Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.


07.06.2022

Red Hat Enterprise Linux 9

Red Hat zaprezentował system operacyjny Red Hat Enterprise Linux 9 (RHEL 9)...
07.06.2022

Technologiczna piaskownica

Koalicja partnerów KIR, IBM, Chmura Krajowa, PKO Bank Polski, Urząd Komisji Nadzoru...
07.06.2022

Sztuczna inteligencja w...

OVHcloud wprowadziło na rynek AI Notebooks – najnowszy element w ofercie usług...
07.06.2022

Spójna ochrona brzegu sieci

Fortinet zaprezentował FortiOS 7.2 – najnowszą wersję swojego flagowego systemu...
07.06.2022

Zarządzanie transferem

Firma Progress wypuściła nową wersję oprogramowania do zarządzania transferem plików...
07.06.2022

Notebook ekstremalny

Panasonic przedstawił 14-calowy Toughbook 40, notebook do pracy w ekstremalnych...
07.06.2022

Zestaw startowy dla robotyki

Firma AMD przedstawiła najnowszy produkt w portfolio adaptacyjnych modułów SOM...
07.06.2022

Precyzja kadrowania

Najnowsze rozwiązania klasy pro firmy Poly mają sprostać zmieniającym się potrzebom...
07.06.2022

Serwer klasy korporacyjnej

QNAP zaprezentował nowy model serwera NAS, TS-h1886XU-RP R2, który działa na systemie...

Sposób na centrum danych

Data publikacji: 07-03-2012 Autor: Krzysztof Jakubik

Cloud computing niezmiennie zyskuje na popularności. Aby jednak zastosowanie tej technologii przyniosło optymalne zyski, trzeba nie tylko zastanowić się nad sposobem wdrożenia wirtualizacji, ale też nauczyć się dostosowywać jej możliwości do potrzeb i oczekiwań konkretnego użytkownika.

Jeszcze trzy lata temu niemal wszyscy budowali swoje centra danych w podobny sposób: dodając do nich kolejne elementy, takie jak serwery i macierze dyskowe. I chociaż co pewien czas niektóre technologie zmieniały się, to proces wdrażania nowości następował raczej powoli. Jednak wraz z nasilającą się koniecznością oszczędzania szefowie działów IT zorientowali się, że zarządzane przez nich systemy informatyczne są niewydajne i nieekonomiczne, sprzęt nie jest w pełni wykorzystywany, a między pracownikami krążą niepotrzebne kopie tych samych danych. Również firmy zaczęły uważnie przyglądać się swoim centrom danych i rozważać outsourcingowe modele ich prowadzenia. W tym samym czasie powstało i zdobyło fenomenalną popularność określenie „cloud computing”, chociaż pod nazwą tą kryje się znany już od dawna sposób przetwarzania danych. Poza tym inaczej zaczęły przebiegać rozmowy z klientami – dziś oczekują oni pomocy w uzyskaniu elastyczności prowadzonego biznesu, tak aby stał się szybszy, bardziej zautomatyzowany, efektywny. Natomiast sztuka skutecznej sprzedaży polega obecnie nie tyle na stworzeniu najbardziej wydajnego rozwiązania, ale na najlepszym dopasowaniu go do biznesu klienta.

> Przerost danych

Obserwowany w branży ogromny przyrost danych powoduje dwie podstawowe konsekwencje. Pierwszą jest konieczność przechowywania informacji. Na szczęście nie prowadzi to do wielkich komplikacji – wiadomo przecież, że w 2015 roku twarde dyski SATA będą miały pojemność ok. 8 TB, a macierz dyskowa wysokiej klasy – 50–60 PB. Natomiast drugim, problematycznym następstwem staje się zarządzanie danymi. Już dziś należy założyć, że nie będzie możliwe „ręczne” zarządzanie informacją przez administratorów. Przeciwnie: musi ono odbywać się automatycznie i przy wykorzystywaniu określonych strategii.

 

Artykuł pochodzi z miesięcznika: IT Professional

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"