Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.


10.06.2019

Inteligentne zarządzanie...

W dniach 11, 12 i 13 czerwca – odpowiednio – w Gdańsku, w Warszawie i w Katowicach,...
27.05.2019

Rozwiązania na platformie GCP

Citrix SD-WAN i Citrix ADC
27.05.2019

Chmura hybrydowa

Dell Technologies Cloud
27.05.2019

Uproszczona komunikacja

Cisco Webex
24.05.2019

Konferencja IT Manager of...

W dniach 12–14 czerwca w Sopocie odbędzie się konferencja IT Manager of Tomorrow 2019. To...
24.05.2019

Ochrona sieci

Fortinet FortiOS 6.2
24.05.2019

Mniejsza złożoność

Rittal VX25 Ri4Power
24.05.2019

All-in-one NAS

QNAP TDS-16489U R2
24.05.2019

Układy SoC

AMD Ryzen Embedded R1000

NetCrunch – monitoring w pakiecie

Data publikacji: 03-03-2014 Autor: Konrad Kubecki
Konsola administracyjna to...
Alert wyświetlany w konsoli...
Nadawanie różnych poziomów...

Łatwa instalacja, która nie sprawi problemów administratorom, zestaw gotowych pakietów monitorowania oraz rozbudowane konsole administracyjna i webowa to główne zalety ciekawego systemu do nadzorowania infrastruktury IT – NetCrunch.

Charakterystyczną cechą NetCruncha jest monitorowanie stanu urządzeń za pośrednictwem protokołu SNMP, bez potrzeby instalacji agentów. System pozwala na dostęp do komputerów z oprogramowaniem firmy Microsoft oraz szerokiej gamy urządzeń sieciowych. Systemy z rodziny Linux/Unix są nadzorowane poprzez SSH. W ramach różnych systemów operacyjnych obsługiwane jest śledzenie wielu parametrów, usług sieciowych, aplikacji i baz danych.

> ADMINISTRACJA

Podstawowym narzędziem do pracy z NetCrunchem jest Konsola Administracyjna – centralne miejsce do konfiguracji systemu oraz monitorowania infrastruktury. Ogromną zaletą konsoli jest duża liczba oferowanych widoków. Możliwe jest śledzenie stanu pracy serwerów, urządzeń sieciowych i stacji roboczych według różnych kategorii: przynależności do wskazanej sieci IP (z podziałem na różne systemy operacyjne) oraz lokalizacji (np. pokojów czy serwerowni oraz segmentów fizycznych). Nie bez powodu producent oprogramowania sugeruje wyświetlanie stanu węzłów na kilku dużych monitorach. Wiele widoków i możliwość jednoczesnego podglądu uwzględniającego różne kryteria pozwalają skutecznie monitorować stan infrastruktury oraz zmieniające się trendy.

Do dyspozycji jest kilka kategorii, według których pogrupowano monitorowane urządzenia. Sieci IP prezentują urządzenia pogrupowane na podstawie przypisanego adresu. Przykładowo serwer o adresie 192.168.41.10 znajdzie się w widoku o nazwie 192.168.41.0/24, podobnie jak inne urządzenia posiadające adresy z tej samej sieci. Dla tak utworzonych sieci dostępnych jest kilka zakładek prezentujących stan ich pracy. Jedną z nich jest mapa pokazująca monitorowane zasoby jako graficzne ikonki. Inaczej są przedstawiane urządzenia sieciowe, serwery, telefony IP oraz komputery. Te ostatnie różnią się między sobą etykietą symbolizującą zainstalowane systemy operacyjne. Po najechaniu myszą na dowolne urządzenie wyświetlane są: jego nazwa, adres IP, lokalizacja oraz informacje o ostatnio wykrytych problemach. Jeśli na jakimś serwerze problem występuje w chwili podglądu mapy, jego ikona oznaczona jest czerwonym kolorem.

Zakładka Szczegóły prezentuje informacje w formie tabelki. Obok nazw i adresów IP monitorowanych urządzeń znajdziemy tu: listę obserwowanych usług, czas ostatniej odpowiedzi, czas trwania awarii, informacje o ewentualnych problemach, ostatni alert, czas ostatniej zmiany stanu węzła oraz status monitorowania.

Artykuł pochodzi z miesięcznika: IT Professional

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"