Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
W jaki sposób efektywnie przeprowadzić wdrożenie usługi service desk? Od określenia potrzeb, poprzez projekt, po wdrożenie – opisujemy poszczególne etapy tego procesu, zwracając uwagę na problemy, które mogą się pojawić w tym czasie.
Jaką rolę odgrywa service desk w organizacji i jakimi działaniami się zajmuje? Jaka powinna być struktura organizacyjna tej jednostki, by jak najlepiej spełniała ona swoją rolę? Na te pytania odpowiadamy w poniższym artykule.
Klasyczne zarządzanie dostępem do zasobów, w szczególności w dużych środowiskach, może być czasochłonne i przysparzać wiele problemów. Na szczęście proces ten można znacznie usprawnić, wykorzystując mechanizmy dynamicznej kontroli dostępu.
Jednym z pomysłów na zmniejszenie wydatków na IT w małych firmach może być zakup serwera z dwoma fizycznymi dyskami twardymi, a następnie zainstalowanie dystrybucji systemu GNU/Linux na softwarowej macierzy RAID1.
Jak zabezpieczyć się przed kradzieżą komputera, na którym znajdują się poufne dane? Jak uniemożliwić odczyt danych znajdujących się na dysku nieupoważnionym osobom? Wśród dostępnego oprogramowania znajdują się bezpłatne aplikacje umożliwiające zaszyfrowanie zawartości całego dysku, wybranych partycji lub plików.
Oto trzeci etap ewolucji narzędzi analitycznych – samoobsługowe systemy self-service BI, w których użytkownik końcowy może samodzielnie tworzyć raporty i udostępniać je współpracownikom. Przedstawiamy możliwości usługi SaaS Power BI – narzędzia pozwalającego na wdrożenie systemu typu self-service BI w firmie o dowolnej wielkości.
Jak powiązać działające w firmie niezależne systemy informatyczne, często budowane na niejednolitych systemowo czy aplikacyjnie rozwiązaniach open source, komercyjnych platformach UNIX, systemach Windows, aplikacjach przeglądarkowych czy technologiach typu Java i .NET Framework? Oczywiście nie da się połączyć „wszystkiego ze wszystkim”, ale na pewno można zapewnić zarządzanie tzw. tożsamością.
Login VSI jest platformą typu benchmark, która pozwala na przeprowadzenie testów pojemności usług i sprawdzenie ich wydajności w dowolnym środowisku wirtualnym. W drugiej części cyklu artykułów opisujących możliwości platformy przedstawiamy sposób, w jaki należy ją skonfigurować, a następnie przeprowadzać testy.
Czasy, w których wszyscy pracownicy firmy znajdowali się w jednej lokalizacji bądź w jednym budynku, minęły bezpowrotnie. Wraz z rosnącą funkcjonalnością i popularnością rozwiązań mobilnych oraz realną możliwością pracy zdalnej przestrzeń robocza pracownika firmy przeniosła się w świat wirtualny.
W poprzednich odcinkach cyklu opisaliśmy proces instalacji i sposoby na poprawne dostarczanie maszyn wirtualnych za pomocą narzędzia Citrix PVS. Pora na zakończenie, czyli detale konfiguracyjne oraz strojenie środowiska.
Transmisje online zapewnia: StreamOnline