Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



25.09.2020

Konferencja PIKE 2020 „Nowy...

Liderzy branży telekomunikacji i mediów o nowych wyzwaniach i przyszłości branży w...
31.08.2020

Sprawna migracja

Oracle Cloud VMware Solution
31.08.2020

Aktywne cybergangi

Grupa Lazarus
31.08.2020

Coraz groźniej

Ransomware
31.08.2020

Analityka w chmurze

SAS Viya 4
31.08.2020

Fujitsu

Fujitsu zaprezentowało odświeżone portfolio biurowych komputerów stacjonarnych Esprimo...
31.08.2020

Monitory dla biura

EIZO FlexScan
27.08.2020

ABBYY FineReader Server –...

Obecna sytuacja na świecie spowodowała, że musieliśmy się odnaleźć w nowych realiach...
27.08.2020

E-commerce ratuje gospodarkę

W tym roku rodzimy handel elektroniczny odnotowuje najwyższy – od kilkunastu lat –...

Możliwości i funkcje programów Ammyy Admin oraz Anydesk

Data publikacji: 15-06-2020 Autor: Konrad Kubecki
AnyDesk posiada przejrzysty...

Trudno wyobrazić sobie prowadzenie efektywnego wsparcia użytkowników w rozproszonej geograficznie organizacji bez dedykowanych narzędzi. Sesja graficzna ze zdalnym urządzeniem to podstawowe narzędzie pracy dla działu helpdesk. W dobie urządzeń mobilnych wspieranie komputerów stacjonarnych i laptopów to jednak zbyt mało.

 

Coraz szersze stosowanie systemów iOS oraz Android oznacza potrzebę zapewnienia efektywnego wsparcia również dla nich. W zadaniu tym mogą pomóc programy, takie jak Ammyy Admin i AnyDesk.

 

Oprogramowanie pozwalające na sesję graficzną ze zdalnym urządzeniem ma kilka zastosowań. Najczęstszym z nich jest zdalna pomoc użytkownikom świadczona przez pracowników helpdesk. Stosując sesję zdalną, mogą oni rozwiązywać problemy, konfigurować aplikacje lub instruować użytkowników znajdujących się w odległych miejscach. Tego typu programy do pomocy zdalnej mogą stanowić mniej kosztowną alternatywę dla rozbudowanych systemów wspierających zarządzanie konfiguracją, instalację oprogramowania oraz trouble­shooting na dużej liczbie komputerów.


Sesje zdalne są stosowane także przez firmy zajmujące się wdrożeniem i utrzymaniem usług informatycznych. Dzięki nim mogą one realizować prace projektowe, a także reagować w przypadku awarii. Przynosi to wiele korzyści. Są to chociażby oszczędności finansowe wynikające z braku obowiązku oddelegowania wdrożeniowca do innego miasta czy możliwości szybszej interwencji w obliczu problemów. Oprogramowanie pozwalające na zdalne sesje może stanowić uzupełnienie najpopularniejszych w takich przypadkach rozwiązań, jakimi są szyfrowane połączenie VPN pomiędzy firmą IT a klientem oraz użycie klientów SSH i RDP.

 

Zdalne współdzielenie ekranu zdobywa wciąż coraz większą popularność wśród użytkowników końcowych. Służy ono do organizowania spotkań z odleg­łymi pracownikami, podczas których dzielą się oni wiedzą, omawiają bieżące sprawy oraz podsumowują wyniki swoich działań. Omówmy zatem teraz dwa produkty stworzone do realizowania opisanych powyżej zadań. Zaznaczamy jednak, że wśród nich nie znalazł się Team­Viewer. Uznajemy bowiem, że program ten, jako lider w swojej kategorii, jest powszechnie znany i stosowany. Warto natomiast przyjrzeć się mniej popularnym, ale równie użytecznym aplikacjom – Ammyy Admin i AnyDesk


> AMMYY ADMIN – ŁATWA OBSŁUGA


Pierwszą z opisywanych aplikacji jest Ammyy Admin, której największą zaletą pozostaje prostota i łatwość użytkowania. Program rozpowszechniany jest na czterech typach licencji, różniących się między sobą ceną oraz dostępnymi funkcjami. Darmowa licencja nosi nazwę Free i przeznaczona została do niekomercyjnego użytku, aczkolwiek pewnym wyjątkiem od tej reguły jest możliwość jednorazowego, komercyjnego wykorzystania tej licencji w sytuacji, gdy na danym komputerze program Ammyy Admin nie był dotychczas stosowany. Ammyy Admin Free ma również ograniczenie czasu użytkowania oprogramowania. Sesje zdalne nie mogą przekroczyć sumarycznie 15 godzin w miesiącu. Wśród pozostałych istniejących obostrzeń znalazł się brak wsparcia producenta oraz podglądu statystyk przeprowadzonych sesji. Program wyświetla ponadto reklamy oraz okienka typu pop-up, których nie możemy wyłączyć. Użytkownicy tej edycji nie zmodyfikują także wybranych elementów interfejsu graficznego aplikacji np. poprzez wstawianie własnego logo, ikonek i odnośników WWW. Jest to zatem najprostsza edycja, dedykowana do sesji zdalnego pulpitu pomiędzy prywatnymi urządzeniami.


Drugi poziom licencyjny, który przeznaczony jest już do użytku komercyjnego, nosi nazwę Starter. Jest to płatna licencja pozbawiona większości ograniczeń licencji darmowej. Posiada ona jednak nadal ograniczenie do 15 godzin zdalnych sesji na komputer w miesiącu. Starter posiada cechę, która wyklucza użycie tej licencji w firmach posiadających infrastrukturę bazującą na odległych geograficznie biurach za urządzeniami typu firewall/NAT. Połączenia przez tego typu zapory nie są obsługiwane. Drugie ograniczenie, istotne z punktu widzenia bezpieczeństwa, to brak obsługi połączeń szyfrowanych przez HTTPS proxy. Licencja Starter jest zatem stworzona dla niedużych firm wykorzystujących skromną infrastrukturę informatyczną.


Pozostałe licencje komercyjne – Premium i Corporate, nie posiadają żadnego z opisanych wyżej ograniczeń. Oferują pełnię możliwości oprogramowania Ammyy Admin, wliczając w to zdalną pomoc, transfer plików, książkę adresową, połączenia przez firewall/NAT, czat audio oraz wsparcie producenta. Różnią się natomiast liczbą dopuszczalnych sesji związanych z dzieleniem ekranu. Licencja Premium pozwala na maksymalnie dwie jednoczesne sesje do współdzielonego desktopa oraz ograniczoną do czterech liczbę kontrolowanych w tym samym czasie odległych komputerów z jednej stacji. Edycja Corporate nie posiada już jednak żadnych obostrzeń. Warto dodać, że producent nie zaimplementował w żadnej z dystrybuowanych wersji daty granicznej, po której zaszłaby konieczność przedłużenia licencji lub usunięcia oprogramowania. Raz zakupioną licencję możemy używać bezterminowo.

 

[...]

 

Specjalista ds. utrzymania infrastruktury i operacji. Zajmuje się problematyką budowy i utrzymania centrów przetwarzania danych oraz zarządzania nimi i koordynowaniem zmian dotyczących krytycznej infrastruktury IT.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

prenumerata Numer niedostępny Spis treści

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"