Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.


15.07.2022

Nowa wersja BDRSuite

Vembu Technologies, dostawca oprogramowania do ochrony danych w środowiskach fizycznych,...
15.07.2022

Zarządzanie końcówkami

baramundi software opublikowało nową wersję narzędzia do ujednoliconego zarządzania...
15.07.2022

Cyberzwiadowca

FortiRecon to kompleksowe narzędzie do ochrony przed cyfrowym ryzykiem (Digital Risk...
15.07.2022

Kontrola audiowizualna

Optoma wprowadziła oprogramowanie zintegrowane z chmurową platformą Microsoft Azure do...
15.07.2022

Chmura bezpieczeństwa

Cisco przedstawiło plan stworzenia Security Cloud – globalnej, zintegrowanej, opartej na...
15.07.2022

Nowy laptop do pracy zdalnej

Wielozadaniowość pracy hybrydowej to idea, która była inspiracją dla inżynierów Della...
15.07.2022

Monitoring bez zakłóceń

Firma Axis Communications proponuje nową serię kamer wyposażonych w najnowsze technologie...
15.07.2022

Na poziomie petabajtów

Dostępny jest nowy model HD6500 firmy Synology, pierwszy z serii HD zaprojektowany z...
15.07.2022

Procesory na rynku...

irma AMD ogłosiła, że procesory Threadripper PRO 5000 WX w lipcu br. będą oferowane przez...

Darmowe wsparcie dla help desku

Data publikacji: 01-08-2012 Autor: Konrad Kubecki
Dashboard to ekran startowy...

Czy zorganizowanie pracy działu pomocy i monitoring infrastuktury IT muszą wiązać się z kosztownymi wdrożeniami i równie drogim wsparciem w późniejszym czasie? Nie zawsze. Istnieją darmowe narzędzia, które dla wielu firm będą wystarczające. Jednym z nich jest Spiceworks.

Im większa wiedza o infrastrukturze, tym lepiej. Poznanie charakterystyki pracy poszczególnych urządzeń sieciowych, usług na serwerach oraz aplikacji klienckich wymaga jednak czasu. Zazwyczaj pojawiają się obowiązki, które nie pozwalają na cykliczne obserwowanie pracy serwerów, żmudne sprawdzanie logów i wyszukiwanie niekorzystnych trendów. Bywa, że szalę przeważa lenistwo lub krótka pamięć. Dlatego warto wdrożyć narzędzie, które zajmie się monitoringiem środowiska w trybie ciągłym i natychmiast zaalarmuje o awariach.

 

Nieco bliżej użytkowników końcowych są informatycy help desku. Zgłoszenia problemów pojawiające się w postaci e-maili, telefonicznie, osobiście i na żółtych karteczkach mogą przybrać postać lawiny, którą trudno opanować. Łatwo natomiast zapomnieć o którymś ze zgłoszeń. Wobec tego, czy nie warto uporządkować pracy zespołu? Stworzyć oficjalny kanał zgłaszania usterek, uporządkować je pod kątem priorytetu i realizować w optymalnej kolejności? Rozwiązaniem powyższych problemów jest Spiceworks – darmowy system, który usprawni nasze działania w opisanych wyżej aspektach.

> Wdrożenie

Instalacja Spiceworks jest prosta i zajmuje kilka minut. Autorzy przygotowali plik instalacyjny dla systemów Windows. Wielka szkoda, że nie ma wersji instalacyjnej na Linuksa. Wtedy można by osadzić Spice­works na darmowej dystrybucji, dzięki czemu odpadłaby potrzeba zakupu licencji na system operacyjny. Powstałoby w ten sposób kompletne i darmowe środowisko wspierające zarządzanie infrastrukturą informatyczną.

Artykuł pochodzi z miesięcznika: IT Professional

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik \"IT Professional\"