Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.


07.06.2022

Red Hat Enterprise Linux 9

Red Hat zaprezentował system operacyjny Red Hat Enterprise Linux 9 (RHEL 9)...
07.06.2022

Technologiczna piaskownica

Koalicja partnerów KIR, IBM, Chmura Krajowa, PKO Bank Polski, Urząd Komisji Nadzoru...
07.06.2022

Sztuczna inteligencja w...

OVHcloud wprowadziło na rynek AI Notebooks – najnowszy element w ofercie usług...
07.06.2022

Spójna ochrona brzegu sieci

Fortinet zaprezentował FortiOS 7.2 – najnowszą wersję swojego flagowego systemu...
07.06.2022

Zarządzanie transferem

Firma Progress wypuściła nową wersję oprogramowania do zarządzania transferem plików...
07.06.2022

Notebook ekstremalny

Panasonic przedstawił 14-calowy Toughbook 40, notebook do pracy w ekstremalnych...
07.06.2022

Zestaw startowy dla robotyki

Firma AMD przedstawiła najnowszy produkt w portfolio adaptacyjnych modułów SOM...
07.06.2022

Precyzja kadrowania

Najnowsze rozwiązania klasy pro firmy Poly mają sprostać zmieniającym się potrzebom...
07.06.2022

Serwer klasy korporacyjnej

QNAP zaprezentował nowy model serwera NAS, TS-h1886XU-RP R2, który działa na systemie...

Microsoft Lync 2010 w praktyce

Data publikacji: 02-02-2012 Autor: Marcin Hańczaruk

Wdrożenie spójnego centrum komunikacyjnego oraz wykorzystanie funkcji oferowanych przez Microsoft Lync 2010 może przynieść firmie wymierne korzyści i pozytywnie wpłynąć na efektywność działań pracowników.

Użytkownicy przyzwyczajeni do korzystania z komunikatorów internetowych, telefonii VoIP, wideokonferencji oraz funkcji znanych z serwisów społecznościowych oczekują dostępności tych narzędzi również w środowisku firmowym. Z jednej strony, udostępnienie pracownikom wspomnianych rozwiązań może wpłynąć na zwiększenie ich produktywności. Z drugiej strony, pogodzenie możliwości tego oprogramowania z obowiązującymi standardami korporacyjnymi może stanowić spore wyzwanie dla działu IT.

 

Microsoft szybko zauważył potrzebę rynku oraz istniejący problem i stworzył Office Communication Server. Produkt przez kilka lat był ulepszany i rozbudowywany o kolejne funkcje. Po pewnym czasie stał się zaawansowanym, firmowym centrum komunikacyjnym i otrzymał nową nazwę – Microsoft Lync.

> Środowisko wdrożeniowe

Microsoft Lync 2010 to bardzo rozbudowany produkt. Z uwagi na olbrzymie możliwości produktu skupimy się wyłącznie na najciekawszych możliwościach tego oprogramowania.

 

Jak większość zaawansowanych narzędzi, Lync pokazuje maksimum swoich możliwości w odpowiednio przygotowanym środowisku oraz we współpracy z innymi produktami Microsoftu. W najprostszym przypadku potrzebne są dwa serwery oraz bramki do PSTN (publicznej komutowanej sieci telefonicznej). Jedną z zalet, a przy okazji nowością wprowadzoną w wersji 2010, jest możliwość zwirtualizowania wszystkich serwerów obsługujących Lynca. 

Artykuł pochodzi z miesięcznika: IT Professional

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"