Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



26.10.2020

Nowa wersja nVision

Można już pobierać nową wersję nVision
26.10.2020

Monitorowanie infrastruktury

Vertiv Environet Alert
23.10.2020

Telefonia w chmurze

NFON Cloudya
23.10.2020

Nowości w EDR

Bitdefender GravityZone
23.10.2020

Wykrywanie anomalii

Flowmon ADS11
23.10.2020

Mobilny monitor

AOC 16T2
22.10.2020

HP Pavilion

HP zaprezentowało nowe laptopy z linii Pavilion.
22.10.2020

Inteligentny monitoring

WD Purple SC QD101
22.10.2020

Przełącznik 2,5GbE

QNAP QSW-1105-5T

Biznesowa aplikacja mobilna czy PWA

Data publikacji: 23-01-2020 Autor: Krystian Lempicki

W lipcu minionego roku 56% odsłon w polskim internecie pochodziło z urządzeń mobilnych. To jeden z dowodów na to, że prowadząc profesjonalną firmę, nie można już dłużej zastanawiać się, czy powinna ona być dostępna na mobile’u. Czas szukać odpowiedzi, w jakiej formie będzie to najbardziej efektywne – czy lepiej postawić na responsywną stronę WWW, Progressive Web Applications, czy może aplikację mobilną?

 

Najnowszy raport przygotowany przez Spicy Mobile i Just Run App pod patronatem Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska zwraca uwagę na zagadnienia, które warto wziąć pod uwagę przy podejmowaniu ważnej decyzji dotyczącej rozwoju działalności biznesowej oraz dostarczania swoich usług i produktów użytkownikom urządzeń mobilnych. Jednak już w fazie planowania zmian trzeba podjąć decyzję odnośnie do typu rozwiązania. – Aplikacje natywne i PWA mają swoje mocne i słabe strony. Zanim zainwestuje się swój czas i środki w realizację danej „ścieżki” mobilnej, trzeba jak najlepiej rozpoznać teren, aby podjęta decyzja była decyzją świadomą – zwraca uwagę Michał Poletek, Business Development Executive Appchance.
 
MOCNE STRONY NATYWNYCH APLIKACJI
 
Niewątpliwą przewagą aplikacji mobilnych nad witrynami RWD jest szybkość działania, co jest ważnym czynnikiem z kategorii user experience. Wynika to między innymi z tego, że te pierwsze przechowują ustawienia danych użytkownika lokalnie na telefonie, natomiast aplikacje internetowe pobierają dane z serwerów. Dlatego pod względem wydajności wrażenia użytkownika będą najlepsze w przypadku korzystania z natywnych aplikacji mobilnych. Jednak żeby ze wspomnianej aplikacji korzystać, trzeba ją pobrać i zainstalować na urządzeniu, a to może być zasadnicza bariera wejścia. Aplikacja musi więc oferować wystarczająco atrakcyjne benefity, które zachęcą do jej instalacji i zminimalizują ryzyko odinstalowania tuż po pobraniu. 
 
Zazwyczaj aplikacje mobilne oferują bardziej rozbudowane możliwości interakcji z treściami. W przypadku stron mobilnych cała aktywność sprowadza się zwykle do biernej konsumpcji treści, dokładnie tych samych, które dostępne są w pełnej wersji strony internetowej. – Dobrym przykładem jest Instagram. Dzięki aplikacji mobilnej łatwiej można śledzić zaangażowanie użytkownika oraz jego preferencje, a co za tym idzie, zyskuje się o nim więcej informacji. To z kolei przekłada się na lepsze dostosowanie funkcjonalności aplikacji, treści w niej prezentowanych oraz wysyłanych komunikatów np. w postaci powiadomień typu push. W przypadku tych ostatnich zyskuje się szansę maksymalizacji konwersji i docierania do konkretnego użytkownika z dopasowanym do niego komunikatem. Kolejna zaleta to możliwość korzystania z produktu offline. W dobie coraz tańszego i szeroko dostępnego internetu nie jest to już kluczowa przewaga, ale nadal w przypadku wielu aplikacji stanowi istotną różnicę. Najlepsze przykłady? Netflix oraz Spotify. W przypadku tych aplikacji nie chodzi już tylko o znaczący transfer, jaki pochłaniają w trybie online, ale też o możliwość korzystania z nich bez internetu, np. na pokładzie samolotu – wylicza Bartosz Woziwodzki, Head of Tribal Media OMD Group. Aplikacje mobilne zazwyczaj oferują też bardziej rozbudowany, intuicyjny interfejs, co ułatwia użytkownikom poruszanie się wewnątrz i wykonywanie zadań. 
 
W przypadku dużych projektów za aplikacjami stoją zespoły ludzi, czas i pieniądze. Funkcjonalność aplikacji jest przedmiotem badań i testów na grupie docelowej. Użytkownicy określonych systemów operacyjnych są przyzwyczajeni do niektórych standardowych funkcji i cech używanych przez nich platform, a dobre aplikacje gwarantują im obecność tych rozwiązań. Niestety, nie zawsze można to powiedzieć o stronach RWD czy PWA.
 
[...]
 

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"