Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.



25.10.2019

Skalowalna infrastruktura

Red Hat OpenStack Platform 15
25.10.2019

Cienki klient 2.0

Windows Virtual Desktop
25.10.2019

Nowy sprzęt Microsoftu

Rodzina Surface się powiększa
24.10.2019

Serwery ARM

Oracle stawia na Ampere Computing
24.10.2019

Wszechstronny i elegancki

Dell XPS 15
10.10.2019

CYBERSEC EXPO - największe w...

Bezpieczeństwo cyfrowe nie jest problemem dotyczącym jedynie działów IT. Obecnie stanowi...
30.09.2019

Nowości w wirtualizacji

VMware World 2019
30.09.2019

Bezpieczeństwo mobile-first

Android 10

Zarządzanie i prawo IT

Dług technologiczny w bezpieczeństwie danych osobowych

Droga na skróty to częsta przypadłość działów IT. Z jej przejawami można się spotkać w sferze programistycznej, a także odpowiedzialnej za bezpieczeństwo systemów informatycznych czy za zapewnianie ciągłości działania systemów. Powstały dług technologiczny naraża organizacje na ryzyko utraty danych lub dostępów, a zwłaszcza poniesienia nagłych i czasem znaczących wydatków finansowych.

Listopad 2019, Tomasz Cygan

dostępny w wydaniu papierowym

Umowa z podmiotem świadczącym usługi z zakresu cyberbezpieczeństwa

Krajowy system cyberbezpieczeństwa ma na celu zapewnienie niezakłóconego świadczenia usług kluczowych i usług cyfrowych przez osiągnięcie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa systemów informacyjnych służących do świadczenia tych usług oraz zapewnienie obsługi incydentów i obejmuje między innymi operatorów usług kluczowych oraz dostawców usług cyfrowych.

Październik 2019, Tomasz Cygan

dostępny w wydaniu papierowym

Ciemna strona mechanizmów AI

Sztuczna inteligencja może służyć do… Nie, nie będziemy tu pisać o rozwoju IT i zmianie świata na lepsze. AI, jak każda technologia, może też generować zagrożenia. Wszystko zależy od intencji. Tworzenie niewykrywalnych wirusów, aktywowanych po rozpoznaniu twarzy ofiary, niszczenie reputacji firm lub osób, wywieranie wpływu na politykę i opinie użytkowników czy przejmowanie kontroli nad urządzeniami IoT to tylko kilka z zastosowań.

Wrzesień 2019, Krystian Lempicki

dostępny w wydaniu papierowym

Zabezpieczenia techniczne i organizacyjne

Uznanie za operatora usługi kluczowej nakłada na podmiot obowiązki określone w rozdziale 3 ustawy z dnia 5 lipca 2018 roku o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa (DzU z 2018 r., poz. 1560), zwanej w dalszej części ustawą. Jednym z nich jest posiadanie ustrukturyzowanych, wyspecjalizowanych zasobów osobowych zapewniających realizację zadań ustawowych.

Lipiec 2019, Tomasz Cygan

dostępny w wydaniu papierowym

Podstawy technologii blockchain

Popularność technologii blockchain nieustannie rośnie, dzięki czemu słyszymy o kolejnych coraz bardziej pomysłowych zastosowaniach. Jednak w praktyce nie jest ona dla każdego – żeby efektywnie wykorzystać potencjał blockchaina, trzeba poznać słabe i mocne strony tej technologii.

Lipiec 2019, Mateusz Fejczaruk

dostępny w wydaniu papierowym

Zasoby ludzkie a cyberbezpieczeństwo

Sprowadzenie zagadnień cyberbezpieczeństwa wyłącznie do zabezpieczeń technicznych i informatycznych to zdecydowanie za mało. Ubiegłoroczne regulacje w postaci ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa oraz rozporządzenia Ministra Cyfryzacji dla podmiotów świadczących usługi z zakresu cyberbezpieczeństwa wskazują na dużą rolę czynnika ludzkiego w krajowym systemie cyberbezpieczeństwa.

Czerwiec 2019, Tomasz Cygan

dostępny w wydaniu papierowym

Zarządzanie różnicą w procedurach IT

Zdarza się, że samo miejsce w strukturze organizacyjnej (tzw. wysokie stanowisko) przemawia za wprowadzaniem wyjątków od zasad związanych z odpowiedzialnością, licencjami i procedurami. W takim przypadku rola działu IT sprowadza się do zarządzania różnicą między rozwiązaniami standardowymi a tymi, które powstały w wyniku wprowadzenia zmian. Różnica najczęściej polega na zaimplementowaniu i aktualizowaniu odmiennych (czasem niebezpiecznych) rozwiązań.

Maj 2019, Tomasz Cygan

dostępny w wydaniu papierowym

Zarządzanie incydentami IT zgodnie z prawem polskim

Zarządzanie incydentami informatycznymi w ujęciu prawnym powinno być oceniane przez pryzmat co najmniej trzech regulacji prawnych – wytycznych rozporządzenia rodo, regulacji o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa oraz przepisów kodeksu postępowania karnego.

Kwiecień 2019, Tomasz Cygan

dostępny w wydaniu papierowym

ITIL 4 – nowoczesne zarządzanie usługami

Od ponad 30 lat ITIL jest najpopularniejszym i najczęściej stosowanym na świecie podejściem do zarządzania usługami IT. Wiele karier w branży zostało zbudowanych wokół koncepcji zarządzania usługami IT zdefiniowanymi w ITIL, reputacja licznych organizacji opiera się na procesach z tego modelu, a tysiące udanych transformacji biznesowych skupia się na dostarczaniu wartości opartych na pryncypiach ITIL.

Kwiecień 2019, Michał Florys

dostępny w wydaniu papierowym

Cockpit - linuksowa konsola administracyjna

Trudno wyobrazić sobie zarządzanie Linuksem bez przynajmniej średniej znajomości poleceń powłoki. Istnieją natomiast narzędzia webowe, mniej lub bardziej rozbudowane, które wspomagają wiele czynności poprzez możliwość wykonania ich z poziomu przeglądarki internetowej.

Marzec 2019, Konrad Kubecki

dostępny w wydaniu papierowym
1  2  3  4  5  6  7  8  9  Następna  17

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"