Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



26.10.2020

Nowa wersja nVision

Można już pobierać nową wersję nVision
26.10.2020

Monitorowanie infrastruktury

Vertiv Environet Alert
23.10.2020

Telefonia w chmurze

NFON Cloudya
23.10.2020

Nowości w EDR

Bitdefender GravityZone
23.10.2020

Wykrywanie anomalii

Flowmon ADS11
23.10.2020

Mobilny monitor

AOC 16T2
22.10.2020

HP Pavilion

HP zaprezentowało nowe laptopy z linii Pavilion.
22.10.2020

Inteligentny monitoring

WD Purple SC QD101
22.10.2020

Przełącznik 2,5GbE

QNAP QSW-1105-5T

Robotic Process Automation rośnie w siłę

Data publikacji: 20-02-2020 Autor: Grzegorz Kubera

Robotyzacja procesów biznesowych to segment rynku, który w najbliższych latach będzie się umacniać. Coraz więcej firm decyduje się na wprowadzanie systemów RPA, licząc na to, że personel nie będzie musiał już zajmować się wykonywaniem żmudnych, powtarzalnych zadań. Efekty – po poprawnym wdrożeniu – są bardzo satysfakcjonujące.

 

Robotic Process Automation (RPA) coraz częściej znajduje się na szczycie listy projektów do wdrożenia, ponieważ przedsiębiorstwa szukają możliwości usprawnienia i zarządzania regularnie powtarzającymi się zadaniami. Niemal każdy proces biznesowy można ulepszyć, jeśli postawimy na RPA. Początkowo warto wdrożyć ten system na małą skalę, aby przekonać się, jakie realne korzyści zapewnia, a później – po pomyślnych testach – zdecydować się na szerszą implementację.


Jak podaje firma badawcza Grand View Research, światowy rynek RPA rośnie nieprzerwanie i jego łączna wartość ma wynieść 10,7 mld dol. w 2027 r. Od 2020 do 2027 ma notować wzrost na poziomie 33,6% rok do roku. Tak dynamiczny wzrost nie dziwi, ponieważ Robotic Process Automation ma bardzo szerokie zastosowanie i szybko zapewnia zwrot z inwestycji. Firmy mogą automatyzować rutynowe i proste zadania, przez co mają więcej czasu i zasobów na realizację działań związanych z główną działalnością organizacji.


SZEROKIE ZASTOSOWANIE RPA


Deloitte wyjaśnia, że systemy RPA mogą „przetwarzać dowolne dane wejściowe, uruchamiając szereg wstępnie zaprogramowanych działań, takich jak makra, i postępować zgodnie ze zdefiniowanymi regułami biznesowymi”. RPA mają dziś potencjał do wykonywania niemal każdej czynności w takich branżach jak bankowość, administracja publiczna czy ubezpieczenia, a także w zasobach ludzkich i przetwarzaniu zamówień.
Niektóre firmy wykorzystują RPA do poprawy jakości obsługi klienta. Inne automatyzują zadania księgowe, optymalizują fakturowanie lub generowanie dowodów zgodności. American Express korzysta z RPA do zarządzania anulowaniem biletów i zwrotów pieniędzy. Z kolei Deutsche Bank zautomatyzował proces walidacji wiarygodności kredytowej klienta.


Kluczowym przesłaniem jest to, że RPA szybko zdobywa sobie miejsce w świecie korporacyjnym i zmienia sposób wykonywania dużej liczby zadań. Im szybciej firma dostosuje się do tych zmian, tym łatwiej będzie uzyskać jej później przewagę konkurencyjną. Możliwości machinelearningowe w systemach RPA oraz algorytmy SI pozwalają dostosowywać systemy do różnych kontekstów i aplikacji, usprawniając realizację procesów biznesowych. Jednocześnie pracownicy nie obawiają się, że RPA odbiera im pracę. Forrester Consulting informuje, że 66% pracowników uważa, że RPA bardziej odmienia niż usuwa miejsca pracy, pozwalając skupić się ludziom na wykonywaniu zadań, których nie mogą przejąć roboty i sztuczna inteligencja (praca kreatywna oparta na wiedzy, podejmowanie strategicznych decyzji). Jeżeli więc istnieje możliwość automatyzacji wykonywania zadań w firmie, warto rozpocząć wdrażanie tego procesu już teraz.

 

[...]

 

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"