Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.


07.06.2022

Red Hat Enterprise Linux 9

Red Hat zaprezentował system operacyjny Red Hat Enterprise Linux 9 (RHEL 9)...
07.06.2022

Technologiczna piaskownica

Koalicja partnerów KIR, IBM, Chmura Krajowa, PKO Bank Polski, Urząd Komisji Nadzoru...
07.06.2022

Sztuczna inteligencja w...

OVHcloud wprowadziło na rynek AI Notebooks – najnowszy element w ofercie usług...
07.06.2022

Spójna ochrona brzegu sieci

Fortinet zaprezentował FortiOS 7.2 – najnowszą wersję swojego flagowego systemu...
07.06.2022

Zarządzanie transferem

Firma Progress wypuściła nową wersję oprogramowania do zarządzania transferem plików...
07.06.2022

Notebook ekstremalny

Panasonic przedstawił 14-calowy Toughbook 40, notebook do pracy w ekstremalnych...
07.06.2022

Zestaw startowy dla robotyki

Firma AMD przedstawiła najnowszy produkt w portfolio adaptacyjnych modułów SOM...
07.06.2022

Precyzja kadrowania

Najnowsze rozwiązania klasy pro firmy Poly mają sprostać zmieniającym się potrzebom...
07.06.2022

Serwer klasy korporacyjnej

QNAP zaprezentował nowy model serwera NAS, TS-h1886XU-RP R2, który działa na systemie...

Laptop kontra tablet

Data publikacji: 02-02-2012 Autor: Grzegorz Kubera

Wiele firm kupuje tablety dla swoich pracowników. Są przekonane, że w ten sposób zwiększą produktywność. Czy mają rację?

W grudniu minionego roku Crawford Del Prete, jeden z szefów firmy analitycznej IDC, przedstawił analizy i prognozy rozwoju rynku mobilnego na lata 2010–2020. Nie powinno być zaskoczeniem, że przedsiębiorstwa coraz częściej będą używać tabletów. Jak informuje Prete, w 2011 roku odsetek tabletów pracowników, na których zainstalowano aplikacje biznesowe, wyniósł 41% (więcej o 10% niż w roku 2010). Do 2015 ma on osiągnąć poziom 75% – wynika z prognoz IDC. Eksperci z IDC jednocześnie ostrzegają, że mimo wielu korzyści zapewnianych przez tablety firmy powinny dokładnie przemyśleć zakup takich urządzeń. Użytkowanie tabletu wiąże się z wieloma kompromisami, w dodatku nie są to sprzęty dla wszystkich.

> Tablety nie dla każdego

Korzyści są zrozumiałe. Tablet jest bardziej mobilny niż laptop – nie tylko poręczniejszy, ale również dłużej pracuje na zasilaniu bateryjnym. Ponadto szybciej się uruchamia, znajdziemy do niego tysiące aplikacji w łatwo dostępnym repozytorioum czy sklepie online. Na dodatek jego obsługa jest łatwa i przyjemna, dzięki dotykowemu ekranowi z atrakcyjnym wizualnie interfejsem.

 

Del Prete zwraca uwagę na koszty. – Tablet zwiększa budżet wydawany na sprzęt nawet o 60%, a czas życia takiego urządzenia jest zbliżony do smartfona, czyli wynosi mniej więcej dwa i pół roku – twierdzi Prete. Urządzenia te są więc nie tylko drogie, ale również trzeba je wymieniać po mniej więcej dwóch latach, ponieważ po tym czasie można stracić dostęp do najnowszych uaktualnień, także tych związanych z bezpieczeństwem.

 

Eksperci z IDC radzą, aby dokładnie ocenić, czy dany pracownik potrzebuje tabletu. Pracownicy przykuci do biurek, którzy w dodatku tworzą treść, powinny używać komputerów. Z kolei ci, którzy często podróżują i przede wszystkim konsumują lub prezentują informacje, są głównymi kandydatami na użytkowników tabletów.

 

Artykuł pochodzi z miesięcznika: IT Professional

Pełna treść artykułu jest dostępna w papierowym wydaniu pisma.

.

Transmisje online zapewnia: StreamOnline

All rights reserved © 2019 Presscom / Miesięcznik "IT Professional"