Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.


07.06.2022

Red Hat Enterprise Linux 9

Red Hat zaprezentował system operacyjny Red Hat Enterprise Linux 9 (RHEL 9)...
07.06.2022

Technologiczna piaskownica

Koalicja partnerów KIR, IBM, Chmura Krajowa, PKO Bank Polski, Urząd Komisji Nadzoru...
07.06.2022

Sztuczna inteligencja w...

OVHcloud wprowadziło na rynek AI Notebooks – najnowszy element w ofercie usług...
07.06.2022

Spójna ochrona brzegu sieci

Fortinet zaprezentował FortiOS 7.2 – najnowszą wersję swojego flagowego systemu...
07.06.2022

Zarządzanie transferem

Firma Progress wypuściła nową wersję oprogramowania do zarządzania transferem plików...
07.06.2022

Notebook ekstremalny

Panasonic przedstawił 14-calowy Toughbook 40, notebook do pracy w ekstremalnych...
07.06.2022

Zestaw startowy dla robotyki

Firma AMD przedstawiła najnowszy produkt w portfolio adaptacyjnych modułów SOM...
07.06.2022

Precyzja kadrowania

Najnowsze rozwiązania klasy pro firmy Poly mają sprostać zmieniającym się potrzebom...
07.06.2022

Serwer klasy korporacyjnej

QNAP zaprezentował nowy model serwera NAS, TS-h1886XU-RP R2, który działa na systemie...

Smartfon w firmie

Data publikacji: 02-01-2012 Autor: Sebastian Kuniszewski

Czy instalować na smartfonach oprogramowanie zabezpieczające? Z jednej strony doświadczeni użytkownicy twierdzą, że nie. Z drugiej – producenci pakietów antywirusowych podają coraz większe liczby dotyczące pojawiających się zagrożeń. Jakie jest realne niebezpieczeństwo?

Gdyby poprosić weteranów przemysłu antywirusowego o komentarz na temat obecnej sytuacji dotyczącej zagrożeń dla urządzeń mobilnych, wielu z nich z pewnością porównałoby ją z początkami szkodliwego oprogramowania dla systemu Windows. Już na pierwszy rzut oka widać kilka cech wspólnych – zwlekanie producentów z udostępnianiem aktualizacji, nieświadomość użytkowników oraz niemal wszechobecne przekonanie, że „to mnie nie dotyczy”…

 

Wspomniane spostrzeżenia warto zestawić z prognozami firmy Nokia Siemens Networks, wg której w 2020 roku statystyczny Polak odbierze i wyśle za pomocą swojego telefonu komórkowego, smartfona lub tabletu ponad 52 razy więcej danych niż obecnie, a liczba użytkowników mobilnego internetu sięgnie 35 milionów.

 

Pod koniec ubiegłego roku z mobilnego internetu korzystało w naszym kraju niemal 9 mln abonentów. Czy prawdopodobne jest więc, że za osiem lat niemal wszyscy Polacy będą używali urządzeń przenośnych non stop podłączonych do globalnej Sieci? Obserwując rynek mobilny w krajach Europy Zachodniej i USA oraz aktualne zainteresowanie użytkowników indywidualnych i biznesowych smartfonami, prawdopodobieństwo urzeczywistnienia się tej prognozy jest duże.

> POŁĄCZMY KILKA FAKTÓW

Wiele problemów stwarza fakt, że z tego samego smartfona lub tabletu korzystamy w firmie, domu i na wakacjach. Stały dostęp do firmowej poczty, kontaktów, plików przechowywanych w chmurze, kont bankowych i innych danych prywatnych i służbowych sprawia, że smartfon staje się łącznikiem między życiem osobistym i zawodowym, a tym samym cennym łupem dla cyberprzestępców. Skrajnym przypadkiem może być kradzież tożsamości i kompromitacja danej osoby w Sieci. Co ciekawe, badania pokazują, że używając smartfonów, jesteśmy o wiele mniej ostrożni i nie zwracamy tak dużej uwagi na bezpieczeństwo jak podczas korzystania z komputerów i laptopów.

 

Artykuł pochodzi z miesięcznika: IT Professional

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"