Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



01.12.2022

Wyższy poziom programowania

Progress oferuje nowe narzędzia programistyczne: Progress Telerik, Progress Kendo UI i...
01.12.2022

Łączność w podróży

VMware SD-WAN VMware zaprezentował rozwiązanie SD-WAN nowej generacji, w tym nowego...
01.12.2022

Bezpieczne e-maile

Nowa aplikacja firmy Cypherdog Security Inc. umożliwia bezpieczną wymianę maili i...
01.12.2022

Pierwszy w branży

Schneider Electric wprowadza na rynek APC Smart-UPS Ultra. To pierwszy w branży...
01.12.2022

Przełączniki 10G dla MŚP

Nowe urządzenia to przełączniki 10G kompatybilne z systemem Omada SDN.
01.12.2022

Zarządzanie danymi

Firma Synology wprowadziła na rynek czterokieszeniowy DiskStation DS923+.
01.12.2022

Nowatorski system chłodzenia

OVHcloud zaprezentował nową, autorską technologię hybrydowego zanurzeniowego chłodzenia...
01.12.2022

Linia smart routerów

D-Link zaprezentował najnowszą rodzinę routerów Smart Wi-Fi z algorytmami sztucznej...
04.11.2022

Nowa platforma Red Hat

Nowa platforma Red Hat Enterprise Linux (RHEL) w wersjach 8.7 i 9.1 Beta obsługuje...

Sposoby na większą liczbę opinii w wizytówce Google

Data publikacji: 04-11-2022 Autor: Michał Rogowicz

Nikogo nie trzeba przekonywać, jak istotne dla każdej działalności są opinie dostępne w internecie. Najważniejsze są opinie Google, ponieważ korzystają z nich niemal wszyscy użytkownicy. Każdy właściciel wizytówki w Google, któremu zależy na wizerunku jego firmy, powinien rozważyć utworzenie bezpośredniego linku do wystawiania opinii. Podpowiadamy, jak go wygenerować i dobrze wykorzystać.

 

Dzięki bezpośredniemu linkowi do wystawiania opinii na temat usług, miejsc lub produktów klient nie musi wykonywać nużących kroków polegających na odnalezieniu wizytówki naszej firmy w Google'u, a następnie poszukiwaniu miejsca, które trzeba kliknąć, aby dodać opinię. Osoba, która np. w e-mailu zamykającym proces sprzedaży dostanie bezpośredni link z prośbą o ocenę, zostanie przeniesiona wprost do odpowiedniego formularza. Celem tego poradnika jest pokazanie, jak wygenerować i skrócić bezpośredni link, a także zasugerowanie, gdzie i jak go udostępniać, aby przyniósł pożądany efekt – wzrost liczby prawdziwych i wartościowych opinii dotyczących prowadzonej przez nas działalności.


> Samodzielne wygenerowanie odnośnika

 

Istnieją dwa sposoby na utworzenie linku przekierowującego do okna, w którym klient może wyrazić swoją opinię. Przy użyciu pierwszego można wygenerować link, nie mając dostępu do konta Google Moja Firma, a w drugim trzeba być właścicielem wizytówki. Sama procedura, niezależnie od wybranej metody, jest nieskomplikowana.

 

Aby przygotować link bez dostępu do konta Google Moja Firma, trzeba wejść na przygotowaną przez Google'a stronę internetową. Kliknięcie linku bit.ly/3f1Rhhl przenosi nas bezpośrednio do sekcji o nazwie Znajdowanie identyfikatora konkretnego miejsca. Na górze wyświetlonej mapy znajduje się pole Enter a location, gdzie należy wpisać nazwę miejsca, które nas interesuje. Może to być firma, restauracja, instytucja publiczna, plac zabaw – słowem, dowolny punkt dostępny w Mapach Google.

 

Kiedy nazwa szukanego miejsca pojawi się na rozwijanej liście, należy ją kliknąć. Następnie na ekranie pojawi się Place ID. To element niezbędny do wygenerowania bezpośredniego adresu WWW – unikatowy identyfikator każdej wizytówki w bazie Google'a. W naszym przypadku jest to ChIJNUXC1okJqkcRsyo96r7vB44. Należy go skopiować, ponieważ będzie niezbędny w kolejnym kroku.

 

Mając wygenerowany i zapisany identyfikator, możemy przystąpić do stworzenia bezpośredniego linku, który będzie przekierowywał do okna opinii. Co ciekawe, nie potrzebujemy już do tego żadnego narzędzia od Google'a. Skopiowany wcześniej Place ID dodajemy do specjalnie przygotowanego przez Google'a adresu. Początek jest zawsze taki sam: bit.ly/3MWzkxn. Po = należy wpisać Place ID. W ten sposób uzyskujemy bezpośredni adres internetowy, na którym nam zależy: bit.ly/3f0fAMw.

 

> Pobieranie adresu z Google Moja Firma

 

Aby skorzystać z drugiej metody, należy mieć dostęp do wizytówki w serwisie Google Moja Firma. Bez tego przeprowadzenie procedury nie będzie możliwe.

 

Po zalogowaniu się do konta Google Moja Firma należy kliknąć interesującą nas wizytówkę. Następnie na stronie głównej należy odnaleźć sekcję Uzyskaj więcej opinii, gdzie klikamy przycisk Wyślij formularz. Pojawi się okno, w którym można udostępnić adres URL za pośrednictwem serwisów społecznościowych (Facebook, Twitter), komunikatora WhatsApp lub poczty elektronicznej. Należy wybrać jedną z wymienionych opcji, aby móc skopiować odnośnik. W naszym przypadku jest to: bit.ly/3f2vmGY.

 

> Skracanie linku – adres we własnej domenie

 

Niezależnie od wybranej metody otrzymujemy długi adres, który nie jest łatwy do przepisania ani do zapamiętania. Należy go skrócić, aby zminimalizować ryzyko, że zniechęcony klient zrezygnuje z opublikowania opinii lub oceny. Można to zrobić na dwa sposoby. Pierwszy z nich – stworzenie odnośnika we własnej domenie – to zadanie nieco bardziej złożone, ale przynoszące bardziej profesjonalny efekt. Można je zrealizować np. w WordPressie.

 

W pierwszym kroku należy dodać wpis blogowy lub nową stronę (nie muszą zawierać żadnej treści). Ten krok jest niezbędny, aby zdefiniować przekierowania za pomocą wtyczki Redirection, którą zainstalujemy na późniejszym etapie. Ważne jest, aby nowy wpis lub strona miały nadaną odpowiednią nazwę. Jeśli np. zależy nam na odnośniku domena.pl/dodaj-opinie, to wpis lub strona musi mieć tytuł dodaj opinie. Następnie warto wyłączyć indeksowanie, ponieważ dla SEO strony może wpłynąć negatywnie. Google będzie widzieć podstronę jako bezwartościową dla użytkownika, jeżeli nie będzie ona zawierać żadnej treści. Parametr noindex, czyli nieindeksowanie strony, można ustawić np. za pomocą zainstalowanej wtyczki SEO.

 

Kolejnym krokiem jest instalacja oprogramowania o nazwie Redirection. Dzięki niemu ustawimy przekierowanie na wcześniej wygenerowany adres do bezpośredniego wystawiania opinii. W menu po lewej stronie należy odnaleźć zakładkę Wtyczki, a następnie kliknąć opcję Dodaj nową. Wyświetli się wyszukiwarka, w której wpisujemy Redirection. Kolejne kroki to kliknięcie opcji Zainstaluj teraz i uruchomienie wtyczki przyciskiem Włącz.

 

Dodaną wtyczkę znajdziemy w zakładce Narzędzia. Aby ustawić w niej przekierowanie, należy kliknąć And new i uzupełnić niezbędne dane. W polu Source URL wklejamy wcześniej utworzony wpis lub stronę. W naszym przypadku jest to /dodaj-opinie. Z kolei w polu Target URL wpisujemy wygenerowany link do bezpośredniej możliwości wystawienia opinii, czyli: bit.ly/3gA0RZo. Ostatnią czynnością jest kliknięcie przycisku Add Redirect. Czasami trzeba odczekać kilka sekund, aby przekierowanie zaczęło prawidłowo działać. Od tego momentu adres internetowy domena.pl/dodaj-opinie będzie przenosić bezpośrednio do możliwości wystawienia opinii w wizytówce Google'a.

 

[...]

 

Autor jest informatykiem i specjalistą w zakresie SEO. Zajmuje się marketingiem internetowym w agencji marketingu medycznego.

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

prenumerata Numer niedostępny Spis treści

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik \"IT Professional\"