Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



08.07.2019

Narzędzie EDR

ESET Enterprise Inspector
08.07.2019

Usuwanie skutków awarii

Veeam Availability Orchestrator v2
08.07.2019

Indywidualna konfiguracja

baramundi Management Suite 2019
05.07.2019

Technologia Ceph

SUSE Enterprise Storage 6
05.07.2019

Szybkie i bezpieczne...

Konica Minolta bizhub i-Series
05.07.2019

Edge computing

Atos BullSequana Edge
04.07.2019

Terabitowa ochrona

Check Point 16000 i 26000
04.07.2019

Obsługa wideokonferencji

Poly G7500
04.07.2019

Laptop biznesowy

Fujitsu LIFEBOOK U939X

Zarządzanie i prawo IT

Podstawy technologii blockchain

Popularność technologii blockchain nieustannie rośnie, dzięki czemu słyszymy o kolejnych coraz bardziej pomysłowych zastosowaniach. Jednak w praktyce nie jest ona dla każdego – żeby efektywnie wykorzystać potencjał blockchaina, trzeba poznać słabe i mocne strony tej technologii.

Lipiec 2019, Mateusz Fejczaruk

dostępny w wydaniu papierowym

Zabezpieczenia techniczne i organizacyjne

Uznanie za operatora usługi kluczowej nakłada na podmiot obowiązki określone w rozdziale 3 ustawy z dnia 5 lipca 2018 roku o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa (DzU z 2018 r., poz. 1560), zwanej w dalszej części ustawą. Jednym z nich jest posiadanie ustrukturyzowanych, wyspecjalizowanych zasobów osobowych zapewniających realizację zadań ustawowych.

Lipiec 2019, Tomasz Cygan

dostępny w wydaniu papierowym

Zasoby ludzkie a cyberbezpieczeństwo

Sprowadzenie zagadnień cyberbezpieczeństwa wyłącznie do zabezpieczeń technicznych i informatycznych to zdecydowanie za mało. Ubiegłoroczne regulacje w postaci ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa oraz rozporządzenia Ministra Cyfryzacji dla podmiotów świadczących usługi z zakresu cyberbezpieczeństwa wskazują na dużą rolę czynnika ludzkiego w krajowym systemie cyberbezpieczeństwa.

Czerwiec 2019, Tomasz Cygan

dostępny w wydaniu papierowym

Zarządzanie różnicą w procedurach IT

Zdarza się, że samo miejsce w strukturze organizacyjnej (tzw. wysokie stanowisko) przemawia za wprowadzaniem wyjątków od zasad związanych z odpowiedzialnością, licencjami i procedurami. W takim przypadku rola działu IT sprowadza się do zarządzania różnicą między rozwiązaniami standardowymi a tymi, które powstały w wyniku wprowadzenia zmian. Różnica najczęściej polega na zaimplementowaniu i aktualizowaniu odmiennych (czasem niebezpiecznych) rozwiązań.

Maj 2019, Tomasz Cygan

dostępny w wydaniu papierowym

ITIL 4 – nowoczesne zarządzanie usługami

Od ponad 30 lat ITIL jest najpopularniejszym i najczęściej stosowanym na świecie podejściem do zarządzania usługami IT. Wiele karier w branży zostało zbudowanych wokół koncepcji zarządzania usługami IT zdefiniowanymi w ITIL, reputacja licznych organizacji opiera się na procesach z tego modelu, a tysiące udanych transformacji biznesowych skupia się na dostarczaniu wartości opartych na pryncypiach ITIL.

Kwiecień 2019, Michał Florys

dostępny w wydaniu papierowym

Zarządzanie incydentami IT zgodnie z prawem polskim

Zarządzanie incydentami informatycznymi w ujęciu prawnym powinno być oceniane przez pryzmat co najmniej trzech regulacji prawnych – wytycznych rozporządzenia rodo, regulacji o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa oraz przepisów kodeksu postępowania karnego.

Kwiecień 2019, Tomasz Cygan

dostępny w wydaniu papierowym

Cockpit - linuksowa konsola administracyjna

Trudno wyobrazić sobie zarządzanie Linuksem bez przynajmniej średniej znajomości poleceń powłoki. Istnieją natomiast narzędzia webowe, mniej lub bardziej rozbudowane, które wspomagają wiele czynności poprzez możliwość wykonania ich z poziomu przeglądarki internetowej.

Marzec 2019, Konrad Kubecki

dostępny w wydaniu papierowym

Podstawowe zasady zarządzania licencjami

Zarządzanie licencjami na oprogramowanie jest ważnym elementem bezpieczeństwa informatycznego, a problemy związane z tym zagadnieniem mogą prowadzić do zaburzenia, a nawet wstrzymania procesów biznesowych.

Luty 2019, Tomasz Cygan

dostępny w wydaniu papierowym

Chmura to znacznie więcej niż serwerownia

53 tys. uczestników biorących udział w setkach technicznych sesji i warsztatów to frekwencyjny rekord konferencji technologicznej Amazon Web Services re:Invent 2018, która odbyła się pod koniec listopada w Las Vegas. Podczas tej gigantycznej 5-dniowej imprezy ogłoszono wprowadzenie kilkudziesięciu nowych chmurowych usług i produktów, w tym zestawów narzędzi programistycznych dla deweloperów, pozwalających m.in. na rozwijanie strategii serverless computing.

Luty 2019, Stefan Kaczmarek

dostępny w wydaniu papierowym

Absurdy RODO w świecie IT

Już od ponad sześciu miesięcy obowiązuje rodo. Okres ten można scharakteryzować przez pryzmat dwóch elementów: panika (niekiedy bardzo przesadzona) podsycana publikacjami na temat kar i ich wysokości oraz absurdalne rozwiązania mające (w zamyśle ich twórców) chronić dane osobowe. W praktyce oba te elementy napędzały się wzajemnie, prowadząc do wniosku, że przed 25 maja 2018 r. ani nic nie słyszeliśmy o ochronie danych osobowych, ani ich nie chroniliśmy, o zabezpieczeniu systemów informatycznych czy sprzętu użytkowników nie wspominając.

Styczeń 2019, Tomasz Cygan

dostępny w wydaniu papierowym
1  2  3  4  5  6  7  8  9  Następna  16

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"