Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



20.07.2020

Baramundi

Pomoc w czasie pandemii.
20.07.2020

Stop infekcjom

CloudGuard
17.07.2020

Analiza zagrożeń

Kaspersky Threat Attribution Engine
17.07.2020

Strażnik danych

QGD-1602P
16.07.2020

Dysk przemysłowy

Transcend MTE352T
16.07.2020

Połączenie sił

Fugaku
16.07.2020

Brama bezpieczeństwa

Check Point 1570R
23.06.2020

PLNOG Online

PLNOG Online
23.06.2020

Nowe zagrożenie

Ramsay

Zarządzanie i prawo IT

Zasoby ludzkie a cyberbezpieczeństwo

Sprowadzenie zagadnień cyberbezpieczeństwa wyłącznie do zabezpieczeń technicznych i informatycznych to zdecydowanie za mało. Ubiegłoroczne regulacje w postaci ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa oraz rozporządzenia Ministra Cyfryzacji dla podmiotów świadczących usługi z zakresu cyberbezpieczeństwa wskazują na dużą rolę czynnika ludzkiego w krajowym systemie cyberbezpieczeństwa.

Czerwiec 2019, Tomasz Cygan

dostępny w wydaniu papierowym

Zarządzanie różnicą w procedurach IT

Zdarza się, że samo miejsce w strukturze organizacyjnej (tzw. wysokie stanowisko) przemawia za wprowadzaniem wyjątków od zasad związanych z odpowiedzialnością, licencjami i procedurami. W takim przypadku rola działu IT sprowadza się do zarządzania różnicą między rozwiązaniami standardowymi a tymi, które powstały w wyniku wprowadzenia zmian. Różnica najczęściej polega na zaimplementowaniu i aktualizowaniu odmiennych (czasem niebezpiecznych) rozwiązań.

Maj 2019, Tomasz Cygan

dostępny w wydaniu papierowym

Zarządzanie incydentami IT zgodnie z prawem polskim

Zarządzanie incydentami informatycznymi w ujęciu prawnym powinno być oceniane przez pryzmat co najmniej trzech regulacji prawnych – wytycznych rozporządzenia rodo, regulacji o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa oraz przepisów kodeksu postępowania karnego.

Kwiecień 2019, Tomasz Cygan

dostępny w wydaniu papierowym

ITIL 4 – nowoczesne zarządzanie usługami

Od ponad 30 lat ITIL jest najpopularniejszym i najczęściej stosowanym na świecie podejściem do zarządzania usługami IT. Wiele karier w branży zostało zbudowanych wokół koncepcji zarządzania usługami IT zdefiniowanymi w ITIL, reputacja licznych organizacji opiera się na procesach z tego modelu, a tysiące udanych transformacji biznesowych skupia się na dostarczaniu wartości opartych na pryncypiach ITIL.

Kwiecień 2019, Michał Florys

dostępny w wydaniu papierowym

Cockpit - linuksowa konsola administracyjna

Trudno wyobrazić sobie zarządzanie Linuksem bez przynajmniej średniej znajomości poleceń powłoki. Istnieją natomiast narzędzia webowe, mniej lub bardziej rozbudowane, które wspomagają wiele czynności poprzez możliwość wykonania ich z poziomu przeglądarki internetowej.

Marzec 2019, Konrad Kubecki

dostępny w wydaniu papierowym

Chmura to znacznie więcej niż serwerownia

53 tys. uczestników biorących udział w setkach technicznych sesji i warsztatów to frekwencyjny rekord konferencji technologicznej Amazon Web Services re:Invent 2018, która odbyła się pod koniec listopada w Las Vegas. Podczas tej gigantycznej 5-dniowej imprezy ogłoszono wprowadzenie kilkudziesięciu nowych chmurowych usług i produktów, w tym zestawów narzędzi programistycznych dla deweloperów, pozwalających m.in. na rozwijanie strategii serverless computing.

Luty 2019, Stefan Kaczmarek

dostępny w wydaniu papierowym

Podstawowe zasady zarządzania licencjami

Zarządzanie licencjami na oprogramowanie jest ważnym elementem bezpieczeństwa informatycznego, a problemy związane z tym zagadnieniem mogą prowadzić do zaburzenia, a nawet wstrzymania procesów biznesowych.

Luty 2019, Tomasz Cygan

dostępny w wydaniu papierowym

Absurdy RODO w świecie IT

Już od ponad sześciu miesięcy obowiązuje rodo. Okres ten można scharakteryzować przez pryzmat dwóch elementów: panika (niekiedy bardzo przesadzona) podsycana publikacjami na temat kar i ich wysokości oraz absurdalne rozwiązania mające (w zamyśle ich twórców) chronić dane osobowe. W praktyce oba te elementy napędzały się wzajemnie, prowadząc do wniosku, że przed 25 maja 2018 r. ani nic nie słyszeliśmy o ochronie danych osobowych, ani ich nie chroniliśmy, o zabezpieczeniu systemów informatycznych czy sprzętu użytkowników nie wspominając.

Styczeń 2019, Tomasz Cygan

dostępny w wydaniu papierowym

Odpowiedzialność za naruszenia postanowień licencji na oprogramowanie

Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. z 2018 r., poz. 1191) określa dwa zasadnicze rodzaje odpowiedzialności za naruszenie postanowień licencji na oprogramowanie: odpowiedzialność cywilną oraz odpowiedzialność karną. Aby możliwe było ich omówienie, warto rozważyć, czym jest sama licencja, jakie są jej warunki, a także w jaki sposób należy rozumieć pojęcie programu komputerowego.

Grudzień 2018, Tomasz Cygan

dostępny w wydaniu papierowym

Strategiczne technologie i trendy ICT

Blockchain, obliczenia kwantowe, rozszerzona analityka i sztuczna inteligencja osadzana w urządzeniach i aplikacjach, a także rozwój immersyjnych rozwiązań to – zdaniem analityków firmy Gartner – główne motory zmian, które umożliwią wprowadzanie nowych, cyfrowych modeli biznesowych w 2019 r. i kolejnych latach. W efekcie cyfryzacja środowiska IT w ciągu najbliższych pięciu lat przyspieszy jeszcze bardziej, dynamizując rozwój cyfrowej gospodarki – podkreślają w swoich przewidywaniach eksperci IDC.

Grudzień 2018, Stefan Kaczmarek

dostępny w wydaniu papierowym
1  Poprzednia  1  2  3  4  5  6  7  8  9  Następna  18

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"