Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.


07.06.2022

Red Hat Enterprise Linux 9

Red Hat zaprezentował system operacyjny Red Hat Enterprise Linux 9 (RHEL 9)...
07.06.2022

Technologiczna piaskownica

Koalicja partnerów KIR, IBM, Chmura Krajowa, PKO Bank Polski, Urząd Komisji Nadzoru...
07.06.2022

Sztuczna inteligencja w...

OVHcloud wprowadziło na rynek AI Notebooks – najnowszy element w ofercie usług...
07.06.2022

Spójna ochrona brzegu sieci

Fortinet zaprezentował FortiOS 7.2 – najnowszą wersję swojego flagowego systemu...
07.06.2022

Zarządzanie transferem

Firma Progress wypuściła nową wersję oprogramowania do zarządzania transferem plików...
07.06.2022

Notebook ekstremalny

Panasonic przedstawił 14-calowy Toughbook 40, notebook do pracy w ekstremalnych...
07.06.2022

Zestaw startowy dla robotyki

Firma AMD przedstawiła najnowszy produkt w portfolio adaptacyjnych modułów SOM...
07.06.2022

Precyzja kadrowania

Najnowsze rozwiązania klasy pro firmy Poly mają sprostać zmieniającym się potrzebom...
07.06.2022

Serwer klasy korporacyjnej

QNAP zaprezentował nowy model serwera NAS, TS-h1886XU-RP R2, który działa na systemie...

Monitorowanie Active Directory w SCOM 2007 R2

Data publikacji: 02-02-2012 Autor: Łukasz Rutkowski

Oprogramowanie pozwalające na scentralizowane monitorowanie i badanie usługi katalogowej Windows pozwala zapanować nad ogromem informacji napływających z różnych systemów, usług i aplikacji. Jednym z ciekawszych rozwiązań tego typu jest System Center Operations Manager.

Informacje o zdarzeniach napływających z systemów informatycznych można analizować na kilka sposobów. Niektórzy administratorzy codziennie rano siadają przy komputerach i logują się do dziesiątek zdalnych pulpitów lub otwierają kilka konsol w celu sprawdzenia, czy ich systemy nie raportują wystąpienia zdarzeń krytycznych. Inni, bardziej zaradni, tworzą skrypty, które pobierają raporty i kopiują je w jedno wyznaczone miejsce. Jeszcze innym sposobem jest korzystanie z darmowych lub płatnych systemów monitorowania pozwalających na kategoryzację, analizę i przechowywanie zdarzeń w celu ich dalszej obróbki. Im większe i bardziej złożone środowisko informatyczne, tym narzędzia używane do zarządzania zdarzeniami są coraz bardziej złożone. O ile przeglądanie logów na kilku serwerach nie jest zbyt pracochłonne, o tyle ręczne monitorowanie setek serwerów wymagałoby zatrudnienia rzeszy pracowników.

> ZARZĄDZANIE ZDARZENIAMI

Warto zdać sobie sprawę z istnienia procesów, które usprawniają zarządzanie zdarzeniami i są częścią większych procesów zarządzania całą infrastrukturą IT. Do tych ostatnich należą m.in. ITIL lub MOF (Microsoft Operations Framework). Biorąc pod uwagę MOF, użytkownik ma do dyspozycji trzy elementy – proces planowania, proces wdrożenia i proces operacji. Narzędzia do zarządzania zdarzeniami wpisują się głównie w proces operacyjny, który polega na obsłudze zdarzeń i obsłudze bazy wiedzy oraz przydzielaniu odpowiednim zespołom rozwiązywania problemów i raportowaniu realizowanych działań. Trzeba bowiem pamiętać, że wiele zdarzeń często się powtarza i dzięki prowadzeniu bazy wiedzy oraz znajomości procesu obsługi takiego zdarzenia administrator lub operator systemu monitorowania może sprawnie obsłużyć taki proces, a nawet – przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi – zautomatyzować jego rozwiązywanie.

 

Artykuł pochodzi z miesięcznika: IT Professional

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"