Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.


07.06.2022

Red Hat Enterprise Linux 9

Red Hat zaprezentował system operacyjny Red Hat Enterprise Linux 9 (RHEL 9)...
07.06.2022

Technologiczna piaskownica

Koalicja partnerów KIR, IBM, Chmura Krajowa, PKO Bank Polski, Urząd Komisji Nadzoru...
07.06.2022

Sztuczna inteligencja w...

OVHcloud wprowadziło na rynek AI Notebooks – najnowszy element w ofercie usług...
07.06.2022

Spójna ochrona brzegu sieci

Fortinet zaprezentował FortiOS 7.2 – najnowszą wersję swojego flagowego systemu...
07.06.2022

Zarządzanie transferem

Firma Progress wypuściła nową wersję oprogramowania do zarządzania transferem plików...
07.06.2022

Notebook ekstremalny

Panasonic przedstawił 14-calowy Toughbook 40, notebook do pracy w ekstremalnych...
07.06.2022

Zestaw startowy dla robotyki

Firma AMD przedstawiła najnowszy produkt w portfolio adaptacyjnych modułów SOM...
07.06.2022

Precyzja kadrowania

Najnowsze rozwiązania klasy pro firmy Poly mają sprostać zmieniającym się potrzebom...
07.06.2022

Serwer klasy korporacyjnej

QNAP zaprezentował nowy model serwera NAS, TS-h1886XU-RP R2, który działa na systemie...

Odzyskujemy Active Directory

Data publikacji: 24-10-2011 Autor: Marcin Hańczaruk

Co zrobić, gdy centralna baza tożsamości przestała działać? Kiedy przywracać dane z kopii bezpieczeństwa, a kiedy naprawiać uszkodzoną infrastrukturę Active Directory ? Podpowiadamy, jak diagnozować i sprawnie usuwać problemy usługi katalogowej Windows.

Obecnie trudno wyobrazić sobie firmową infrastrukturę informatyczną bez usług katalogowych. Wygodę centralnego zarządzania tożsamością i uprawnieniami oraz korzystania z systemów pojedynczego logowania SSO (ang. single sign-on) już dawno docenili zarówno administratorzy, jak i użytkownicy sieci komputerowych. Co więcej, wiodąca pozycja systemów operacyjnych z rodziny Windows spowodowała dominację związanej z nimi usługi katalogowej Active Directory (w skrócie AD). Rozwiązanie to sprawdza się bowiem zarówno w dużych organizacjach, jak i kilkuosobowych firmach z jednym serwerem typu Windows Small Business czy Foundation.

 

Problemy zaczynają się, gdy usługa AD przestaje działać poprawnie. Najczęstszym tego powodem są różnego rodzaju problemy sprzętowe, jak np. uszkodzone macierze dyskowe, awaria zasilania czy całkowite uszkodzenie serwera.

> Dwa kontrolery

Metody ratowania usługi katalogowej zależą w dużej mierze od wykorzystywanego środowiska i – co najważniejsze – od tego, czy regularnie wykonujemy kopie bezpieczeństwa. Najlepszym rozwiązaniem jest korzystanie z więcej niż jednego kontrolera domeny oraz regularne wykonywanie backupu. Jest to konfiguracja optymalna, która pozwala administratorowi spać spokojnie. Niedziałający serwer z rolą kontrolera domeny lub pojawienie się na ekranie monitora komunikatu Directory Services cannot start („Nie można uruchomić usług katalogowych”) nie oznaczają wtedy informatycznego paraliżu firmy, a jedynie konieczność rozwiązania pewnego problemu.

 

 

Artykuł pochodzi z miesięcznika: IT Professional

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"