Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Data publikacji: 02-02-2012 | Autor: | Marcin Hańczaruk |
Użytkownicy przyzwyczajeni do korzystania z komunikatorów internetowych, telefonii VoIP, wideokonferencji oraz funkcji znanych z serwisów społecznościowych oczekują dostępności tych narzędzi również w środowisku firmowym. Z jednej strony, udostępnienie pracownikom wspomnianych rozwiązań może wpłynąć na zwiększenie ich produktywności. Z drugiej strony, pogodzenie możliwości tego oprogramowania z obowiązującymi standardami korporacyjnymi może stanowić spore wyzwanie dla działu IT.
Microsoft szybko zauważył potrzebę rynku oraz istniejący problem i stworzył Office Communication Server. Produkt przez kilka lat był ulepszany i rozbudowywany o kolejne funkcje. Po pewnym czasie stał się zaawansowanym, firmowym centrum komunikacyjnym i otrzymał nową nazwę – Microsoft Lync.
Microsoft Lync 2010 to bardzo rozbudowany produkt. Z uwagi na olbrzymie możliwości produktu skupimy się wyłącznie na najciekawszych możliwościach tego oprogramowania.
Jak większość zaawansowanych narzędzi, Lync pokazuje maksimum swoich możliwości w odpowiednio przygotowanym środowisku oraz we współpracy z innymi produktami Microsoftu. W najprostszym przypadku potrzebne są dwa serwery oraz bramki do PSTN (publicznej komutowanej sieci telefonicznej). Jedną z zalet, a przy okazji nowością wprowadzoną w wersji 2010, jest możliwość zwirtualizowania wszystkich serwerów obsługujących Lynca.
Artykuł pochodzi z miesięcznika: IT Professional
Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.
Transmisje online zapewnia: StreamOnline