Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



26.10.2020

Nowa wersja nVision

Można już pobierać nową wersję nVision
26.10.2020

Monitorowanie infrastruktury

Vertiv Environet Alert
23.10.2020

Telefonia w chmurze

NFON Cloudya
23.10.2020

Nowości w EDR

Bitdefender GravityZone
23.10.2020

Wykrywanie anomalii

Flowmon ADS11
23.10.2020

Mobilny monitor

AOC 16T2
22.10.2020

HP Pavilion

HP zaprezentowało nowe laptopy z linii Pavilion.
22.10.2020

Inteligentny monitoring

WD Purple SC QD101
22.10.2020

Przełącznik 2,5GbE

QNAP QSW-1105-5T

ServiceNow – Zarządzanie infrastrukturą

Data publikacji: 27-08-2020 Autor: Anna Wasilewska-Stawiak

Platforma do koordynowania procesów i usług może mieć budowę modułową – składać się z funkcji oraz narzędzi, które umożliwiają tworzenie aplikacji na wspólnym rdzeniu. Ten rdzeń stanowi CMDB, czyli baza konfiguracji łącząca cechy hurtowni danych z bezpiecznym magazynem informacji.

 

Firma ServiceNow powstała w 2003 roku, pierwotnie miała nazwę Gildesoft, a obszarem jej działania był sektor IT Service Management. W 2006 nazwa została zmieniona na ServiceNow, w 2012 zanotowano wejście na giełdę, a w 2018 roku magazyn ,,Forbes” przyznał firmie pierwsze miejsce na liście najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw na świecie.

 

Rozwiązania dla aplikacji dedykowanych

 

Wśród rozwiązań zbudowanych na platformie znaleźć można skonkretyzowane narzędzia służące odpowiednim działom, m.in.: IT Operations Management, HR Service Delivery, Project Portfolio Management, Security Operations, IT Governance Risk and Compliance (GRC). Organizowane przez ServiceNow konferencje Knowledge służą wymianie doświadczeń specjalistów z branży Enterprise Service Management oraz podsumowaniu zebranych aktualności i ustaleniu kierunku działań na następne miesiące pracy. Nad przebiegiem tych operacji czuwa szesnaście centrów zlokalizowanych na pięciu kontynentach: w Europie, Azji, Australii, Ameryce Północnej oraz Południowej. Celem jest uzyskanie innowacyjności oraz dostarczenie kompleksowego rozwiązania, które spełni wymagania nawet najbardziej skomplikowanych środowisk.
Architektura platformy opiera się na modelu single-tenant, na podwójnym disaster recovery, a także na replikacji do osobnych data center. Każdy użytkownik przypisany zostaje do dwóch centrów w tej samej lokalizacji, co zapewnia maksymalną dostępność danych. Przeprowadzane procesy są zintegrowane, zwiększa się więc szybkość działań, przejrzysty interfejs ułatwia posługiwanie się programem. Zgodnie z założeniami Information Technology Infrastructure Library (ITIL) przestrzeń dla wspólnych działań zespołów jest zautomatyzowana, z kolei komponenty tej struktury można dopasować indywidualnie do potrzeb klientów.

 

[...]

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

prenumerata Numer niedostępny Spis treści

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"