PC, komputera Mac, telefonów, tabletów oraz innych urządzeń mobilnych.

 

Office 365 jest licencjonowany na użytkownika, nie na urządzenie. Oznacza to, że dzięki kupieniu jednej licencji Office 365 w E3 lub E5 możemy zainstalować pakiet aż na pięciu komputerach / urządzeniach mobilnych, a licencje możemy przenosić między poszczególnymi urządzeniami, kiedy tylko chcemy i ile razy chcemy. Jest to bardzo ważne, zwłaszcza w XXI wieku, gdy korzystamy nie tylko z klasycznych komputerów, ale także z urządzeń mobilnych, zarówno w pracy, jak i w domu.

Office 365 to zbiór aplikacji i usług dostępnych z serwerów Microsoft. Korzystanie z tego produktu wiąże się z miesięczną opłatą w zależności od wybranego planu, płatną za użytkownika. W skład produktu Office 365 wchodzą pakiet Microsoft Office oraz hostowane w chmurze wersje produktów serwerowych. Usługi są dostarczane i osiągalne przez internet. Poniżej znajduje się przegląd usług i aplikacji wchodzących w skład Office 365.

> Admin (centrum administracyjne)

Centrum administracyjne służy do konfigurowania ustawień organizacji w chmurze, zarządzania użytkownikami, subskrypcjami, saldami i płatnościami. Z jego poziomu możemy zainstalować oprogramowanie dla siebie lub innych użytkowników, sprawdzać stan usług, hasła, licencje i członkostwo w grupie oraz tworzyć kontakty, z których może korzystać cała organizacja, a także pozostałe zadania, jakie zazwyczaj należą do obowiązków administratorów. Narzędzie dostępne online.

> Calendar (kalendarz)

Kalendarz to jedno z podstawowych i często wykorzystywanych narzędzi w Office 365. Pozwala na planowanie i dodawanie spotkań i wydarzeń oraz zarządzanie tymi terminami. Możemy go współdzielić z innymi pracownikami organizacji i dodawać do ich kalendarzy np. zaproszenia na spotkania. Kalendarz często jest zintegrowany z programami do obsługi poczty e-mail, dzięki czemu mamy dostęp do tych samych informacji niezależnie od narzędzia, z którego w danej chwili korzystamy. Dostępny w wersji online, a także jako aplikacja na urządzenia mobilne.

> Compliance

Pozwala na dostosowywanie naszego środowiska pracy do wymagań regulacyjnych i aktów prawnych. Możemy np. skorzystać z wbudowanych narzędzi eDiscovery w Office 365, aby w krótkim czasie znaleźć potrzebne dane i informacje, które mogą być istotne z prawnego punktu widzenia. Dzięki narzędziom do audytu da się kontrolować, kto ma dostęp do naszych zasobów i czy robi to w sposób zgodny z polityką firmy. Możemy automatycznie klasyfikować, zarządzać i chronić wrażliwe dane w urządzeniach, aplikacjach i usługach w chmurze, korzystając z m.in. usługi szyfrowania. Narzędzie dostępne w wersji online.

> Delve

Za pomocą aplikacji Delve możemy zarządzać naszym profilem w usłudze Office 365, a także odnajdować i organizować informacje w obrębie całej usługi Office 365. Delve nigdy nie zmienia żadnych uprawnień, dlatego będziemy widzieli tylko te dokumenty, do których już mamy dostęp. Inne osoby nie będą miały wglądu do naszych prywatnych dokumentów. Delve pokazuje osoby i dokumenty ważne dla użytkownika. Możemy kliknąć imię i nazwisko lub zdjęcie wybranej osoby w dowolnym miejscu aplikacji Delve, aby zobaczyć, nad jakimi dokumentami aktualnie pracuje. Gdy znajdziemy dokument, który nas interesuje, możemy go dodać do ulubionych lub do tablicy (board), aby móc łatwo do niego wrócić później. Aplikacja dostępna w wersji online oraz na urządzenia mobilne.

> Dynamics 365

Linia produktów Dynamics 365 pomaga w planowaniu zasobów przedsiębiorstwa (ERP) oraz zawiera aplikacje do zarządzania relacjami z klientami (CRM). Jest to część linii produktów Microsoft Dynamics. Dynamics 365 Business Central pozwala uprościć procesy biznesowe oraz poprawić jakość interakcji z klientami. Dzięki Dynamics 365 możemy ujednolicić relacje, procesy i dane za pomocą dostępnych aplikacji biznesowych. Jest to rozwiązanie zalecane dla dużych przedsiębiorstw. Dostępne w wersji online i na urządzenia mobilne.

> Excel

Excel od ponad 30 lat wyznacza standardy dla tego typu aplikacji. W najnowszej wersji tego programu mamy dostępne bardziej zaawansowane typy wykresów, szerszy zakres obsługiwanych typów danych, w tym danych geograficznych, zintegrowane prognozowanie na podstawie istniejących danych, ulepszone tabele przestawne i zestawianie danych w tabelach, wbudowane mapowanie danych 3D oraz Power Query. Zawiera także narzędzie Insights wykorzystujące sztuczną inteligencję do wykrywania wzorców i anomalii w zakresach danych (np. miesięczny budżet domowy, który znacznie przekracza zakładaną kwotę). Oprócz Excela Online mamy też dostępne wersje Excela na platformy Android i iOS, które pozwalają na korzystanie z tej aplikacji przy użyciu telefonu lub tabletu.

> Flow

Flow pozwala na automatyzację powiadomień, alertów, gromadzenia danych. Umożliwia tworzenie tzw. flows (skrót od „workflows”, czyli przepływów) opartych na zdarzeniach, które wywołują te przepływy. Możemy np. utworzyć prosty przepływ, który będzie wysyłał wiadomość e-mail, gdy ktoś zmodyfikuje plik, lub publikował wiadomość na kanale Slack, jeśli kompilacja projektu się nie powiedzie. Możemy tworzyć także zaawansowane przepływy pracy z zatwierdzeniami, alertami i powiadomieniami opartymi na analizie danych w czasie rzeczywistym i reagowaniu w sytuacjach krytycznych. Narzędzie dostępne w wersji online, jako aplikacja na komputer (do pobrania ze sklepu Microsoft Store) oraz jako aplikacja na urządzenia mobilne.

 

[...]

 

Niezależny konsultant, trener i prelegent na konferencjach. Od ponad 10 lat zajmuje się technologiami firmy Microsoft, głównie .NET, SQL Server, SharePoint i Azure, w tym programowaniem i optymalizacją aplikacji i baz danych. 

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"